Pioneer PDP-436XDE i salg nå? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Expert averterte 436 XDE til 29 999,-

Når man bestiller pioneer skjermer fra sverige, får man da muligheten til norske menyer osv? Er selve apparatet helt identisk til det som blir solgt her på berget?
    Ikke XDE, men FDE.

Som selger kan jeg også informere om at prisene Pioneer Norge tar nok er grunnen til prisforskjellen norge/sverige. Vi har også mye dårligere bruttofortjeneste på pioneer produkter sammenlignet med andre, men det er litt mer prestisje å selge disse råtassene.

Til slutt vil jeg også ta en kommentar til "dyr/billig" kommentarene. Se på hva prisene for toppmodeller 32 crt skjermer var for et par-tre år siden og sammenlign. Greia er at vi er blitt bortskjemte med vanvittig lave crt priser og sammenligner flatskjermsprisene med dette, da blir jo selvsagt alt dyrt. Vi svir av 30.000 på skinnseter til bilensom vi bruker noen minutter hver dag mens det er svinedyrt å legge i 20-30 000 på en tv man bruker flere timer daglig?

Det utgjør faktisk ikke mer enn en halv månedslønn for en gjennomsnittsfamilie så det er jo egentlig ikke så ille for å kunne kjøpe det råeste tv produktet på markedet. Skulle man gjort det samme med en bil måtte man jo punget ut flere millioner

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert averterte 436 XDE til 29 999,-

Når man bestiller pioneer skjermer fra sverige, får man da muligheten til norske menyer osv? Er selve apparatet helt identisk til det som blir solgt her på berget?
    Skal være akkurat samme skjermene det. Skal sjekke når jeg får hjem min. Min gamle Pio 435HDE hadde bare svenske/engelske menyer som jeg brukte, men det tror jeg det var på de som ble solgt her i Norge også. Fulgte iallefall med norsk bruksanvisning. På 6. gen. skal det være lagt til norske menyer. Kan gi deg tilbakemelding på det hvis du er interessert.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Skal være akkurat samme skjermene det. Skal sjekke når jeg får hjem min. Min gamle Pio 435HDE hadde bare svenske/engelske menyer som jeg brukte, men det tror jeg det var på de som ble solgt her i Norge også. Fulgte iallefall med norsk bruksanvisning. På 6. gen. skal det være lagt til norske menyer. Kan gi deg tilbakemelding på det hvis du er interessert.
    Flott om du gjør det Er ikke mange ukene unna å bestille en svenskeskjerm til 35k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott om du gjør det Er ikke mange ukene unna å bestille en svenskeskjerm til 35k
    506XDE? Bra valg, A|ex. Tror nok jeg også går for den samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og BILLIG blir det uansett ikke når man betaler 30 eller 50 tusen for en TV, vil jeg påstå. Problemet er at vi har blitt vant til de skyhøye flatskjerm-prisene og synes det er "billig" når det ramler ned med 20-30 tusen :shock:
    Alt er relativt :???:

Om noen år så vil det helt klart synes som om de prisene vi nå må betale er skyhøye.

Se bare på de "slepbare" første mobiltelefonene til 20-25.000.-.... :-P

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hentet min i sverige og kan bekrefte at det er norske menyer og norsk bruksanvisning. Så det er nok identiske tv'er de selger i Norge og Sverige.

Hva er egentlig riktig? 29 990 for XDE eller FDE

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    506XDE? Bra valg, A|ex. Tror nok jeg også går for den samme...
    Ja, hadde i utgangspunktet tenkt å vente, men når skjermene lokker veldig rett over grensa med så gunstig kronekurs å greier 506 XDE er vel den beste flatskjermen man kan få kjøpt for penger akkurat nå kanskje..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar jo helt av disse prisene! Jaggu her kommer jeg til å tape peng om jeg skal få solgt min 505 ser jeg

Dette gir vel svenskhandel en helt ny dimensjon

Er det noen som har bestillt i Sverige som har fått tv'n sin? Hvordan blir det med garanti etc, er Pioneer Norge like glad i "svensktv"?

Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Tar jo helt av disse prisene! Jaggu her kommer jeg til å tape peng om jeg skal få solgt min 505 ser jeg

Dette gir vel svenskhandel en helt ny dimensjon

Er det noen som har bestillt i Sverige som har fått tv'n sin? Hvordan blir det med garanti etc, er Pioneer Norge like glad i "svensktv"?

ja, jeg har fått den.tror ikke pioneer norge kan nekte meg service på en europa kjøpt tv, men er ikke hundre prosent sikker

Det jeg er sikker på er at det bare er 2 års reklamasjon i henhold til svensk lov, men det synes jeg var verdt prisforskjellen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå engang heldigvis slik, at prisutviklingen på flatskjermer er ugunstig for salg og gunstig for kjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som folk fikk med seg svaret mitt.

I "orange dager" annonsebilaget fra Expert så annonserer man:

- 506XDE 49.999,-
    - 436FDE 29.999,-

Altså xde utgave av 50 tommern og fde utgave av 43 tommern. Kan også informere om at pioneer sliter i hele europa med levering av nye skjermer, dvd brenner og recievere. Har visst solgt litt mer enn forventa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte akkurat min 434HDE, så nå blir det bestilling fra Sverige.
    En 506FDE havner på rundt NOK 35 000 med høyttalere, pluss veggfeste og frakt. Stemmer dette med deres utregning også?

Tør ikke si hvor mye jeg fikk for min gamle skjerm, men dersom man sammenlikner salgsprisen med en ny 436 FDE fra Sverige så er mellomlegget _absolutt_ verdt det!

Noen som vet hvem som har kort leveringstid på 506 ?

IMHO: Du må ikke se på verditapet på 505HDE'en din, men prisdifferansen mellom salg av denne og kjøp av en 506. Den er ikke stor om du importerer en selv.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Virker ikke som folk fikk med seg svaret mitt.

I "orange dager" annonsebilaget fra Expert så annonserer man:

- 506XDE 49.999,-
    - 436FDE 29.999,-

Altså xde utgave av 50 tommern og fde utgave av 43 tommern. Kan også informere om at pioneer sliter i hele europa med levering av nye skjermer, dvd brenner og recievere. Har visst solgt litt mer enn forventa
    Se der ja. Godt med en oppklaring! Hvor mye vil 436 XDE ligge på hos expert da?

BTW: Hos expert i oslo her om dagen hang det en 505 HDE til 59 999,-.

Er ikke det temmelig sprøtt når man får en 506 XDE til 10 000,- billigere? Prøvde å forklare det for selgeren og lurte på om han ikke var villig til å selge ut den gamle noe rimeligere, men det var ikke snakk om. Neivel.. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva det blir å ligge på, kan sjekke imorra. Skjønner godt problemet hos enkelte som kjøper dyrt og må selge billig. Ofte er det også slik at forhandlerne prøver å få nedskrevet enkte produkter når det kommer noe nytt. Vi hadde vel 5-6% fortjeneste når vi selgte 505hde til 49.999 hvis jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Vet ikke helt hva det blir å ligge på, kan sjekke imorra. Skjønner godt problemet hos enkelte som kjøper dyrt og må selge billig. Ofte er det også slik at forhandlerne prøver å få nedskrevet enkte produkter når det kommer noe nytt. Vi hadde vel 5-6% fortjeneste når vi selgte 505hde til 49.999 hvis jeg ikke husker feil.
    Hvor mye er vanlig i fortjeneste? Har akkurat kjøpt en pakke med hvitevarer på elkjøp der de visstnok var nede i 7 % fortjeneste. Det var visst på grensen til for lavt, ifølge selgeren som er en bekjent

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    En 506FDE havner på rundt NOK 35 000 med høyttalere, pluss veggfeste og frakt. Stemmer dette med deres utregning også?
    Jeg tror faktisk du kan få en 506XDE til nærmere 35 - 40 k i Sverige nå. Men er visst ganske vanskelig å få tak i.

Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Jeg bestillte min 506XDE(venter på DHL:-), ble sendt igår) i fra Sverige. Er visst veldig vanskelig å få tak i dem enda(den måtte spesialhentes fra en leverandør i Tyskland, da den eneste de hadde på lager fra Pioneer Sverige ble stjålet). Gav ca. 38 000.- inkl. fotfeste og frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye er vanlig i fortjeneste? Har akkurat kjøpt en pakke med hvitevarer på elkjøp der de visstnok var nede i 7 % fortjeneste. Det var visst på grensen til for lavt, ifølge selgeren som er en bekjent

Vanligvis ligger vel ett hvitevare produkt uten avslag og uten tilbud på ca 15-20, brunevarer ligger gjerne på 10-18 (bortsett fra hifi som gjerne ligger noe høyere i utgangspunktet, spesielt høytalere), mobiler og pc'er ligger gjerne på ca 5 prosent.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått det .. må man være litt forsiktig med butikker i Sverige som selger 506XDE til feks 31k .. ettersom de da ville ha tapt penger på salget hvis de hadde kjøpt den fra Pioneer Sverige. (Var en liten pip-pip som hvisket meg dette i øret i dag ..)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Såvidt jeg har forstått det .. må man være litt forsiktig med butikker i Sverige som selger 506XDE til feks 31k .. ettersom de da ville ha tapt penger på salget hvis de hadde kjøpt den fra Pioneer Sverige. (Var en liten pip-pip som hvisket meg dette i øret i dag ..)
    Pioneer Sverige er helt tomme for 506XDE. Fyndbörsen hadde en av 4 stk. som hadde blitt sendt ut, men den ble som jeg har fortalt stjålet.
    De måtte få tak i den fra en kontakt de hadde i Tyskland og de hadde også bare en på lager. Hadde jeg ikke fått denne måtte jeg vente i ca. 3 uker til.
    Fikk egentlig ikke greie på dette før varene var sendt, og nå har jeg betalt både Fyndbörsen og DHL. Venter på at den skal komme(DHL er noen sinker;-))...
    Er litt redd for hvordan det blir med garrantien nå, ettersom den kommer i fra Tyskland, men de(Fyndbörsen) beroliget meg med at jeg ville få service på den både Sverige og Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom skjermer fra lageret til Pioneer i Sverige til Norge i dag.

Er nå på vei for å hente min :razz:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •