Har Lyd&Bilde røyka sokker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mht. dette med redaksjonell integritet osv; noen som har lest Digital World i det siste? Say no more

Der er det noen ganger er det vanskelig å vite hva som er annonser og hva som er redaksjonelt materiell...

Husker spesielt en nokså ukritisk artikkel der det fremgikk meget tydelig at artikkelforfatteren var inviter på Afrikasafari for å teste EOS 350D. I løpet av "testen" ble vel omtrent ingen konkurrenter nevnt med et ord mener jeg å huske, ei heller ble vel evt. ankepunkter til kameraet nevnt i det hele tatt

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker spesielt en nokså ukritisk artikkel der det fremgikk meget tydelig at artikkelforfatteren var inviter på Afrikasafari for å teste EOS 350D. I løpet av "testen" ble vel omtrent ingen konkurrenter nevnt med et ord mener jeg å huske, ei heller ble vel evt. ankepunkter til kameraet nevnt i det hele tatt
    Haha, genialt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer veldig hvor stor integritet de ulike journalistene har. Mange journalister som er positive til en produsent har ofte blitt smurt direkte. Skulle jo vært artig å vite hva journalistene har betalt for det utstyret de har hjemme. Tipper det har blitt mottat både plasmaskjermer og lignende. ER enig at Digital World er suspekt. Ofte ganske dårlige tester i dette bladet. Virker som de egentlig ikke har peiling på noe som helst.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Foto/Video
    Det varierer veldig hvor stor integritet de ulike journalistene har. Mange journalister som er positive til en produsent har ofte blitt smurt direkte. Skulle jo vært artig å vite hva journalistene har betalt for det utstyret de har hjemme. Tipper det har blitt mottat både plasmaskjermer og lignende. ER enig at Digital World er suspekt. Ofte ganske dårlige tester i dette bladet. Virker som de egentlig ikke har peiling på noe som helst.
    Uansett er det vel ingen journalister som ville ha dritprodukter i sin egen stue.....:?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe digger det uttrykket "røyka sokker"

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    hmm...så fort gjennom oktober utgaven av Lyd&Bilde...av alle testene de hadde i hele bladet så var det ingen produkter som fikk dårligere karakter enn 8...de fleste lå faktisk på 9, 9+...mistenklig
    Jeg måtte faktisk sjekke selv om det stemte, og ja så sannelig var dette korrekt... Men etter å ha sett nøyere på hvilke produkter som faktisk var testet i oktobernummeret, så husker jeg tilbake med et smil om munnen alle de gode opplevelsene vi hadde i denne perioden. :-)

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    I testen jeg leste idag, i nummeret som endelig kom, er altså pris på, noe som jo trekker litt ned i testen, Panasonic 26" LX-500 23000 kroner!!

Man får den jo i broderlandet for 11500!!

Dette begynner å bli useriøst. Er det ingen antenner i redaksjonen som tipser forbrukerne om slikt, eller er dette bestillingsverk deluxe, disse testene?
    Hva man kan kjøpe et produkt for hos "Söta Bror" tar ikke vi stilling til i den norske utgaven av Lyd & Bilde, men i vår svenske utgave Bild & Ljud Hemma, opererer vi selvfølgelig med svenske priser. Vi er nødt til å forholde oss til norske veiledende priser, hvilke røverkjøp som plutselig kan dukke opp har ikke vi mulighet til å verken spå eller bruke tid på å finne ut av. Dessuten er det viktig for de fleste forbrukere å ha norsk garanti på produktet de kjøper.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Nordby
    Dessuten er det viktig for de fleste forbrukere å ha norsk garanti på produktet de kjøper.
    Det er det ikke nei, i og med at forbrukerkjøpsloven i skandinavia er temmelig lik. Dessuten kan man alltids levere inn et skadet produkt til et norsk serviceverksted selvom man har bestilt det fra for eksempel sverige.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes L&B får mye ufortjent pepper. Etter å ha lest alle de norske bladene i kategorien (les tre) i flere år - kan jeg ikke se hvorfor Lyd og Bilde er noe dårligere enn DVD og Hjemmekino. Jeg synes faktisk førstnevnte er bedre, fordi jeg bruker lenger tid på bladet.
    Det virker som alle hetser Lyd og Bilde her, mens DVD og hjemmekino slipper unna fordi flere av skribentene er aktive her på forumet.
    Apropos billige produkter - dere kan jo spørre hva Gorm har gitt. Han ga meg et svar på det som indikerte at det var langt rimeligere enn veiledende.
    Og: Svenske priser? Javel, jeg gidder ikke å bestille noe pga. mulige feil vil jeg ha en enkel retrettmulighet til butikken.
    Når det gjelder habilitet er det vel ingen journalister som sliter mer enn disse pga. av annonsekronene er så ekstremt viktige her. Derfor skjønner jeg hvis de kanskje dropper å omtale produkter de rett og slett synes er dårlige.
    Bra og ikke bra? Fidelity skrytes opp som et gurublad - da kan dere jo lese blindtesten av CD-spillere i siste nummer. Satt på spissen: Det en mente var en elendig spiller fikk god kritikk av to av hans kolleger. I samme rom på samme oppsett. Det sier vel litt om hvor forskjellig ører kan oppfatte.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er det ikke nei, i og med at forbrukerkjøpsloven i skandinavia er temmelig lik. Dessuten kan man alltids levere inn et skadet produkt til et norsk serviceverksted selvom man har bestilt det fra for eksempel sverige.
    Har du røyka sokker nå? Norske forbrukere bryr seg mye om hvilke garantier og rettigheter de har på produkter de kjøper, mange innbiller seg også at man har flere garantier og rettigheter enn man har.

Tro meg, jeg har noen år på baken i serviceluka.

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Når bladet heter som det gjør, og med undertittel "Best på hjemme-underholdning", så forventer jeg utstyr som kan presentere lyd og bilde, og et kamera TAR bilder og har ingenting med hjemme-underholdning å gjøre (joda, sikkert noen som underholder gjester osv ved å vise fram sitt nye foto/videokamera men det går som oftest over etter noen minutter)
    Akkurat dette sendte jeg redaksjonen i L & B en mail om for snart ett år siden, fordi det irriterte meg at et blad jeg har lest og likt i mange år plutselig bare har ca 50% interessant stoff... Jeg trodde også det var bilde-i forbindelse med lyd de står for, og de tester mer enn nok av bare det uansett...... Fikk et småflåsete svar fra en medarbeider om at han skulle sende det videre til redaktøren, så han ble oppmerksom på det. Etter det har bladet bare blitt enda dårligere, og jeg kjøper det svært skjelden. Bare hvis jeg finner filmen interessant...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalmann
    Akkurat dette sendte jeg redaksjonen i L & B en mail om for snart ett år siden, fordi det irriterte meg at et blad jeg har lest og likt i mange år plutselig bare har ca 50% interessant stoff... Jeg trodde også det var bilde-i forbindelse med lyd de står for, og de tester mer enn nok av bare det uansett...... Fikk et småflåsete svar fra en medarbeider om at han skulle sende det videre til redaktøren, så han ble oppmerksom på det. Etter det har bladet bare blitt enda dårligere, og jeg kjøper det svært skjelden. Bare hvis jeg finner filmen interessant...
    Enig her. Irriterende og uinteressant med alt fotopjattet. Det finnes dedikerte blader for fotointeresserte. Det samme finnes for hifi.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    hehe digger det uttrykket "røyka sokker"
    Hvordan har uttrykket oppstått lurer jeg på,finnes det virkelig noen der ute som har vært så eksperimentelle? :???: :grin:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del synes det er vanvittig dårlig utrykk. Det er mye som er verre å røyke en sokker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg for min del synes det er vanvittig dårlig utrykk. Det er mye som er verre å røyke en sokker.

Da har du ikke prøvd sokkene mine, går for 1000,- per stykk på plata

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der kom enda en "peppertråd" om lyd og bilde... Var det ikke en tråd forrige uke også? Hvis bladet er så dårlig som dere sier, hvorfor i all verden kjøper dere det :?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Og der kom enda en "peppertråd" om lyd og bilde... Var det ikke en tråd forrige uke også? Hvis bladet er så dårlig som dere sier, hvorfor i all verden kjøper dere det :?

Denne tråden er jo ikke akkurat ny, den er fra november i fjor Og den kom vel opp igjen ved at noen fra L&B begynte å poste i den

Andreas

EDIT: Og for å presisere det, jeg er forøvrig helt enig med deg, jeg er lei av disse trådene!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Denne tråden er jo ikke akkurat ny, den er fra november i fjor

Andreas

EDIT: Og for å presisere det, jeg er forøvrig helt enig med deg, jeg er lei av disse trådene!
    Opsops: Sjekket ikke datoen... Men uansett så er det for mye tråder som går ut på kritikk av L&B. Godt du er enig for jeg er lei av disse trådene (men jaggu leser jeg dem likevel :? )

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    (men jaggu leser jeg dem likevel :? )
    Og på en fredagskveld? Sprett ei pils!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Og på en fredagskveld? Sprett ei pils!
    He he. Du sier noe der. Pilsen kommer i morra. I dag er det sofa, glasscola:-D og PC etter en knallhard jobb-uke

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •