Universalt takoppheng projektor - 1499 AVshop.no!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Universalt takoppheng projektor - 1499 AVshop.no!

Universalt takoppheng til alle typer projektorer, enkelt å montere, fleksibelt i bruk! Flott produkt som gjør at du slipper å bytte takoppheng hver gang til bytter ut projektoren!

Logg inn på www.AVshop.no for bestilling/info.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke akkutat så pent stativ dette her. Det finnes jo så mange universelle stativ som er litt flotte på markedet

Hilsen Petter

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Ja, fordelen er at det er universelt, og det ser faktisk ikke sa ille ut montert... Imidlertid er jo f.eks. SMS takfester ogsa fine, AVshop vil ogsa ha disse tilgjengelig om ikke sa lenge...

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe flott det er SMS stativet jeg sikler etter :lol:

Tror jeg venter til etter Shootouten for å besteme meg for hvilken PJ jeg skal ha, men det blir et SMS stativ :lol:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt:
    Universalfestet består av en 15x15cm plate for takmontering med et påsveiset firkantstål. Høyden kan reguleres ved at nok et firkantstål er plassert teleskopisk utenpå det første og kan låses med en vingemutter. Reguleringsområdet er ca 13 cm. Festeanordningen for projektoren går jeg ikke inn på i dette innlegget.

Mottatt produkt:
    Den 15cm2 platen som skal festes i taket var ikke plan. Om dette skyldes termisk behandling, altså påsveising av firkantstålet vet jeg ikke, men på en plan overflate utgjorde denne kuvingen ca 5mm. Det var ikke mulig å presse diagonalene samtidig ned mot overflaten. For mitt vedkommende var dette ikke kritisk siden platen ble festet på rustikk panel, mellom to panelbord.

Teleskopanordningen kan som sagt reguleres ca 13 cm. I ytterstilling, altså maks lengde var anordningen veldig lealaus og skranglete. Dette skyldes i hovedsak den relativt store slakken mellom firkantstålene og at det ikke finnes noen form for demping mellom dem. Stål mot stål blir slarkete når toleransene er høye. I denne posisjonen (maks lengde) overlappet indre og ytre stål hverandre med ca 2cm. 1mm slakke vil medføre store utslag for projektoren. I mitt tilfelle måtte teleskopet tilbake til midtstilling før det ble stabilt.

Konklusjon:
    Jeg har her tatt for meg monteringsplaten og teleskopanordningen for universalfestet. Mitt inntrykk er for høye toleranser og dårlig kvalitetssikring av produktet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi bruker dette på et konferanserom, og jeg synes det fungerer fint... Jeg har selvsagt sett og benyttet bedre fester, men de var verken universale eller kostet 1499.... 8) Uansett skal kvaliteten være tilfredsstillende selvsagt, så bare send meg en PM de av dere som mener den ikke holder mål, så ordner vi retur/bytte!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hva er minimal byggeavstand ?
    (Hvor nære taket kan projektoren komme ?)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takopphenget bygger 20-40 cm ned...

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg måler avstanden mellom taket og projektoren er minimum avstand 29cm. Maks avstand er 42cm.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi bruker dette på et konferanserom, og jeg synes det fungerer fint... Jeg har selvsagt sett og benyttet bedre fester, men de var verken universale eller kostet 1499.... 8) Uansett skal kvaliteten være tilfredsstillende selvsagt, så bare send meg en PM de av dere som mener den ikke holder mål, så ordner vi retur/bytte!!
    Hvis AVshop får inn SMS feste, kunne jeg gjerne tenkt meg å bytte inn universalfestet mitt. Takhøyden i kjellern er ikke så stor, ca 210cm, og kunne gjerne tenkt meg et feste som bygger mindre enn 20 cm, og SMS festet bygger vel minimum 13cm. Har X1 projektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •