Pioneer PDP-436XDE.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Pioneer PDP-436XDE.....

Hadde egentlig bestemt meg for en Panna Pv500, bestilt å, men det tar jo så jævla lang tid. bestilte 20/09.................. :neutral:

Noen som har kjøpt seg denne pioneer skjermen?
    Hva e best?

Tror egentlig at det e smak å behag, men tar kansje feil....

rt 8-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan lese litt om det her: http://avforum.no/forum/tv-apparater/25866-help-th-50pv500e-pioneer-506xde-hvem-skal-jeg-kj.html

Pioneer vant jo Eisa prisen for beste plasma både 40-43" og 50" av XDE versjonen.

Det er som du sier smak og behag, de stiller begge veldig sterkt og du vil nok ikke angre.

Jeg skal selv gå for Pioneer 506XDE på nyåret, etter å ha hørt så mye skryt om denne + at jeg liker tanken på fint design og ekstern tuner boks, men som sagt, det er de beste tvene på markede i dag ;-)

Ghos2K

*edit. Sjekk hos http://www.fyndborsen.se/ <--- billigere der, der trekkes det vekk 20% svensk moms fra summen og lagt til 25% i norsk moms, og gankg prisen med 0.85 for å få den riktige prisen mht valutaen ;o)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i utgangspunktet ikke så glad for at den eksterne tuner boksen er den eneste muligheten for å kunne koble på flere eksterne signalkilder. For mitt bruk, så betyr det at jeg får enda en boks i tillegg til de andre boksene jeg har. Skulle gjerne kunnet koble signaler rett inn på TV'en. Fordeler er selvfølgelig at en kan bytte tuner-del uavhengig av TV'en og at en slipper å flere ledninger til TV'en, men for mange vil nok en annen setup boks inneholde tuner-delen uansett og da blir Pioneer boksen kun en koblingsboks. For min del ville det vært mer optimalt å benytte en HTPC som koblingsboks / signalikilde.

Synspunkter?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raytak
    Hadde egentlig bestemt meg for en Panna Pv500, bestilt å, men det tar jo så jævla lang tid. bestilte 20/09.................. :neutral:

Noen som har kjøpt seg denne pioneer skjermen?
    Hva e best?

Tror egentlig at det e smak å behag, men tar kansje feil....

rt 8-)
    Har ikke studert de nøye ved siden av hverandre, men så på dem i noen minutter i samme butikk med samme signalkilde (HD1 kanalen). Jeg synes PV500 hadde det beste bilde. Bildene de viste var sandfotball med mye bevegelse. Ingen av skjermene slet med bånding. Begge skjermene er utrolig bra, men Pioneer 436 har litt støy i bildet. Trodde ikke den skulle ha det på en Hd-sending, men det hadde den. Det er ikke plagsomt, men PV500 er helt klart bedre her. Kontrasten er nok også bedre på PV500. Mener at Pioneeren er bedre på to ting: teknisk og design. XDE versjonen har jo 2 HDMI kontakter og jeg synes ekstern tuner er best. Pioneeren er også den stiligste, men PV500 er ingen stygging. Personlig kommer jeg nok til å gå for PV500, selv om jeg gjerne skulle hatt ekstern tuner. Bilde er tross alt det viktigste. Men uansett hva du kjøper, får du en knall skjerm. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært innom og sett PV500 ved siden av en Pioneer TV i butikken, begge med HD signal fra HD1. Saken er bare den at i mitt tilfelle var Pio'n koblet til med komponent, mens Panan var via HDMI.
    Jeg gjorde meg litt dum og spurte om begge TVene hadde samme signal inn, og jo, det hadde de ifølge selgeren. Fikk også en regle om at Pio var "bedre før" og at det nå var kommet andre TVer som var like bra og bedre, slik som denne LG'en (!!).
    Lurer på hva Pioneer hadde sagt om de visste hvordan TVene var koblet mot HD tuneren de sponser til butikkene.

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt ute.....

E ikke helt sikker på hva som e hva her,koblet til komponent, og HDMI??
    FØLER MEG LITT DUM HER JA...... :???:

rt 8)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Jeg har også vært innom og sett PV500 ved siden av en Pioneer TV i butikken, begge med HD signal fra HD1. Saken er bare den at i mitt tilfelle var Pio'n koblet til med komponent, mens Panan var via HDMI.
    Jeg gjorde meg litt dum og spurte om begge TVene hadde samme signal inn, og jo, det hadde de ifølge selgeren. Fikk også en regle om at Pio var "bedre før" og at det nå var kommet andre TVer som var like bra og bedre, slik som denne LG'en (!!).
    Lurer på hva Pioneer hadde sagt om de visste hvordan TVene var koblet mot HD tuneren de sponser til butikkene.
    Tror ikke det har noe og si at den var koblet via komponent. Den støtter jo også HD via komponent. Er det ikke først og fremst fra DVD spiller man merker forskjell på HDMI og komponent?
    Hvilke LG skjerm snakket han om? Tviler sterkt på den uttalelsen om det nå er kommet andre TVer som er bedre. Det er i så fall bare en skjerm, nemlig PV500. Etter de kommer Hitachi 7200 og Phillips sin topp modell av LCD. Det er nå min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir nok hakket hvassere med HDMI kontra komponent. Ikke mye, men så mye at man ser forskjell ved to TVer hengende like ved siden av hverandre.

Tror selgerne på enkelte butikker har fått beskjed om å pushe LG.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •