prosjektor og lerret til 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

prosjektor og lerret til 10k

Er det mulig å få seg en brukbar prosjektor og et lerret for 10k??

setter stor pris på alle meninger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du får jo deg ein bra projektor til 6000kr med 16:9 på komplett. så eit lerrete til 1000kr så har jo du 7000 blir det

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kurtinge
    ja, du får jo deg ein bra projektor til 6000kr med 16:9 på komplett. så eit lerrete til 1000kr så har jo du 7000 blir det
    Den som komplett har til 5990 (Epson) er ikke bra, finnes bedre til nesten den prisen, eks. LG RD-JT92 til ca 6500.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Den som komplett har til 5990 (Epson) er ikke bra, finnes bedre til nesten den prisen, eks. LG RD-JT92 til ca 6500.
    Hva mener du med at den ikke er bra?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negativt: Har laber kontrast 700:1, er utsatt for SD (screendoor), støyer og mangler Digital inngang. Positivt: billig pære

LG gir et bedre kjøp med +500 kr event. BenQ PE5120 til ca 6100.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus 4805 med lerret har jeg vel sett til 8999,- flere steder, da snakker vi hjemmekino l erret 16:9 med sort kontrastramme. Prosjektøren er ikke den mest stillegående men er absolutt blandt de beste når det kommer til fargedynamikk og ikke minst sortnivå. Kontrasten er også veldig god. Har også DVI.

Panasonic AE500 koster 9999 alene, skaff deg et ikea rullegardinlerret midlertidig til du har råd til å punge ut et par tusen for et godt lerret så er dette det beste lcd alternativet. Infocusen er DLP og har bedre sort og kasnkje bedre farger (min subjektive mening) mens panasonicen har høyere oppløsning og støyer litt mindre. Den kan dog ha litt problemer med VB (vertical banding) som er typisk på lcd.

Det du vil ha er høy kontrast og lysstyrke rundt 1000 Ansi (høy lysstyrke er crap for hjemmekino prosjektører da det gir blasst bilde, er kun bra til presentasjoner på pc i opplyste rom).

Lykke til

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Infocus 4805 med lerret har jeg vel sett til 8999,- flere steder, da snakker vi hjemmekino l erret 16:9 med sort kontrastramme. Prosjektøren er ikke den mest stillegående men er absolutt blandt de beste når det kommer til fargedynamikk og ikke minst sortnivå. Kontrasten er også veldig god. Har også DVI.

Panasonic AE500 koster 9999 alene, skaff deg et ikea rullegardinlerret midlertidig til du har råd til å punge ut et par tusen for et godt lerret så er dette det beste lcd alternativet. Infocusen er DLP og har bedre sort og kasnkje bedre farger (min subjektive mening) mens panasonicen har høyere oppløsning og støyer litt mindre. Den kan dog ha litt problemer med VB (vertical banding) som er typisk på lcd.

Det du vil ha er høy kontrast og lysstyrke rundt 1000 Ansi (høy lysstyrke er crap for hjemmekino prosjektører da det gir blasst bilde, er kun bra til presentasjoner på pc i opplyste rom).

Lykke til
    Du mener vel AE700 her, N0stra? Ellers er jeg enig i mye av det som sies over, og vil anbefale deg å gå for en AE700 til 10k, og så spare opp til et lerret. Dette fordi AE700 gir deg mer for pengene i mine øyne enn både 4805 og 5120 av DLP-variantene. Dessuten har den høyere oppløsning (1280*720) slik at HD-format kan brukes på denne når den tid kommer...

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tusen takk dere :)