Prisdiskusjon LG RZ42PX3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prisdiskusjon LG RZ42PX3

px3 og px4 er vel samme modellen

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv skaffet meg LG RZ42PX3 og må si meg fornøyd med tv så langt.. var på elkjøp tromsø å fikk det prutet ned noen tusen.. valget sto mellom den og panasonics 50e, men siden jeg sto der å så på begge, som forresten hang atmed hverandre så syntes jeg panasonicen så tam ut rett og slett.. jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for panasonic tv, men etter å ha sammenlignet de to så var jeg ikke i tvil.. dessuten må jeg si at jeg fikk lg 1000kr billigere.. kanskje ikke så lurt av meg men foreløpi angrer jeg ikke i det hele og det store.. men for å svare på ditt spørsmål, så er jeg fornøyd. kanskje litt kresen på analog kabelsignal, men forhold til et samsung tv som jeg kjøpte først( og returnerte sporenstraks)så er jeg fornøyd. bruker scart fra dvd spillern og ser lite eller ingen etterslep eller graderinger.. så d er godt nok for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Stone Cold - kan jeg spørre hvor mye du måtte betale for LG'en? Spurte selv om rabatt på Elkjøp, men selgeren ga ikke en krone avslag :-(
    Enten er du bedre enn meg til å prute, eller så snakket jeg med en idiot av en selger. Han ga ingen rabatt på Philips 42pf7320 heller, men Panasonic PA50 kunne jeg få for 22.000, mot butikkprisen som er 25 lapper.

Ken

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prisavslag på lg tv - ken tucky..

jeg snakket med en liten å svært så rund mann som heter rolf.. jeg sa at jeg hadde ikke mer en tjue tusen å bruke til han, men lg tv var satt til 25000. først gav han meg et tilbud på 23500.. det sa jeg at jeg ikke kunne matche.. så skulle han "finregne" på det sa han.. så kom han tilbake å sa 21500.. så sa jeg, gi meg et tilbud på 21000 så skal jeg ta det.. han gikk litt bort, så kom han tilbake å sa ja, du ska få det før den prisen.. men da har du fem min til å kjøpe d så jeg tenkte, jaja, 21000, mange fine tilkoblingsmuligheter, bildet er veldig bra, og jeg slipper lisens... så slik gikk jeg fram.. ska du få rabbat på noe som helst der så bør du se etter den runde lille han er mannen for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk på Elkjøp for et par timer siden og snakket da med en liten rund mann, men han het Frank :-)
    Kanskje det er 2 små runde menn der? Hehe...
    Uansett, så var Frank mer samarbeidsvillig og gikk ned til 21.995. Da får jeg prøve å dra tilbake senere og se om jeg klarer å prute han ned til 21.000.

Takk for tilbakemeldingen!

Ken

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken_Tucky
    Var faktisk på Elkjøp for et par timer siden og snakket da med en liten rund mann, men han het Frank :-)
    Kanskje det er 2 små runde menn der? Hehe...
    Uansett, så var Frank mer samarbeidsvillig og gikk ned til 21.995. Da får jeg prøve å dra tilbake senere og se om jeg klarer å prute han ned til 21.000.

Takk for tilbakemeldingen!

Ken

Den som gir seg er en dritt.
    Det er VI som gjør norge billigere, ikke Elkjøp!!! De vil jo selvfølgelig ha mest mulig betalt for det de selger og det er jo jobben deres, men de vil heller ha et salg enn at at du går til en konkurrent. Så sørg for å ha noen "gode kort på hånden" Lykke til (",)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ken tucky.. har du forresten vært på thorn i tromsø? hvis jeg ikke så helt feil på prisen til panasonicen der, så selger de 50e til 20600! kan være at jeg så feil, men stikk innom å se absolutt verdt å ta seg en tur innom.. når det gjelder kabel signalet på lg så vil jeg si at det er som regel bra på alle kanaler.. utenom svenske kanaler.. men hvem ser på svt1? gamle programmer har dårlige kvalitet enn nye selvfølgelig så da blir d dårligere kvalitet. men vil du ha bedre kvalitet på tv signalet så bør du gå for panasonic i følge forumet. jeg derimot vil si at lg har supert tv signal, pluss flere tilkoblingsmuligheter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stone cold
    ken tucky.. har du forresten vært på thorn i tromsø? hvis jeg ikke så helt feil på prisen til panasonicen der, så selger de 50e til 20600! kan være at jeg så feil, men stikk innom å se absolutt verdt å ta seg en tur innom.. når det gjelder kabel signalet på lg så vil jeg si at det er som regel bra på alle kanaler.. utenom svenske kanaler.. men hvem ser på svt1? gamle programmer har dårlige kvalitet enn nye selvfølgelig så da blir d dårligere kvalitet. men vil du ha bedre kvalitet på tv signalet så bør du gå for panasonic i følge forumet. jeg derimot vil si at lg har supert tv signal, pluss flere tilkoblingsmuligheter
    Jeg ser på nettsiden til Thorn at de tar 20.649, så det du sier stemmer.
    Får kanskje ta en tur innom Thorn da, men har egentlig mest lyst på LG'en hvis jeg får den til 21 lapper. Den har jo noen fordeler - bla. 2 tunere og flere innganger. Når du i tillegg sier at LG har supert tv signal, så er jo det også betryggende.
    Eneste problemet er at kjerringa er nokså vrang når det bikker over 20 lapper... :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått er det visst bare Elkjøp som selger LG rz42px3. Det sa ihvertfall han første selgeren jeg snakket med, og jeg kan ikke finne noen andre på nettet som selger akkurat denne modellen.
    Det er vel derfor de bare prøver å selge LG - de har kanskje en spesialavtale på denne skjermen, og har sannsynligvis høyere fortjeneste på den.
    Den koster 22.995 på Elkjøps hjemmeside.

Jeg skjønner imidlertid ikke at bildet på Panasonic'en ser såpass mye dårligere ut i Elkjøp butikken. Fikk Frank til å prøve analogt kabel signal, og LG'en så best ut der også. Philips 42pf7320 så også bedre ut enn Panasonic'en. Skarpere bilde og bedre farger. Merkelig.

Får se hva det blir til. Jeg gir tilbakemelding her etter hvert...

Ken

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet er at kjerringa er nokså vrang når det bikker over 20 lapper... :-(
    Her er det kun en ting å gjøre....... LYVE, LYVE og atter LYVE :-)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått er det visst bare Elkjøp som selger LG rz42px3. Ken
    Hi Fi Klubben selger LG RZ-42PX4RV til dagspris 22998. Iflg Colgol skal denne være tusenlappen dyrere.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått er det visst bare Elkjøp som selger LG rz42px3. Det sa ihvertfall han første selgeren jeg snakket med, og jeg kan ikke finne noen andre på nettet som selger akkurat denne modellen.
    Det er vel derfor de bare prøver å selge LG - de har kanskje en spesialavtale på denne skjermen, og har sannsynligvis høyere fortjeneste på den.
    Den koster 22.995 på Elkjøps hjemmeside.
    Ken
    Fortjeneste bør de jo ha. Selges for ca. 16000,- n.kr i svenske nettbutikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris på svenske og norske butikker kan vel strengt tatt sammenlignes. Svenske markedet er en del større enn hva det norske markedet er. Garanti kostnadene er vel også høyere i Norge uten at jeg kan den svenske versjonen av forbrukerkjøpsloven. Til slutt kan det jo også tenkes at det drives med en prisdifrensiering av de ulike markedene

edit: Lefdal selger også denne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at de hadde 2 lg tver på Elkjøp. Lgpx3 og px12. Hva er egentlig hovedforskjellen utenom opploøsningen som gjør den ene HD-Ready? Er det samme skjerm o.l?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Honner
    Så at de hadde 2 lg tver på Elkjøp. Lgpx3 og px12. Hva er egentlig hovedforskjellen utenom opploøsningen som gjør den ene HD-Ready? Er det samme skjerm o.l?
    er ikke samme skjerm med og uten hd oppløsning
    forskjeller på lystyrke,konstrast,innganger,fargedybde,+++
    bare til å kjøre ett produktsøk på www.hjemmekino.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ja altså, når det gjelder tv signalet så er det vel smaken som baken delt. det er godt nok for meg, jeg har kabelutgang her, og når jeg sitter i orntlig sitteavstand fra tv så er det veldig bra synes jeg. du som meg så også panasonicen på elkjøp og bildet på det i forhold til lg var dårligere.. samme gjeldte når de spilte av dvd. men som sagt, smaken er som baken. to tunere er ganske kult ja trodde først jeg måtte ha en parabolkabel eller noe for å kunne ha utbytte av det, men det var bare å sette inn kabelen fra veggutaket å vips, nrk og tv2 halvt om halvt på tvskjermen snopt.. jeg mener du bør si til han frank at du har et tilbud på thorn om å kjøpe panasonicen til 20500. hvis du får lg tv til 21000 så tar du det altså, får du ikke lg tv, så kan du bare gå til thorn i byen. de har det der. det er absolutt ikke noe dårlig tv du får der, dessuten ifølge dinside så er panasonicen sitt tv vennligere på tvmotaket.. samme gjelder alle forumene jeg har lest på. det jeg ikke forstår er hvorfor elkjøp ikke berømmer panasonic tv i like stor grad som lg sitt. og enda er det dyrere enn lg sitt. jaja, nei du får si ifra hvordan du skal gjøre det. er litt spent tror han frank ikke helt likte hvordan jeg gikk fram. hvis han forstår at du har litt peiling og at du ikke er redd for å si at du vil få deg et billigere tv en annen plass i byen så er han villig til å stupe bra langt ned på prisen.. forresten, vet du va lg tv ligger på i pris på nette?
    Nå har jeg vært på Elkjøp og klarte å få LG skjermen til 21.000. Får den levert hjemme innen kl. 16 i dag, så jeg gleder meg vilt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på Elkjøp og klarte å få LG skjermen til 21.000. Får den levert hjemme innen kl. 16 i dag, så jeg gleder meg vilt.
    alright!!=) endelig. hvem var det du fikk tilbudet av? hvordan fikk du det til? jeg håper du blir fornøyd :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Lg PX4RV

Hei!

Har nå bestilt min LG 42 PX4RV fra den svenske siden www.fyndborsen.se!
    Ser at Hifiklubben har begynt å selge denne modellen til 22 995,-

Jeg betalte rundt 17 600,- Nkr ferdig levert på døren(etter noen runder pruting . Fyndbørsen selger mange tver til Norge og har et eget oppsett ved bestilling fra Sverige til Norge!
    I forhold til garanti så er dette en nordisk ordning fra LG. Ved feil på apparatet sporer fyndbørsen opp det nærmeste verkstedet i Norge for deg.

Har hatt lange samtaler med de og de virker veldig proffisjonelle.

Har ikke mottatt tven enda, men foreløpig anbefaler jeg på det sterkeste å bestille plasma fra Sverige(Lav svensk kronekurs og sterk Nkr er også et +)

Mvh.
    Eirik Nergaard

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alright!!=) endelig. hvem var det du fikk tilbudet av? hvordan fikk du det til? jeg håper du blir fornøyd :grin:
    Frank var ikke der, så jeg snakket med en annen lang, tynn fyr med briller. Jeg fortalte at noen andre hadde fått den for 21 lapper. Han gikk på bakrommet og tok betenkningstid, kom ut etter 5 min og sa ok...

Er ikke helt 100 % fornøyd med skjermen på analoge kabel signal. Synes det blir litt dårligere kvalitet enn på utstillingsmodellen på Elkjøp (testet analogt der og). Slo på tv'en i ettermiddag når en kompis var på besøk, og da var bildet faktisk temmelig dårlig på TV2. Det var litt bedre på Nrk, men på langt nær så bra som min Philips 32 tommers widescreen tv (en ganske kostbar 'Matchline' modell som kostet 18.000 for 3 år siden - denne Philipsen har et rått tv-bilde så det er kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne med den)
    Det var litt bedre bilde på Nrk, og utover kvelden så synes jeg bildet ble bedre på de fleste kanalene, av en eller annen merkelig grunn.

Bildet på dvd ble veldig bra, selv via scart/rgb. Kjøpte en rådyr Monster componentkabel til nærmere 1000 kroner på Elkjøp (dvd'en min har component, men ikke dvi), men jeg kunne ikke se at bildet ble noe bedre enn med scart. Så faktisk ikke forskjell i det hele tatt, selv om mange sier at component skal bli bedre. Så kabelen leverte jeg tilbake i dag, og dro i stedet på HifiCenteret og kjøpte meg en kjekk ny tv-rack til 3000. :-)

Fjernkontrollen kunne vært litt bedre kvalitet, den virker litt simpel og plastaktig, selv om den har bra respons.
    Tv er fin å se på, og passet perfekt sammen med mine sorte Audio Pro høytalere og den nye sorte racken.

Alt i alt er jeg bra fornøyd, men skulle ønske at det analoge signalet var en tanke bedre.
    Det er jo noen innstillinger for å endre bildet, men en av dem, den 'NR' greia, står dårlig forklart i instruksjonsboken. Gi meg gjerne noen tips og råd til brukerinnstillinger hvis du har.

Ken

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •