Samsung LE-40M61B - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: vær vennlig ta forhandlerspørsmål i egen tråd under "pris -og produktjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått sett denne nå. Hos Euronics på Lambertseter. Virket som en OK TV. Men vet ikke helt hva jeg synes. De viste tv3 på et litt dårlig signal. Kabel? Sortnivået var ikke så bra. Mest blått igrunn. Dessuten stod TV'en plassert bak et utstillingsvindu, så det er mulig at glassvinduet imellom ødela litt. Men bildet virket klart ellers. Dro deretter og kikket på Philips 37PF9830 hos NSE på Ryen. Her viste de dvd (via hdmi) og filmen Nemo. Flott bilde. Men kan jo vanskelig sammenligne dvd og kabel-tv. Så fortsatt er jeg litt i villrede hva jeg skal velge. Prisen er omtrent den samme for disse to tv'ene.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nemo? Aldri vurder billedkvaliteten ut ifra en tegnefilm!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Nemo? Aldri vurder billedkvaliteten ut ifra en tegnefilm!
    Nei, det er derfor jeg sa det blir vanskelig å foreta et valg fordi man ikke kan sammenligne dvd (via hdmi) og kabel-tv signal. Det var butikken som spilte Nemo. Ikke mitt valg. Men uansett gir Nemo en god pekepinn på fargespillet i panelet. Og der var det ingenting å klage på.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargespill? Tegnefilm har kraftige farger og klare skiller mellom hver fargegradering. For at en tegnefilm ikke skal se bra ut må skjermen være temmelig elendig. Gi skjermen derimot en film hvor den skal gjengi naturlige skinntoner eller himmel og du du vil se at mange skjermer viser sittt sanne jeg. Det er ikke noe problem å be dem sette på noe annet i butikken.

Ellers bør ingen kjøpe en flatskjerm uten å se en fotballkamp på den. Jeg har null interesse for fotball, men det finnes ikke noe som er mer avslørende for en flatskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på beøk hos en som har denne skjermen. Testet med: Analog UPC, digital UPC, HD filmklipp fra PC, digitale stillbilder fra PC og skjermbilder fra windows.

* Bildet er svært godt å se fra sidene. Innsynsvinkelen er absolutt ikke noe problem.
    * Skarphet er behagelig og svært god.
    * Fjærnkontrollen virker billig, men fungerer antakelig greit nok.
    * Lyden er veldig skrall, men duger til nyheter.
    * Ved digitalt mottak av TV-Norge hente det at skjermen viste sort ramme rundt HELE bildet. Dette synes jeg er uakseptabelt. Det er mulig at TV Norge sendte feil styresignal, men jeg synes uansett at en TV i denne prisklassen bør klare å fylle bildet. Eieren av TV'n sa at dette hadde skjedd flere ganger. Det er ingen mulighet for å zoome bort problemet.
    * Sort: Det er vanskelig å skille nyanser i sort. Dette er antakelig det som avgjør at jeg ikke kommer til å kjøpe denne TV'n. Jeg tror plasma fremdeles er bedre her, men jeg har jo ikke sammenlignet side ved side.
    * Lysstyrke: Meget bra.
    * Gjengivelse av analog kabel-tv: En god del støy, men jeg vet ikke hvor dårlig UPC er i denne bygningen så der er umulig å vurdere dette i forhold til andre TVer.
    * Oppløsning og bildekvalitet ved HD signal (720p): Meget bra.

Konklusjon: Fin TV for de som kommer til å bruke den mye med PC og som ikke vektlegger TV-lyd. Til analog kabel-tv og kanskje også til digital-tv tror jeg plasma er et bedre alternativ selv om den antakelig også vil tilfredstille mange her.

Jeg er på jakt etter den beste 40-42" lcd tv'n til forskjellig bruk (PC og vanlig TV) og vet fremdeles ikke hvilken jeg skal velge. Sony faller bort pga manglende PC inngang, Philips faller bort pga at jeg ikke liker designet. Forslag til under 30.000 kr mottas!! LG sin nyeste LED-teknologi ble "slaktet" i 32" i Aftenposten i dag. Er det noen som vet hvordan LG's LED-LCD er i 42"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65

Jeg er på jakt etter den beste 40-42" lcd tv'n til forskjellig bruk (PC og vanlig TV) og vet fremdeles ikke hvilken jeg skal velge. Sony faller bort pga manglende PC inngang, Philips faller bort pga at jeg ikke liker designet. Forslag til under 30.000 kr mottas!! LG sin nyeste LED-teknologi ble "slaktet" i 32" i Aftenposten i dag. Er det noen som vet hvordan LG's LED-LCD er i 42"?

http://www.viewsoniceurope.com/no/Pr...TV/N4060w.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor på østlandet kan jeg se den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    * Ved digitalt mottak av TV-Norge hente det at skjermen viste sort ramme rundt HELE bildet. Dette synes jeg er uakseptabelt. Det er mulig at TV Norge sendte feil styresignal, men jeg synes uansett at en TV i denne prisklassen bør klare å fylle bildet. Eieren av TV'n sa at dette hadde skjedd flere ganger. Det er ingen mulighet for å zoome bort problemet.
    Noe slikt? I så fall er det UPC sin skyld.

Om apparatet ikke har mulighet for å zoome seg ut av uføret er det derimot et stort minus. Selv min 8 år gamle TV klarer det uten problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,
    jeg bestilte min Samsung LE40M61 i dag. Kostet 27.990,- på Euronics. Får den til tirsdag. Nå gjelder det bare å finne en DVD spiller som kan erstatte min litt slitne Phillips 963SA. Forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ok,
    jeg bestilte min Samsung LE40M61 i dag. Kostet 27.990,- på Euronics. Får den til tirsdag. Nå gjelder det bare å finne en DVD spiller som kan erstatte min litt slitne Phillips 963SA. Forslag?
    Du vil ikke ha en HTPC istedenfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Du vil ikke ha en HTPC istedenfor?
    Nei. Nå gjelder det å bli venner med maddamen igjen. Blir DVD spiller.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skal vel strengt tatt under prisjakt tråden, men flere leser det vel her.
    på euronics i Krokstadelva går denne for 24990, ringte akkurat å sjekket,40 61 modellen. men den må bestilles og han tar de ikke inn til butikk.Og det er jo seff leverings tid på denne.
    Den skulle kommer i juleblekka deres til 27998.Nå begynner det å ligne noe,
    men litt skummelt å bestille uten å få tatt en demo på den.Er det noen som har hatt en god test av denne??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se erik65s innlegg 8 innlegg lenger opp...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, her er pris og teknisk diskusjon blandet i en eneste stor furore! Vær vennlig ta pris under "pris og produktjakt" og teknisk diskusjon under korrekt tråd. Denne tråden blir for mye å rydde opp i, så den flyttes i sin helhet til pris -og produktjakt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det synes jeg var synd. Veldig mange som leser tv-forumet er folk som enten skal eller akkurat har kjøpt tv. At det av og til blir innslag hvor det blandes inn litt pris og "hvor har du sett den TV-en", synes jeg strengt tatt ikke gjør noe og bidrar til å holde aktiviteten oppe.

Vet at moderator forsøker etter beste evne å holde oss i trøya slik at det tekniske innholdet kan leve lenger enn prisene gjør, men personlig synes jeg at takhøyden bør holdes høy i forhold til dette . :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Minitest av amatør

Hei, har akkurat fått inn en Samsung LE40M61BX i stua. Her er mine inntrykk så langt etter meget kort tids bruk.

Forbehold:
    Jeg har ikke stilt noe som helst bortsett fra lyden!! Jeg har NULL greie på dette. Dette blir nok veldig subjektivt. Men dere som er eksperter kan bare spørre meg så svarer jeg ærlig. Bilder kommer senere. Sammenligningsgrunnlaget er heller ikke så bra, kun vært rundt omkring og sett tver i el-butikker, sett en kompis sin nye LG 42" plasma, min egen Philips 32" CRT, pc-ens 19" lcd. Ellers har jeg lest i ca 1mnd på avforum og avforums.com, samt minhembio i sverige. Var også på Euronics-Lambertseter for å se tven før jeg slo til. Bare for å danne min bakgrunn.

Jeg bestilte fra Fyndbørsen til Strømstad Poste Restante, og fikk en litt bedre pris som inkluderte vegg-brakett og frakt til Strømstad.

Strømstad Postsenter:
    Hyggelig betjening. En ting er VIKTIG å merke seg når du skal betale:
    Betaler du med kort (visa f.eks.) trekkes det som om det var minibank! Altså kontantuttak. Heldigvis for meg fikset banken sperregrensen så jeg fikk betalt. Men dette kunne ha blitt bomtur!

Transport:
    Esken er kolosal. Måtte fjerne baksetet på en MB230 for å få den på høykant inn. Esken er veldig tykk! Nesten bomtur her også (trodde jeg i hvertfall etter alt stresset med betalingen).

Toll:
    Jeg valgte å ikke ta sjanse (denne gangen), og kjørte rød fil. Hadde ikke faktura/kvittering. Dvs jeg åpnet ikke noen av pakkene, fant følgeseddelen hjemme. Må kontakte et annet tollkontor i Oslo for å fullføre. Fikk med papirer for å få tilbake svensk moms. Transitt-et-eller-annet het det. PS: De som jobber på tollen er litt småsure, småspydige osv. Men hun som hjalp meg var grei..

Litt om apparatet:
    Ikke så tungsom jeg hadde trodd.
    Plastikkfølelse på foten, fjernkontrollen og litt på ramma. Mest når du tar på den eller ser helt innpå. Ser du på ellers ser det ekslusivt ut og kantene er skarpe og elegante. Overveldende med den størrelsen, 40".
    Stilig blått lys på på-knappen. Designet er like fint real som det er på salgsbildene.

Bildet:
    1. Lapptopp med VGA kabel: Beste bildet. Utmerket farge, lysstyrke og alt det der. Fine kjempeskarpe bilder, ser veldig riktig ut vedr. skalering osv. Valgte 1024x768. Bilder av tegneserier, real-life bilder osv ser helt ekte ut. Som å se det en god pc-skjerm. Testet noen 720p HD klipp, som var MEGET bra å se på bortsett fra at det hakket litt (for svak lappis). Videoene så ut som stillbilder i knallkvalitet (men i hakkete bevegelse).

2. Xbox med 3.parts superbillig scart/optisk lyd-kabel: Tydelig at xboxen med den kabelen er en dårlig signalkilde. Tven leverer skarpe bilder med masse farger osv, men xboxen leverer dårlig oppløsning. Ingen tegn til etterslep (testet dette også med windows std. screen savers fra lapptoppen, intet etterslep). Dvd-film fra xbox ser ok ut. Dvs omtrent som med DVD-spiller konfigen under.

3. DVD-spiller, Technica med komponent: Technica DVD451, må være en skikkelig dårlig DVD spiller. Screen saver bildet (Technica-logo) er super-kornete. Utrolig stygt. Filmer; fargene er ok. Bevegelse ser ok ut. Oppløsning ser ikke så bra ut. Ikke så tydelig. Komponent-kabelen er av merket Profigold kjøpt på grensa. Kabelen ser ok ut, er sikkert i mellomklassen, evt enda lavere. Betalte 320nok for 1,5 meter. Har også prøvd denne DVD-spilleren med en Vivanco High Peformance Scartflex (scartkabel, 1.5m) som leverer omtrent like bra som komponent. Er så vidt jeg ser forskjell, tror jeg. Her er det nok også skikkelig dårlig signalkilde, trodde det skulle bli bedre. (edit: nå som jeg driver å går igjennom teksten før jeg poster blir jeg mer og mer fornøyd med bildet. Ser på Shrek 2. Ser egentlig veldig bra ut. Men jeg tror det kan bli bedre..)

4. Tv-kanaler: Autosøket fungerte perfekt og passe raskt, raskere enn jeg hadde trodd (etter å ha lest på forum). Bildet på tv-kanalene var mye bedre enn jeg hadde håpet. De var klare og tydlige med flotte farger. Absolutt fornøyd med de. Dette er UPC analog med en helt vanlig svart tynn antenneledn. på ca 1,5 m. Faktsik er tv-kanalene så bra at det ikke er så veldig mye dårligere enn dvd-spiller/xbox, men det forteller vel mer om dvd/xboxen. Glad for at det ble så bra (WAFen kunne gått ned).

5. Text-tv: Denne er utrolig perfekt, rett og slett. Flotte farger, så skarpt som det kan bli (men det er kanskje ikke så rart?..).

Bruk:
    Etter 3 timers bruk:
    - Oversiktlige menyer, ikke så trege som jeg hadde fryktet etter innlegg jeg
    har lest tidl. på forumet. Mange
    instillinger for bilde (for meg i hvertfall .
    - Ikke sett noen pikselfeil eller andre rariteter.
    - Sortnivå er veldig bra, ser ikke stor forskjell fra Phillips 32" 32PW8718/12.
    - Lettlest og oversiktlig brukermanual.
    - Stygg fjernkontroll, men ikke så stygg som fryktet. Plastikk. Blir vel en sånn
    multikontroll til 1000 kr (med matchende blå farge).
    - Bra med kontakter for de fleste sine behov vil jeg tro. Det beste oppsettet
    for meg vil være Xbox 360 på komponent,
    DVD-spiller med HDMI og xbox på scart. VGA for pc.
    - Overraskende bra PC-bilde. Syns den er ca 90% av hva min 19" Samsung
    913 er. Men dette går på farger og oppløsning. (Husk at jeg ikke har stilt inn
    noe på bilde).
    - Sitter ca 3m unna, perfekt størrelse til det. Ville ikke hatt mye mindre, men
    i hvertfall ikke større (liten stue).

Konklusjon:
    En stor elegant dame, med fine linjer og supert bilde. Litt plastikk på fot og kontroll, men ikke så ille som man tror etter å ha lest det 4x på forumet. Bildet på apparatet svarer til 100% forventning fra laptoppen. 70% fra DVD-spiller og xbox. Men tror jeg at signalkildene xbox/dvd-spiller må være dårlige. 100% fornøyd på vanlige tv-kanaler (her fryktet jeg da dette var en avgjørende faktor for høy WAF, men det var ubegrunnet). Jeg venter spent på Xbox 360 og tror den gjør susen på DVD og spill. I hvertfall spill. Jeg får vel bla opp til en DVD-spiller med HDMI.

Håper dette var til litt nytte. Beklager skrivefeil og dumme setninger.
    Spør hvis det er noe.

Rune

Pokkern ser at jeg har lagt den i feil tråd? Så kun på overskriften. Men den kosta ca 24500 inkl. veggfeste og 200sek i frakt.

Her er noen bilder (jeg har 3megapixel kamera. fortsatt ikke stilt noe på tv-bildet).

Har også en zip-fil med Quciktime mov fil men fikk ikke lagt den til her. Kan sendes på mail. Den er ca 4mb og er tatt med mobilkamera!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informativt innlegg. Tror nok det vil være av interesse for mange. La du forresten merke til noe vifte eller viftestøy?
    Sitat Opprinnelig postet av runjohan
    Beklager skrivefeil og dumme setninger.
    ?? La ikke merke til noe slikt. Her på forumet er det uansett ikke noe folk henger seg opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Takk for informativt innlegg. Tror nok det vil være av interesse for mange. La du forresten merke til noe vifte eller viftestøy?

?? La ikke merke til noe slikt. Her på forumet er det uansett ikke noe folk henger seg opp.
    Hei, et par ekstra punkter etter mer bruk:
    1. Den er helt lydløs. Hører ingenting. Virker ikke som det er vifter der. Da har de i såfall ikke vært i bruk. Teven utvikler lite varme syns jeg, bare en liten lunk øverst i rillene.

2. Den elsker støv, og det har jeg masse av. Blir fort mye hår (vi har katter) osv. Den er knallsvart så det syns godt. Blir nødt til å tørke den noen ganger i uken.

3. Hengte den opp idag. Gikk som smurt. Skrudde av foten (som var tung og solid, plastikkfølelsen er kun på finishen. Ikke noe probelm å henge opp. Alle ledninger fikk god plass. Den stikker ca 16cm ut fra veggen. Har et veggfeste som står noe ut, men dette gir god plass og lite plunder med kontaktene og ledningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så r51 og m61 side om side på hifiklubben i dag, og er etter det ikke i tvil om at jeg ikke trenger legge de ekstra 10.000 (som er prisforskjellen på hifiklubben) i m61. (nå ligger jo denne tråden under prisjakt, så kan legge til at hifiklubben har satt ned r51 til 21.990 denne uka)

Du skal være rimelig kresen om du koster på de ekstra kronene.

OK, den har litt bedre sortnivå. Sammenlignet de på hdtv og vanlig tvbilde.
    Absolutt ikke store forskjellen. Når det gjelder oppdatering, etterslep osv kunne jeg ikke se noe forskjell.

Hjemme i stua tror jeg ikke en vil savne noe som helst hvis en kjøper r51 i forhold til m61. Designet er kanskje en smule bedre på m61 da, for de som ikke liker r51.
    Jeg for min del synes r51 ser grei nok ut.
    Om en pusser opp stua for 11.000 vil det se bedre ut enn å kun bytte tven, for å si det sånn.

Da gjenstår kun dilemmaet om jeg skal kjøpe den der for 21.990, på shg.no for 20.510 + frakt, eller på webhallen for 22.995 svenske (=18.446 NOK) og styre med moms osv...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •