lumatron 42" plasma-tv 9990,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lumatron 42" plasma-tv 9990,-

så at coop obs har annonsert en lumatron 42" plasma tv til under 10000
    med både veggfeste bordsatativ og høytalere.
    noen som vet om dette er brukbart.??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er det helt sikkert ikke. Blir det vanlige, du får det du betaler for

Edit: sett noen lumatron produkter som er veldig like luxor, og luxor plasma har ikke vært spesielt bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er alle sammen billigste type LG plasma matter kjøpt av et eller anna taiwan/kina selskap og satt på billig tuner, chassis osv. Deretter er den solgt OEM til masse selskap som har branda de som sine egne. Det være seg luxor, lumatron, akai, dantax, shark med mer.

10 000 rett ut vinduet mener nå jeg. Da hadde jeg heller kjøpt en prosjektør og lerret.

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kjøpt denne Coop Lumatron 42" plasma Tv'en

Hei. Tok sjansen på å kjøpe denne billige tv'en til kr. 9990,- inkl. høyttalere, veggfeste, samt bordstativ. Jeg er en ekstremt kresen person hva bilde angår. Har hatt Barco 701S og BarcoGraphics 808s . Nesten ingenting slår sistnevnte i kvalitet!

Men jeg må si at jeg ble egentlig positivt overrasket over kvaliteten på denne Lumatron Tv'en. Vet at det er LG panel i denne. Det er den samme tv'en som ElPrice sin Scansonic modell som koster kr. 15500 med det samme utstyret.

Det er klart at ved dårlige sendinger og gamle amerikanske serier så er ikke bilde noe å skrive hjem om. Dårlig signal inn=ekstra dårlig forstørret signal ut! Men generelt kan en vel si at jeg er fornøyd, og denne tv'en er ikke særlig dårligere en de plasmaene jeg har sett til rundt 20000. Plasma tv'er generelt holder jo ikke mål i det hele tatt fremfor vanlig tv og fete 3-rørs prosjektorer. (kanskje Pioneer sine dyrere Plasma utgaver)

Filosofien min er at denne tv'en er så billig at jeg i verste fall kan hive denne inn på et barnerom eller soverommet. Det er og forblir en stor tv som er plasseringsvennlig og vil alltid ha en verdi at det er en stor tvflate!

Det er klart at i noen tv sendingene og på DVD bildet via scart/Rgb inngangen så "flyter" bakgrunnen ut i fargene grunnet for lite billedpunkter. Men sett under ett, så synes jeg faktisk at denne plasmaen er verdt hver krone. Greie tilkoblingsmuligheter som VGA, 2 scart, s-vhs, Dvi. Pc bilde ble fint. Det eneste jeg savner er komponentutgang. Da hadde bildet fra satelitt-tuneren min blitt vesentlig bedre (som på min lcd prosjektor). Merket grei forskjell når jeg direktekoblet dvd til tv'en og satelitt-tuneren direkte til tv'en med Monster scart kabler. Har ikke testen denne tv'en med Dvi-DVD spiller. (Fortell om erfaringer!).

Det er lenge til det kommer mange kanaler i HD format og det blir en hel runde med utskiftinger hva mpeg standarden vedgår. Vil også hevde at satelitt transponderne ikke har båndbredde nok til å kjøre fullstendig HD format. Det blir komprimert og så sendt videre. Uansett: Kjøper du en tv til 20-30000, så blir også denne tv'en allikevel svært fort gammel i dagens elektronikkverden.

-Derfor tenkte jeg: 9990,- er jo ingenting å tape, drit og dra -det er jo en grei/stor tv uansett!!

Hilsen Tommegutten!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet nå hva jeg mener men det viktigste er jo at man selv er fornøyd. Grattis som fornøyd plasma eier

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •