projektor for 12k noen anbefallinger? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Screendoor kan man se på en AE-700, også på litt avstand. Jeg for min del legger uheldigvis mye merke til dette. På den andre siden legger jeg ikke særlig merke til regnbuer, og dermed blir valget mitt litt enklere.

Optomaen det er snakk om over her er vel en H30a, som er en 16:9 projektor med 854 x 480 oppløsning.
    Ok så er a modellen 16:9, det er vel det eneste som er forskjellen også.
    Jeg sitter litt over 4 meter fra lerrete og klarer ikke å se screendoor i det hele tatt. Kameraten min med barcoen klarer heller ikke å se screendoor, og han er VELDIG kresen når det gjelder bildekvalitet, han er så ekstrem at han har bygget huset sitt rundt kinoen Kommer snart bilder av kinoen hans inn på forumet, men det ligner litt på denne kinoen (han har like høyttalere også) http://www.heimkinomarkt.de/Heimkino...heimkino_ID=90 Det eneste jeg kan se er VB, men det er bare når den har stått i standby for lenge, skrur den av på bryteren av og til for å fjerne det.

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dlp

Hva med BenQ 7800 da? den får man lett for 10k i disse dager. kanonbra pj, jeg har den selv , jeg er veldig fornøyd med den, sitter omtrent på den avstanden du sitter på og har et lerret på 84"(185cm b) Adeo gray vision , dette er et helt rått lerret,,, er vel en grund til at nesten alle i dvd og hjemmekino bruker det som referanse,, bare se på gorm sin.
    Du snakket om i bergens ommerådet,,, hviss du vil få en demonstrasjon av en benq7800 så send med en pm. så kan vi sikkert avtale da, jeg er på Askøy.I tilleg er den en DLP pj, jeg har flere kompiser som har lcd,, og er ikke imponert,, men uansett, valget er ditt da.
    KHT

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linser
    Hva med BenQ 7800 da? den får man lett for 10k i disse dager. kanonbra pj, jeg har den selv , jeg er veldig fornøyd med den, sitter omtrent på den avstanden du sitter på og har et lerret på 84"(185cm b) Adeo gray vision , dette er et helt rått lerret,,, er vel en grund til at nesten alle i dvd og hjemmekino bruker det som referanse,, bare se på gorm sin.
    Du snakket om i bergens ommerådet,,, hviss du vil få en demonstrasjon av en benq7800 så send med en pm. så kan vi sikkert avtale da, jeg er på Askøy.I tilleg er den en DLP pj, jeg har flere kompiser som har lcd,, og er ikke imponert,, men uansett, valget er ditt da.
    KHT
    7800 er grei den, bråker ganske mye da, men den har ikke bedre farger enn 700'en og så har den dårligere oppløsning. Når HD står for tur snart så er det jo ganske greit å ha en projector som har det også, og 1280x720 er minstekravet for det som regnes som HD. 1920X1080 er standard kravet for HD.

Det finnes masse dårlige lcd projektorer på markede og bare ett fåtall av de er bra, samme gjelder jo for dlp også. Vet ikke hvilke lcd'er kompisene dine har, men å komme og påstå at AE700 er dårlig er jo helt på trynet. Når crt eiere med projektorer til mange hundre tusen synes den er bra så sier vel det sitt. Hvis du kobler en pj opp med europris dvd spiller via kompositt så får man jo dårlig bilde ut av 700'en også. Utstyret og kablene har også mye å si for å få ett bra bilde. Skulle jeg hatt dlp så hadde BenQ 7700 vært minstekravet, men den koster jo 17-18k.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    big T. Har sendt deg en privat melding.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal diskutere med pappa i kveld. men det heller vell ganske mye mot ae-700.
    men er det ingen butikker som fører den? hadde vert greit å se den før jeg kjøpte...
    men med mindre jeg greier å overtale pappa til å bruke mer blir det vell den

men etter din mening razor må jeg opp i 17k for å nå "neste" led i pj prisklassen?

takk for all hjelp har hjulpe meg mye!

ps: hvordan er svartnivået på 700? og jeg kommer ikke til å sitte lenger vekke enn 3 m men du tror det går bra?

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

ja da er det bestemt vi går for 700!

da er det bare lerretet som gjennstår.
    pappa hadde egentlig tenkt å kjøpe en rullegardin på ikea (OMG jeg vet) ops: så ha er ikke innstilt på å bruke mye på lerret men har sett litt på dette:
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=255
    vill det funke eller burde jeg ha et grått? det er veldig mørkt på rommet så er ikke plaget av noe lys.. tror ikke jeg kan få mer en maks 2 k til lerret ops: men kan se hva jeg kan presse det opp i...

noen forslalg til leret? så billig som mulig? minimum 2 m til 265cm. tar i mot allt med stor takk 8-)

ps: er det dyrt å få det sent hvis vi bestiller fra avshop? tenker da spesielt på leret siden det er en stor pakke?

takk for all hjelpen!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    7800 er grei den, bråker ganske mye da, men den har ikke bedre farger enn 700'en og så har den dårligere oppløsning. Når HD står for tur snart så er det jo ganske greit å ha en projector som har det også, og 1280x720 er minstekravet for det som regnes som HD. 1920X1080 er standard kravet for HD.

Det finnes masse dårlige lcd projektorer på markede og bare ett fåtall av de er bra, samme gjelder jo for dlp også. Vet ikke hvilke lcd'er kompisene dine har, men å komme og påstå at AE700 er dårlig er jo helt på trynet. Når crt eiere med projektorer til mange hundre tusen synes den er bra så sier vel det sitt. Hvis du kobler en pj opp med europris dvd spiller via kompositt så får man jo dårlig bilde ut av 700'en også. Utstyret og kablene har også mye å si for å få ett bra bilde. Skulle jeg hatt dlp så hadde BenQ 7700 vært minstekravet, men den koster jo 17-18k.

Okay,, nå er greia det at jeg ikke har sagt at allt lcd er dårlig da,, jeg sa jeg ikke ble imponert . Det jeg mente var at syns svartfargen ikke er spesielt imponerende på en lcd. Og etter min mening syns jeg at Svart i en prosjektor har MYE og si,, værste som er må vel være og se på ting som man vet er SVART og på lerrettet er de grå istedenfor,, er jo her at dlp har en bra fordel. Den ene pj, jeg har og samenligne mest med er Sony hs10, den kosta over 32k, men da jeg kjøpte min 7800 så ga jeg 17999 for den,,, du aner ikke hvor mye jeg banker bildet på den hs10 i forhold,, mulig han har høyere oppløsning,, men det gjør ikke opp for at alt han har av svart egentlig er grått,,, Samenligningen er også god,, jeg har maken dvd(denon 2910) og lerret(adeo grayvision) som det han har og ser DRASTISK etter hva jeg syns at mitt bilde er bedre,,jo komponent brukes til dvd'n må se på helheten da

Big T: jeg vil annbefale at du bruker noen ekstra kroner på et bra lerret, det er SINSYKT stor forsjell på lerret,, hvitt er ikke hvitt, jeg har erfaring fra en egen test jeg hade,, jeg satte et billiglerret (1500kr eller noe)ved sidenav mitt og delte bildet på pj'n min slik at jeg fikke samme bildet på begge,, Fyttigrisen det var stor forsjell,, bildet forandra seg mye,, var akkurat som om man tokk vekk et matpapir forrran bildet på mit eget lerret i forhold,,, bildet ble skarpere, faktisk MYE skarpere,, og svartfargen ble drastisk bedre; nå skal det sies at mitt lerret er lysegrått, men det jeg hadde vedsivenav var hvitt, men det har vel egentlig bare innvirkning på svartfargen og kontrast,,,, vet ikke jeg,, men er ikke i tvil,, ikke kjøp billigskit,, spar heller en ekstra måned og kjøp noe skikkelig,, mitt koster nå 3999,,, 84"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg ett bra lerret ja, ikke ikea rullegardin. Har hatt det selv og det gikk rett i søppelet etter 2 dager.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok får så hva jeg får til..

har dere noen forslag da? :?:
    linker please..
    skal ha 200 til 250 leret... helst fra av shop eller en butikk her i bergen.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du helst ha nedtrekkslerret? Rammespent lerret er best med tanke på bølger på lerretet.

Her bestilte jeg mitt lerret: http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:696527 Det kom på døra et par dager etter bestilling.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bmh

Jeg kjøpte mitt adeo lerret på bergen musikkhandel,, det ligger i bergen,, mye kjekt hifi utstyr har de og,,, må si jeg er imponert over servicen jeg fikk der,,, så annbefaler de på det sterkeste: så ikke ut som om bmh solgte dem på nettet,, får vel gå i butikken og spørre,, de har mange på utstilling,, så da får du se på forsjellige lerretter,, men en ting bør du kjøpe,, GRÅTT istedenfor hvitt.
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=667

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vert en fordel om jeg kunne trekke ned og opp men det er ikke et must hvis jeg sparer penger på å gå for ramme...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du sparer penger,, men uansett,, rammelerret er best,, det krøller seg ikke,, duken er strekt i en alumineums ramme (i adeo sitt tillfelle) og slik at lerretet blir helt slett,, jeg vil annbefale at du går for ramme,, det er dessuten veldig pent og dekorativt å ha på veggen, og gå for adeo grayvision,,,,, da jeg snakket med Gorm på tlf så sa han at det var Minimalt med forsjell på Stewart firehawk lerret( koster nesten 25000kr) og adeo sit ,,, forsjellen er 20000 i prisforsjell,, dessuten kom det best i test og,,, tror det var i dvd og hjemmekino det kom best ut,, så til 4k er det ingen konkurenter.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

da var det bestillt! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

det ble: Panasonic PT-AE700E og Adeo Greyvision Plano Delux ramme 16:9 (220cm) så nå er det bare å vente :-)

tusen takk for all hjelpen! :grin:

en spesiell takk til linser og Razor som overbeviste meg til å kjøpe det jeg kjøpte (håper det er et bra kjøp da :wink: som jeg seff tror!)

og takk til alle andre som har kommt med sine kloke innspill

så vill jeg gjerne takke ...................... :wink: ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    da var det bestillt! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

det ble: Panasonic PT-AE700E og Adeo Greyvision Plano Delux ramme 16:9 (220cm) så nå er det bare å vente :-)

tusen takk for all hjelpen! :grin:

en spesiell takk til linser og Razor som overbeviste meg til å kjøpe det jeg kjøpte (håper det er et bra kjøp da :wink: som jeg seff tror!)

og takk til alle andre som har kommt med sine kloke innspill

så vill jeg gjerne takke ...................... :wink: ;-)
    Bare hyggelig å kunne hjelpe. Du kommer ikke til å angre på hverken projektor eller lerret. Så må du bare spørre om innstillinger på projektoren når du får den. Du får vel ikke sove skikkelig de nærmeste dagene nå

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Du får vel ikke sove skikkelig de nærmeste dagene nå
    nei tror ikke det :-P
    bestilte med en sånn innsitllings dvd men det blir sikkert noen spørsmål alikevell...

2 til 5 dager så er det party party :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE er ett nyttig verktøy å ha, regner med det er den du bestillte.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var den, Digital Video Essentials

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er veldig bra, lærer mye om lyd og bilde med den dvd'en. Du fikk den vel for 149,- også, er vel 1/2 pris av det vanlige

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mye diskusjon.
    På hifi-klubben (iallefall i bergen) hadde de tilbud på Toshiba MT500. Dette er en DLP prosjektor som har en oppløsning 576P (i 16:9 format), noe som er det samme som DVD sone 2 formatet PAL. Dette med 1280*720 er i mine øyne bare nok en mellomting. Da må signalet konventeres opp fra 576 til 720 enten i prosjektor eller i DVD spiller. Hvis jeg ikke husker feil hadde de den til ca 13000 kr. Kan nevne at denne kostet 30.000 kr tidligere.
    Som en annen alltid skriver her på siden enten 576 P eller 1080P allt annet er bare mellomting.
    Tror iallefall dersom du kjøper denne så blir du mye mere fornøyd enn en LCD prosjektor eller en DLP prosjektor med oppløsning 800 *600 med 4:3 format) (da blir jo oppløsning bare 480p ved 16:9 format (amerikansk standard NTSC, noe som vi alle vet er dårligere enn PAL sitt 576p).

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •