Lefdal slutter med 150% prisgaranti - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bare håper at jeg fortsatt vil kunne benytte meg av den ettersom jeg handlet varen min mens prisgarantien enda var operativ, nærmere bestemt sist fredag.

Man skal jo kunne benytte seg av den innen 30 dager etter kjøpet, og jeg forhørte meg faktisk ekstra om prisgarantien for å være helt sikker på hvordan den fungerte da jeg handlet telefonen. Da sto det et par unge selgere med "150% prisgaranti" på brystet og lovet på tro og ære at her var det bare å komme tilbake innen 30 dager dersom jeg fant telefonen billigere et annet sted. Og grunnen til at jeg kjøpte den der var jo fordi jeg VISSTE at den var billigere andre steder. Paradoksalt nok tjener man jo mest på kjøpet jo dyrere varen er hos lefdal!

Uansett, telefonen det dreide seg om var en Motorola Razer v3 Black Limited Edition, som Lefdal solgte for 1395,- med videreføring av netcom active talk, og nå har telebutikken annonsert samme telefon med samme vilkår til 998,-. Altså kommer den til å koste meg i underkant av 800kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det slutt for meg å handle hos disse store el kjedene. Hater de oppdressede folkene som jobber på sånne plasser, tror de har greie på det meste. Vet jo ikke forskjell på komponent og kompositt engang. Nei, nettbuttikker eller små hifi butikker med god service og folk som vet hva de snakker om er tingen. Reis ut på lefdal eller elkjøp å si du vil ha en skikkelig demo på lyd eller bilde...haha.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du sier noe...eneste grunnen til at noen av oss fortsatt våger oss inn dørene på elektrokjedene er vel de lave prisene. Men la for all del ikke dette bli nok en tråd om kundeservice og kunnskapsnivå hos elkjøp/expert. Det raser allerede en slik om dagen..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Reis ut på lefdal eller elkjøp å si du vil ha en skikkelig demo på lyd eller bilde...haha.
    Fikk beskjed om at de hadde sluttet med demoer på Lefdal, nå var det pallesalg som var tingen. Kunne få kjøpe varen og teste den hjemme, men da måtte den returneres uten at det vistes på innpakning at den var pakket opp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Fikk beskjed om at de hadde sluttet med demoer på Lefdal, nå var det pallesalg som var tingen. Kunne få kjøpe varen og teste den hjemme, men da måtte den returneres uten at det vistes på innpakning at den var pakket opp.
    :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Så du mener at prisgarantier har økt prisene på elektriske artikler?

Imporende tankegang når en vaskemaskin eller tv koster mindre i dag enn for 5 år siden, samtidig som lønninger øker hvert år. Forbrukerartikler og luksusartikler som vaskemaskiner, tv, dvd spillere osv er av få artikler som faktisk synker i pris hvert år.

Må ikke tro alt du leser bare fordi de har tittel: økonom.

Vennlig hilsen Diplomøkonom
    akkurat temaet om prisgarantier taes opp i temaet spillteori som er under mikroøkonomi.

Det at lønningene øker hvert år her har ikke så mye å si da det sitter en gjeng i kina ett sted og lager din tv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fangens dilemma...

Kinaproduksjonen har nok mye av "skylden" for de billige dingsene ja.

Robert her er jo et glimrende eksempel på hvorfor det kan være konkurransehemmende å ha prisgarantier. Bedrift A har 150% prisgaranti. Bedrift B kjører kampanje på produkt x (prisen er under det A har den til). Robert går da til Bedrift A og kjøper varen til fullpris og krever sin rett for å få differansen +50%. Hvor kjøper man hvis man er usikker på prisutviklingen de neste 30 dagene? Bedrift A. Gidder man å følge nøye med på prisene på varen man har kjøpt? I de fleste tilfeller så gjør man ikke det, hvis man ikke tilfeldigvis ser varen billigere et annet sted.

Men jeg er enig i at markedene ikke er "perfekte", og teorier er forenklinger av virkeligheten. Det er mye mer komplekst enn det synes å være og at det er flere faktorer som spiller inn (kundelojalitet, tidligere erfaringer med bedriften osv osv osv)

Mvh

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ihvertfall på lefdal sandvika idag og fikk igjen 600kr på mobiltelefonen jeg kjøpte

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fangens dilemma...

Kinaproduksjonen har nok mye av "skylden" for de billige dingsene ja.

Robert her er jo et glimrende eksempel på hvorfor det kan være konkurransehemmende å ha prisgarantier. Bedrift A har 150% prisgaranti. Bedrift B kjører kampanje på produkt x (prisen er under det A har den til). Robert går da til Bedrift A og kjøper varen til fullpris og krever sin rett for å få differansen +50%. Hvor kjøper man hvis man er usikker på prisutviklingen de neste 30 dagene? Bedrift A. Gidder man å følge nøye med på prisene på varen man har kjøpt? I de fleste tilfeller så gjør man ikke det, hvis man ikke tilfeldigvis ser varen billigere et annet sted.

Men jeg er enig i at markedene ikke er "perfekte", og teorier er forenklinger av virkeligheten. Det er mye mer komplekst enn det synes å være og at det er flere faktorer som spiller inn (kundelojalitet, tidligere erfaringer med bedriften osv osv osv)

Mvh
    i tilleg vil bedrift B ikke prøve å by under prisen til bedrift A siden A har kommet med garanti om alltid å matche prisen. Derfor vil de heller senke prisen mot A sitt nivå istedet for under.

likevel er markedet på forbruker elektronikk rimelig presset per i dag. ett eksempel er jo at elkjøp sitter med ett overskudd på ca 5% av omsetningen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •