Panasonic Norge. bruker de narkotika? (th-50phd8uk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Norge. bruker de narkotika? (th-50phd8uk)

Sendte mail til panasonic norge for ca. en uke siden ang. pris og tilgjengelighet på th-50phd8uk. Da jeg har lest en del om denne skjermen på avsforum.com og generelt har et meget godt inntrykk av panasonic sine skjermer har jeg lenge ventet på at denne godbiten skal bli tilgjengelig for oss nordboere. i og med at prisen for skjermen i statene er latterlige $ 4000,- altså ca 26.000,- norske kroner hadde jeg håpet at denne skjermen skulle lande på ca 35.000,- her i Norge, men neida! Panasonic Norge vil ikke tjene penger og selger denne skjermen for vanvittige 51.835,25,-!!!
    For den prisen kunne jeg fått to skjermer i statene. *VELDIG frustrert nå*
    er det noen som vet om denne skjermen selges til noe bedre pris noe annet sted i europa?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Sendte mail til panasonic norge for ca. en uke siden ang. pris og tilgjengelighet på th-50phd8uk. Da jeg har lest en del om denne skjermen på avsforum.com og generelt har et meget godt inntrykk av panasonic sine skjermer har jeg lenge ventet på at denne godbiten skal bli tilgjengelig for oss nordboere. i og med at prisen for skjermen i statene er latterlige $ 4000,- altså ca 26.000,- norske kroner hadde jeg håpet at denne skjermen skulle lande på ca 35.000,- her i Norge, men neida! Panasonic Norge vil ikke tjene penger og selger denne skjermen for vanvittige 51.835,25,-!!!
    For den prisen kunne jeg fått to skjermer i statene. *VELDIG frustrert nå*
    er det noen som vet om denne skjermen selges til noe bedre pris noe annet sted i europa?
    Det har vært prisras på Panasonic i statene nå. Nå går th-50phd8uk for USD 2,800 og mindre!!! En vanvittig forskjell ja... Du får bestille den fra Tyskland hvis du vil ha en god pris på den. Det er rimeligst der for øyeblikket, og der har de den antagelig også på lager flere steder.
    Hvis du kan klare deg med fjorårsmodellen th-50phd7 så får du den for ca. 35000,- her i norge.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Importørene skyter seg i foten ved å prise produktene sine så til de grader ut av markedet for så i samme setning syte å bære seg over paralell import. go figure sier bare jeg...
    det hele blir for dumt når panasonic (vel å merke i USA) har gått ut og reklamert ganske agressivt med argumentet at 8 serien skal være radikalt rimeligere enn 7 serien, og da spessielt 50 tommeren som de har trukket frem som et eksempel!

Velvel jeg får sjekke ut de nye pioneer skjermene og den nye NEC 50XR5 før jeg bestemmer meg, men en ting er helt klart jeg skal ha en BRA 50 tommer og jeg betaler ikke en krone over 40.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes prisen på 50HD7 er veldig bra. Skulle jeg ha en 50" nå, så hadde jeg spart 15K i forhold til HD8. Det eneste aberet er dette med det det nye HDMI kortet. Vil det virke eller ikke på de gamle modellene?

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner godt gutta på Panasonic, de har vokst vanvittig de siste årene, omsetningen har økt enormt, mens antall ansatte er gått klart ned. Flesteparten av de "gamle" gutta som jobbet der, har sluttet nettopp pga. at det er umulig for dem å gjøre alle fornøyd slik som markedet er idag. Marginene er så minimale på dette, og prisene faller hele tiden, så det er umulig for et selskap som Panasonic Norge og følge priser til enhver tid.

Det de gjør er å bestille et visst antall noen måneder i forveien fra fabrikken. De har ingen ide om når den kommer, og til hvilken pris, de bare håper å få flest mulig, og få solgt dem ut så fort som mulig. Denne skjermen er høyst sannsynlig ikke på lager nå. men de MÅ ha en veiledende pris å gi til kunder som ringer og spør (som deg WOTG), og den setter de veldig høyt. Dette gjør de for at volumkjøperne, altså kjedene, skal kunne operere med mye lavere priser enn de som bare kjøper en og en.

Prisen du har fått er sannsynligvis mye høyere enn den som nettbutikker osv. vil operere med når skjermen faktisk kommer på lager til Panasonic Norden.

Jeg har selv bodd i Nord Amerika, og alle må være klar over at det opereres med helt andre marginer og betingelser der. De fleste produkter som averteres på nett, averteres uten moms, den blir lagt til når du kjøper. Den utgjør alt mellom 7 og 15 prosent. I tillegg gis det stort sett aldri mer enn 90 dagers garanti, og så pusher butikkene kostbare tilleggsgarantier som skal dekke deg i 3 år eller mer. Ofte så ender skjermene opp med å koste kunden 20-30% mer enn prisen som oppgis. Også snakker vi selvfølgelig om litt andre volum over dammen da....

Så selv om jeg er svært enig at norske importører er temmelig på vidda for tiden hva gjelder priser og leveringstider, så synes jeg man må tenke litt igjennom forholdene de opererer under. Jeg skjønner godt de som slutter, det er ikke mye ros å få for disse gutta lenger. Og det er klin umulig å holde seg oppdatert på produktene også, for alt forandrer seg jo så fort.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har noen gode poeng der anders_o, men det kan virke som om panasonic Norge ikke helt forstår hvor bra produkter de har. både 6, 7 og 8 serien til panasonic har blitt regnet som det ypperste hva bildekvalitet på plasmaskjermer angår og jeg vil tro at jeg ikke er den eneste her inne som kunne ønske seg en "clean" skjerm, dvs. uten tuner, høyttalere osv. vi har jo allerede fete forsterkere og høyttalere og en skikkelig HTPC som tar seg av signalet
    Jeg får bare håpe at Panasonic Norge etterhvert justerer ned prisen på denne skjermen til en pris som er litt mere i takt med markedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •