Projektor til presentasjoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til presentasjoner

Hei,

har tittet litt rundt på forumet for å prøve å finne svar på dette uten å poste en ny tråd, men fant ingenting så jeg prøver meg selv.

Skal kjøpe inn en projektor til en i familien til bruk ved presentasjoner i forbindelse med bedriftsbesøk. Etter det jeg har funnet her på forumet er det som er viktig da bra lysstyrke (2000:1 ?) og god oppløsning (1024x768 ?) og 4:3 ratio. Saken her er at dette familiemedlemmet er ganske grønn på en del teknologiske ting (men jevnt over rimelig lettlært også på slikt), så den bør være tålelig lett å bruke - dog ikke til ekstreme grenser. Den må også være portabel og kunne stå på bord og brukes både mot vegger og prosjektorer i rom med varierende lysstyrke.

Saken her er at jeg er tilnærmet helt blank på dette - jeg vet ikke engang hvilke tilkoblingsmuligheter man bør rekne med å finne og så videre. Jeg håper og tror at jeg har såpass stor generell IT-forståelse at jeg skal være i stand til å forstå det meste, men jeg trenger likevel litt hjelp fra dere. Jeg hadde tenkt å foreslå et par-tre alternativer for ham, i litt forskjellige pris- og kvalitetsklasser og håper dere kan hjelpe meg.

De jeg har pekt meg ut hittil ut i fra det jeg har lest her inne er BenQ PB6210 og Panasonic EA700 (mistenker at den sistnevnte er bedre til film).

Håper noen har tid til å svare og komme med noen tips. Hvis det er noe tilleggsinfo som trengs for å svare, så er det bare å fyre løs.

På forhånd takk!

Jøran

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm...du er innepå den rette 6210 eller lavere oppløste 6110 eller mere lyssterk (2400AL) xga oppløste 6240. Langt til konkurenter da disse ofte koster det dobelte. AE700 blir for lyssvak og er 16:9. Annet alternativ er LG RD-JT91 men tror den er svga oppløst. Kan anbefale 6210, har 2 sånne på jobben, ikke av de minste men er støysvak og har DVI/VGA tilkoling som du trenger mot PC. Anbefaler å bruke denne i eco-mode hvis det dreier seg om bilder av menesker, eller blir hudtonene feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •