Reklamasjon på X1 fra Komplett Data

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reklamasjon på X1 fra Komplett Data

Etter ca 6 mnd fikk jeg en høy ulyd fra fargehjulet på min X1.Leverte den inn for reparasjon.Spørmålet mitt er hvor lenge skal jeg kunne akseptere å vente før jeg kan kreve en ny prosjektor ?
    Jeg har nå ventet i snart 5 uker uten å få den tilbake :evil:

Fikk tilbud om å få en låneprosjektor,men da det var en annen type er det uintresangt for meg fordi den passer ikke på mitt takfeste.Strekke nye kabler og ha den liggende på stuebordet er for meg helt uaktuellt.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Reklamasjon på X1 fra Komplett Data

Sitat Opprinnelig postet av Lars
    Etter ca 6 mnd fikk jeg en høy ulyd fra fargehjulet på min X1.Leverte den inn for reparasjon.Spørmålet mitt er hvor lenge skal jeg kunne akseptere å vente før jeg kan kreve en ny prosjektor ?
    Jeg har nå ventet i snart 5 uker uten å få den tilbake :evil:

Fikk tilbud om å få en låneprosjektor,men da det var en annen type er det uintresangt for meg fordi den passer ikke på mitt takfeste.Strekke nye kabler og ha den liggende på stuebordet er for meg helt uaktuellt.
    I følge kjøpsloven skal en reperasjon ikke ta lenger tid enn en uke. (Husk at lørdag og søndag ikke teller med, ei heller postgang. Hvis vi regner med postgang får vi 7 arbeidsdager + 4 dager postgang. Altså 11 dager.)
    HVIS de ikke rekker å reparere innen en uke, har du KRAV på tilsvarende lånemaskin. Se foresten her:

"§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. "

Dvs. du må nok ta til takke med lånemaskin så lenge...
    BTW: Hvis du får samme feil etter to reperasjoner, kan du kreve ny maskin.

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret...

Så det vil si at jeg ikke har krav på en prosjektor som er LIK den jeg har det står også "innen rimelig tid" hvor lenge er det tro ?
    betyr det at jeg kan se Donaldfilmene i jula med den..vel vel jeg kan bare krysse fingrene

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de ikke klarer på 5 uker klarer de ikke på 50 uker heller.
    Jeg hadde forlangt en maskin i bytte eller forlangt å heve kjøpet. Det er helt klart et brudd på avtalen som var ingått ved salg.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde samma problemet som deg, fargehjulet bråket som pokker
    kjørte ned til presentasjonsdata på onsdag.
    på Fredag hadde jeg fått min x1 igjen, 2 dager tok det. :lol: '

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •