Samsung LE-40M61B - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [space]
    Så r51 og m61 side om side på hifiklubben i dag, og er etter det ikke i tvil om at jeg ikke trenger legge de ekstra 10.000 (som er prisforskjellen på hifiklubben) i m61. (nå ligger jo denne tråden under prisjakt, så kan legge til at hifiklubben har satt ned r51 til 21.990 denne uka)

Du skal være rimelig kresen om du koster på de ekstra kronene.

OK, den har litt bedre sortnivå. Sammenlignet de på hdtv og vanlig tvbilde.
    Absolutt ikke store forskjellen. Når det gjelder oppdatering, etterslep osv kunne jeg ikke se noe forskjell.

Hjemme i stua tror jeg ikke en vil savne noe som helst hvis en kjøper r51 i forhold til m61. Designet er kanskje en smule bedre på m61 da, for de som ikke liker r51.
    Jeg for min del synes r51 ser grei nok ut.
    Om en pusser opp stua for 11.000 vil det se bedre ut enn å kun bytte tven, for å si det sånn.

Da gjenstår kun dilemmaet om jeg skal kjøpe den der for 21.990, på shg.no for 20.510 + frakt, eller på webhallen for 22.995 svenske (=18.446 NOK) og styre med moms osv...
    De er nok ganske så like ja. Grunnen til at jeg gikk for M61 var designet. Syns R51 ser mer ut som en dataskjerm og litt leketøyaktig. Uansett så er jo bildet pri 1, og der tror jeg den leverer det den skal! Jeg hadde gått for det billigste stedet. Ofte har de billigste ikke varene på lager osv. Men for meg er pris nesten alltid viktigst ( i tillegg til at butikken er til å stole på).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å kjøpe denne tven selv. Primært vil min nye tv bli brukt til digitalt kabel-tv, sansynligvis digital parabol ganske snart og om ca. 2 år ein eller anna spill-konsoll. Har prosjektor og surround annlegg i kjellerstua så noe dvd blir det lite av på denne tven. Frykter litt innbrennings-problematikken på plasma selv om det ikke er noe problem ifølge eksperter på dette forumet.
    En av de tinga eg virkelig hater når eg ser på tv er refleks fra lamper, vinduer osv. Det er ikke noe problem med lcd i motsetning til plasma etter hva eg har forstått.
    Men det eg lurte på var: Hvordan er lyden fra denne lcd-tven (uten å kople til noe eksternt annlegg)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Vidar
    Vurderer sterkt å kjøpe denne tven selv. Primært vil min nye tv bli brukt til digitalt kabel-tv, sansynligvis digital parabol ganske snart og om ca. 2 år ein eller anna spill-konsoll. Har prosjektor og surround annlegg i kjellerstua så noe dvd blir det lite av på denne tven. Frykter litt innbrennings-problematikken på plasma selv om det ikke er noe problem ifølge eksperter på dette forumet.
    En av de tinga eg virkelig hater når eg ser på tv er refleks fra lamper, vinduer osv. Det er ikke noe problem med lcd i motsetning til plasma etter hva eg har forstått.
    Men det eg lurte på var: Hvordan er lyden fra denne lcd-tven (uten å kople til noe eksternt annlegg)?
    Denne Samsungen har en veldig matt overflate på panelet. Så refleksjoner er ikke noe jeg har sett. Lyden er så som så. Bedre enn den CRT tven jeg beskriver i testen, helt ok til vanlig tvtitting. Men til Xbox, DVD osv må du jo ha surround-anlegg! :razz:

Innbrenning er vel ikke noe særlig problem på lcd, men det står i brukermanualen at det ikke skal vises stillbilde i lenge perioder hvor bildet ikke brukes over hele skjermen, altså sorte striper oppe/nede eller på sidene. Dette er kanskje mer info for butikker el.l. som bruker tv med samme bilde lenge?!..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ellers bør ingen kjøpe en flatskjerm uten å se en fotballkamp på den. Jeg har null interesse for fotball, men det finnes ikke noe som er mer avslørende for en flatskjerm.
    runejohan; har du fått sjansen til å se fotball på denne skjermen? Etterslep?
    Jeg så at du hadde et bilde av tv'en med ishockeykamp. Hvordan så dette ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aavdst
    runejohan; har du fått sjansen til å se fotball på denne skjermen? Etterslep?
    Jeg så at du hadde et bilde av tv'en med ishockeykamp. Hvordan så dette ut?
    Ikke noe etterslep på ishockey i hvertfall. Ikke sett fotball ennå. Har spilt mye Halo 2 og ser ikke noe etterslep der heller. M61 har et litt bedre panel enn R51 (kontrast), og R51 er jo Microsofts offisielle skjerm for Xbox 360 demostrasjon (kiosker). Så etterslep tror jeg er en saga blott med denne tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har jeg vært på xbox360 showoff kobla opp på M61 og har nå funnet min nye drømmetv, i say no more ekke den waf så vet ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Jaja, da har jeg vært på xbox360 showoff kobla opp på M61 og har nå funnet min nye drømmetv, i say no more ekke den waf så vet ikke jeg.
    Dette må vi få høre mer om! :razz: Hvordan så det ut? Hvilke spill?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runjohan
    Dette må vi få høre mer om! :razz: Hvordan så det ut? Hvilke spill?
    Jeg plukker opp min splitter nye Samsung LCD på Hifiklubben i morgen. Nå venter jeg bare på at 360 kommer i hus, og den har jeg 2 desember. Har vært på Joanna Dark leiligheten og sett 360 og Samsung i perfekt harmoni. Kan anbefales på varmeste. Åhhh som jeg gleder meg til i morgen, rapport følger etterhvert :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beat you to it

Henta min på hifiklubben i går!
    Skrinla sverigeplanene, og handla på den lokale sjappa likevel. Fant ut at det var like greit. De har jo veldig bra finansieringsordning også, så da har jeg fortsatt litt penger igjen hvis det skulle skje noe uventet.

En deilig tv!
    Kanskje vi skulle startet en egen tråd for innstillinger?
    Lekte en del i går, men det er vanskelig å se hva som egentlig er best.

edit:
    Ser ut til å være en tråd her:
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=226591

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får snart denne inn i stua selv, gleder meg vilt, Hvordan er prisen på klubben om dagen, de matcher vel Euronics sitt november tilbud??
    Jeg synes helt klart den er verdt de ekstra kronene over 51 modellen Space, ser du gikk for m61 selv :-)

Jeg var heldig og fikk den til en super pris da(faktisk 24995 han sa litt feil men holdt ord)(http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/27252-den-beste-prisen-samsung-le-40m61.html) og da frua ga begge tomler opp var det ikke mye å lure på.. da ble det M61.
    Håper dere gidder å poste noen inntrykk etter dere har fått varmet den opp, gjerne noen innstillinger også etter hvert… Egen tråd til det er kanskej ikke dumt.Tar dere det med øyet eller har derer dve/calibrator?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt denne. Får den forhåpentligvis før Jul :grin:
    Har også bestilt nytt spesialdesignet tv-møbel samt lydanlegg. Alt skal forhåpentligvis være på plass før jul, så da blir det nok noe tv-titting og film i juleferien.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aavdst
    Har også bestilt denne. Får den forhåpentligvis før Jul :grin:
    Har også bestilt nytt spesialdesignet tv-møbel samt lydanlegg. Alt skal forhåpentligvis være på plass før jul, så da blir det nok noe tv-titting og film i juleferien.

Hva slagst stæsj er det du har bestilt da?? Hvor kjøpte du tv-en ??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegnet en stor benk selv og ba et møbelsnekkerfirma bygge det. Blir stort og dyrt (og forhåpentligvis pent). Får gjemt unna alle komponenter etc inni møbelet. Skyvedører (sotet glass) så man ikke ser inn men slik at infrarøde signaler fra fjernkontrollen(e) når frem.
    Bestilte TV'en fra samme sted som deg :wink:
    Har også kjøpt et Bose lifestyle anlegg med bittesmå høytalere. Tror dette blir bra. Får bare håpe at leveranse skjer før jul.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fett ut, håper du legger ut noen bilder av sakene når det dukker opp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Får snart denne inn i stua selv, gleder meg vilt, Hvordan er prisen på klubben om dagen, de matcher vel Euronics sitt november tilbud??
    Jeg synes helt klart den er verdt de ekstra kronene over 51 modellen Space, ser du gikk for m61 selv :-)

Jeg var heldig og fikk den til en super pris da(faktisk 24995 han sa litt feil men holdt ord)(http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/27252-den-beste-prisen-samsung-le-40m61.html) og da frua ga begge tomler opp var det ikke mye å lure på.. da ble det M61.
    Håper dere gidder å poste noen inntrykk etter dere har fått varmet den opp, gjerne noen innstillinger også etter hvert… Egen tråd til det er kanskej ikke dumt.Tar dere det med øyet eller har derer dve/calibrator?
    Jeg endte på r51.
    Har ikke fått testa veldig mye ennå pga lange dager på jobben, men synes bildet er topp på både dvd og vanlig tv.
    Deilig å endelig ha en skikkelig tv i stua, og slippe å bruke masse tid på skal/skal ikke kjøpe, og lcd/plasma spørsmålet.

Faktisk overrasket over hvor bra tvbildet er. Har dekoder fra upc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig

LE32M51B går nå for 13.699 på shg.no.
    Det må da være et røverkjøp. eller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert flott det, men denne tråden handler om en annen størrelse og en nyere modell.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av outshined
    LE32M51B går nå for 13.699 på shg.no.
    Det må da være et røverkjøp. eller?
    Koster da mindre andre steder, for eksempel hos komplett.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Hifiklubben har satt den ned 40m61 til 25990 nå pga tilbud fra Euronics Krokstadelva. Det er en veldig god pris. Har sjekket innpris hos en større kjede i Norge, og den blir faktisk like dyr når du legger til MVA. Med andre ord er 25990 en veldig god pris på denne Samsung'en.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet pris det, men klubben hadde denne prisen for noen dager siden også spratt den opp igjen til 27998, varierer endel men det er vel den dagspris greia som kikker inn. Men han i Krokstadelva er fullbooka nå, så han skaffer ikke flere, men M51 tar han under 20k for så det er også en god deal. Håper ikke det blir noe tull så jeg får min M61 snart....

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •