Sony DVPNS730/Philips 963SA/HK DVD 25 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepps, du hadde rett... Den koster 3000,- nå, men de hadde den ikke igjen på butikken i Trondheim. Jeg bestilte den derfor på nettbutikken til hificenterkjeden. Gleder meg til jeg får den !

greigutt

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Du blir sikkert kjempefornøyd

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk bare at Elkjøps prisgaranti kun gjelder mot lokale butikkutsalg og Elkjøps eget nettsted.

-Kjetil-

Newcomer snookums sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Husk bare at Elkjøps prisgaranti kun gjelder mot lokale butikkutsalg og Elkjøps eget nettsted.
    -Kjetil-
    Siba har butikk i Oslo, så det burde ikke være noe problem hvis de har den til den prisen?

Forresten, Phillips 963sa har en krisedårlig fjernkontroll. Skikkelig Phillips "kvalitet".

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hverken Philips 963SA eller H/K DVD25, men jeg har lest mye om begge på diverse forum siden jeg har tenkt å kjøpe meg en ny DVD-spiller.

Ut i fra det jeg har lest virker det som om Philips 963SA er suverent mye bedre enn H/K DVD25. Jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av de to. Men så har Samsung kommet med sin HD935 og da lurer jeg på om den er dårligere eller bedre enn Philips 963SA. Jeg vet HD935 har DVI, men hvordan er de sammenlignet mot hverandre på komponent?

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Ut i fra det jeg har lest virker det som om Philips 963SA er suverent mye bedre enn H/K DVD25. John Roger
    Har du lest noen innlegg hvor folk spesifikt har sammenlignet hk25 mot 963en da? Spiller jo veldig liten rolle hvor høyt folk prissetter sine egne spillere om dem ikke har sammenlignet.... Hificenterkjeden påstod at infocus selv bruker hk25 når de demonstrerer sine topmodeller i norge, og jeg tror nok det er en grunn til dette. Hificenterkjeden hadde selv hatt med en primare til 4 ganger prisen og vga-ut, men infocus hadde insistert på å bruke dvd25. Nå vet ikke jeg hvor sant det her er, men en selger på hificenterkjeden sa nå det her. Jaja, jeg aner ikke jeg, bare går ut ifra du har lest mange tester hvor 963 sammenlignes med hk dvd 25 direkte før du sier noe sånt?!?

greigutt

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg har hørt at prisgarantien til elkjøp ikke gjelder når en har bestillt en vare. Men bare gjelder når man finner varen i butikken eller varer som de vanligvis har inne.
    Dermed vil ikke prisgarantien gjelde om man bestiller en vare, fom f.eks 963SA.
    (Elkjøp kan da muligens ikke ha forhandlet frem en god pris, men de skaffer produktet allikevel)

Men 30 dagers retur rett funker fortsatt.
    Korriger meg om jeg tar feil!!

Gazza

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mye diskusjon på dette forumet:
    http://www.dvdforum.nu/forum
    i bla. denne tråden:
    http://www.dvdforum.nu/forum/index.a...=48480&forum=1

I newsgruppa dk.teknik.tv+video i tråden:
    Harman/Kardon DVD-25 vs Philips DVD-963

Og fordi Philipsen har Faroudja DCDi (noe Samsung HD935 også har).

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gadd jeg ikke sjekke på news, men i tråden du nevnte var ikke hk25 nevt, ergo var de ikke der testet opp mot hverandre. Vet at philipsn har den FLIbrikken, men jeg synes ikke det er god nok grunn til å si den er desidert bedre enn HKen. Nå gidder ikke jeg lete rundt etter tråder der de har testet disse opp mot hverandre, bare tenkte at du må ha sett endel sånne, siden du påstår at 963en er mye bedre enn HKen..

For å være helt ærlig hadde jeg neppe klart å se forskjell på 963Sa og DVD25 hvis jeg skulle teste uten å vite hvilken spiller jeg så på. Ergo kjøpte jeg den billigste av disse to. Du er mer enn velkommen til å henvise til tråder hvor disse to spillerne testes OPP MOT HVERANDRE likevel

Jeg PRØVER IKKE å krangle her.. Bare det at jeg ikke nødvendigvis tror et produkt som får veldig mye god omtale nødvendigvis er bedre enn ett annet som ikke får riktig så mye god omtale. Kommer feks an på hvor mange som har spillerne det.. Men nok kverrulering fra min side

greigutt

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snookums
    -Kjetil-
    Siba har butikk i Oslo, så det burde ikke være noe problem hvis de har den til den prisen?

Forresten, Phillips 963sa har en krisedårlig fjernkontroll. Skikkelig Phillips "kvalitet".
    Neida, det går sikkert greit.

Skikkelig Philips "kvalitet"? Jeg kan ikke ta den hentydningen om "kvalitet" helt alvorlig. Kan forøvrig ikke se hva som er så "krisedårlig" med denne fjernkontrollen... Synes den virker helt streit og enkel. Vil du ha en skikkelig stilig fjernkontroll må du bestille en litt mer "classy" og universal sak. Også fra Philips. Sjekk ut denne linken:
    http://www.pronto.philips.com/

-Kjetil-

Newcomer snookums sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig Philips "kvalitet"? Jeg kan ikke ta den hentydningen om "kvalitet" helt alvorlig. Kan forøvrig ikke se hva som er så "krisedårlig" med denne fjernkontrollen... Synes den virker helt streit og enkel. Vil du ha en skikkelig stilig fjernkontroll må du bestille en litt mer "classy" og universal sak. Også fra Philips. Sjekk ut denne linken:
    http://www.pronto.philips.com/
    For det første, jeg jobber mye med usability og er ganske kresen.

De tingene jeg mener ikke er bra med fjernkontrollen på Phillips 963sa:
    - Navigasjons pilknappene sitter for langt fra hverandre.
    - Play/skip ligner for mye på pilknappene, for lett å havne ett hakk for langt ned og trykke feil. Ikke mulig å føle hvilken knapp man er på. En liten tapp på OK hadde hjulpet.
    - Ikke liten tapp på 5 tallet så man kan finne den uten å se på fjernkontrollen.
    - Return knappen burde hatt plass sammen med pilknappene.
    - Ikke eject knapp. Med så treg skuff så savner jeg den stort!
    - Subtitle og Audio knappene burde stått ved siden av hverandre.

Fjernkontroller med touchscreen er noe av det verste jeg vet, de er totalt ubruklige i mine øyne... Så nei, jeg skal ikke ha en Pronto

"Everything I need to know about usability, I learned at the arcade"

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony NS730 er heller ingen dårlig spiller.
    Rimelig er den da.

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2298
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=2041

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Sony NS730 er heller ingen dårlig spiller.
    Rimelig er den da.
    Den koster 2200,- ?
    Når jeg kunne få en HK dvd25 til 3k ble jeg ikke lenger i tvil... Sonyen er sikkert veldig bra den, men finnes ikke stort av tester på den ennå.

greigutt

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en knalltest av NS730 i augustutgaven av tyske video. Bortsett fra lyden (regner med at de fleste bruker ekstern dekoder) slår den knock out på Philips 963. HK DVD25 kommer langt, langt etter...

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om et blad her nå, ligger ikke noe ute på nettet? FAEN, jeg har jo akkurat kjøpt Hk dvd25 til 3k.... Så testen banker hken? Testes de direkte opp mot hverandre også eller? *vurdere på angrerett*

greigutt

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De testet HK'en i februar og Sonyen i august, men de rangerer alt de tester etter flere parametre med vekttall: målte verdier(10), billedkvalitet(35), lydkvalitet(30), betjening(15) og utstyr(10). Tyske blader bruker å ha en lang rangert liste med utstyr de har testet de siste årene.

Tror de hadde 35 DVD-spillere mellom HK DVD25 og Sony NS730, men hovedsaken er jo at du er fornøyd. Om du er fornøyd med spilleren bør du ikke levere den inn. Det kan godt være at du finner noe du ikke liker med Sonyen som du henger deg opp i....

Robert-

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det har HK meget bra produkter, men har problemer med å være først. Når de kommer med noe nytt er desverre andre kommet litt lengre. Det er mulig jeg tar feil, men det er min oppfatning på DVD-spiller siden.

Jeg har ikke bestemt meg for hvordan CD lyden er i NS730, men den brukes nesten bare til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    robertaas: Jeg sparer jo 1200 kroner på å kjøpe sonyen heller enn hken da... Og hvis den i tillegg har bedre bilde må det jo være smartere... Hadde du orket å skrive spesifikt hva de 2 spillerne scoret da? hehe.
    Slår Sonyen Philips 963SA i testen også?!? Nå skal en jo ikke kun gå etter tester, men det er jo snakk om å spare 1200 kroner, og det høres ut som en kan få mye for pengene her... Tror nesten jeg bestiller meg en Sony heller... Det er "ekte" både pal og ntcs progressive scan på den, er det ikke?

greigutt

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke fatte at noen kan endre mening etter én test. Jeg for min del kjøpte ikke min 963 før jeg hadde lest en lang rekke tester over en lengre periode... Man bør legge testene sammen og danne seg et helhetlig bilde. Testresultater kan variere kraftig!

-Kjetil-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjottolf: Nå har det seg sånn at Sonyen er ganske ny da, så da blir det VANSKELIG å lese tester som ikke finnes! Jeg har lest sinnsykt mange posts og tester på både hk dvd25 og philips963sa, men hva hjelper det mot en ny spiller??? Kan jeg spare 1200 spenn og i tillegg få noe som er like bra eller bedre, gjør jeg klabern det... Dessuten er det bare å putte sonyen på soverommet om den ikke skulle holde mål, da den ikke koster stort... Du mener kanskje jeg skal vente til det kommer flere tester da? Jaja, whatever, blir bare provosert her nå... Beklager...

Egentlig bør man ikke kjøpe som resultat av tester heller, man burde se og høre selv! "Skjønner ikke at folk kan kjøpe på grunnlag av et par tester når dem heller burde høre og se selv jeg!" hehe.. *provosere*
    (bare tuller litt)
    greigutt

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •