Hp prosjektorer til halv pris.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hp prosjektorer til halv pris.

http://www.nesteklikk.no/20050816/64843.html

Så jo billig ut, men er de no' bra?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes andre bedre alternativer. Jeg kikket litt på spesifikasjonene, og de ligger veldig høyt i støynivå, samt at kontrasten ikke er så voldsom. Jeg ville sett etter noe annet.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo 4:3 dlp projektorer med 1600:1 i kontrast. Finner ikke noe info om hastighet på fargehjulet så blir ikke overrasket om det kun er 2x og dermed vil det være MYE regnbuer på disse... Er ikke hva jeg vil kalle hjemmekino projektorer i allefall!

Største modellen hadde i tillegg dvd og SUBWOOFER innebygget...

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike brukererfaringer pleier jeg å ta med en STOR klype salt, for hva er erfaringsnivået deres? har de sammenlignet med noe annet? Hvis det er første projektoren deres, og de ikke har sett noen andre, så tviler jeg ikke på at de er veldig imponert over hvor bra det er, og da gir de toppkarakterer (gjelder i grunnen hvilket som helst type produkt som ligger på diverse reviewsider), men det som kan være verdt å bite seg merke i, er om de synes noe er negativt med produktet...

Som AK skriver, så finnes det bedre alternativer...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker erfaringer må ofte tas med en klype salt ja, da en ikke vet noe om kompetansenivået til vedkommende. I tillegg er projektorene 4:3 som tidligere nevnt, og det er nok en dealbreaker for de fleste.

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brukererfaringer kan nok gi et feil bilde utifra hvilke forutsetninger folk har for å uttale seg, men det er jo allikevel greit å ta disse med seg for å høre hvordan produktene faktisk fungerer hjemme i stuene til folk.

Nok om det, her er min subjektive brukererfaring:

---

Har hatt en ep7122 i ca 8 mnd nå. Den har en native 4:3 DLP brikke på 1024x768 punkter, og kan kan operere i både 4:3 og 16:9 modus. I 16:9 modus komprimerer den bildet i høyden, og bruker fortsatt alle bildepunktene, den kutter ikke ut punkter, tegner sort oppe og nede etc.... Jeg bruker den alltid i 16:9 modus med 16:9 lerret.

Det er et 6 segment fargehjul (usikker på hastighet). Jeg ser ikke regnbue efekt, såfremt jeg ikke fremprovoserer det med å fokusere på kontrastrike områder og samtidig bevege blikket frem og tilbake.

Når det gjelder innganger har den kompositt, s-video, VGA, komponent og DVI (støtter HDCP).

I forhold til andre projektorer er nok støynivået mulig litt høyt, men vifta holder et jevnt turtall hele tiden, så denne lyden blir filtrert bort etter en stund. Hvis ikke er det jo bare å spille høyere?

Jeg synes sortnivet er veldig bra. Deltaljer i mørke scener kommer også godt frem. Jeg bruker komponent fra DVD (Pioneer DV-575) og DVI fra HTPC. Sterke farger uten tegn til fargeblødning.

1020 ANSI lumen holder også lenge for meg, da jeg har mulighet for å blende av kjelleren helt.

Den store svakheten ved projektoren må være den innebygde linjedobleren (men hva kan man vente seg til denne prisen?). Den sliter voldsomt ved panoreringer. Jeg har løst dette ved å kjøre progresivt fra DVD-spilleren.

Bruker DVI fra PC'n for å se på HDTV materiale. Projektoren takler 480i, 480p, 576p, 720p, og 1080i. De høyeste oppløsningen blir selvfølgelig nedskalert.

Ellers er projektoren stor, og utseende appelerer nok ikke til alle.

En ting å merke seg er at den bruker en ikke-standart fot., så hvis man ønsker å takmontere den, er den beste løsningen et originalt takfeste fra HP. Jeg bruker en DIY-løsning.

Selvfølgelig finnes det bedre projektorer, men til 7500,- synes jeg ikke dette er dårlig valg.

ep7112 er lillebororen, med 800x600, og uten DVI.

---

For de som ønsker en mer objektiv test, utført av personer med bedre sammenlikningsgrunnlag, kan se her: http://asia.cnet.com/reviews/home_av...087400p,00.htm

---

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •