Toll/Mva på bestilling fra Play.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toll/Mva på bestilling fra Play.com

Heisann.

Tenkte jeg skulle bestille The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy: Special Extended DVD Edition (12 Discs) fra www.play.com. Den koster jo halvparten der enn hva den koster hjemme.

Men så er det vel sånn at varer under 200,- blir sendt fritt igjennom tollen. Men hvordan er det med ting som koster mer? The Lord of the Rings Extended pakka koster ~ 510,- på play.com, hvor mye må jeg regne med å betale i frakt+toll?

Og deler play.com opp pakker hvis man fks bestiller 2 dvd filmer, hver på 150,- så man slipper unna tollen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale moms (25%) og toll på alt over 200,-. Det er strengtatt ikke toll man betaler, men et gebyr på 70,- (om det ikke har steget?).
    Og Play deler opp filmene i enkle pakker slik at man kommer under 200,-.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale 25% moms av 510.- + fortollingssgebyr på 70.-
    De singelpakker alle titler. Så hvis du bestiller 10 filmer får du 10 pakker.

EDIT: For treig
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en del filmer derfra de siste månedene som har vært godt over 200kr. Regnet derfor med mva og gebyr, men fikk ikke det på noen av pakkene. Ble da litt forundret og så nærmære på pakkene og de var merket med "Import VAT prepaid - authorization no###". Vet ikke om dette er en ny ordning, eller at det bare har vært noen glipper på post-terminalen, isåfall så har jeg vært ekstremt heldig. Det har ihvertfall skjedd 6 ganger på rad.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar!! Det hørtes jo bra ut Per Johnny, håper det skjer med fler av oss også . Men det med momsen. Trekker de ikke fra momsen som er i england også da? Eller må man betale avgifter både til norge og england?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekker de ikke fra momsen som er i england også da? Eller må man betale avgifter både til norge og england?
    Det er vanlig at momsen blir trukket fra om man f.eks bestiller elektronikk. Ved filmkjøp tror jeg ikke dette praktiseres.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det blir rundt 700,- for LOTR Extended Box settet da, det er jo billigere enn hjemme værtfall.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    ?).....Og Play deler opp filmene i enkle pakker slik at man kommer under 200,-.
    Er det virkelig slik at play.com åpner box-set og pakker skivene individuellt?
    Noen som har erfaring med dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Har bestilt en del filmer derfra de siste månedene som har vært godt over 200kr. Regnet derfor med mva og gebyr, men fikk ikke det på noen av pakkene. Ble da litt forundret og så nærmære på pakkene og de var merket med "Import VAT prepaid - authorization no###". Vet ikke om dette er en ny ordning, eller at det bare har vært noen glipper på post-terminalen, isåfall så har jeg vært ekstremt heldig. Det har ihvertfall skjedd 6 ganger på rad.
    Bestillte NU en Jarre til 17.99, i dag er det kr. 213,43, så det blir spennende å se om den "stopper" for kr. 200,- grensa?

Den forrige forsendelsen over £16 ble stoppet og tillagt gebyrer og tok en uke ekstra og derfor har jeg konsekvent holdt meg unna film/musikk som separat koster over £16

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan faktisk ta pakken med deg til Posten å klage dersom den ligger rett over 200 og er blitt fortollet. Du kan da si at de har gjort feil og at uten porto så koster den akkurat under. Kjenner noen som har gjort dette med hell flere ganger.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er vanlig at momsen blir trukket fra om man f.eks bestiller elektronikk. Ved filmkjøp tror jeg ikke dette praktiseres.
    Play ligger på Jersey og er ikke underlagt britiske skattemyndigheter (skatteparadis). Bestiller man fra Amazon.co.uk er prisen oppgitt inkl. VAT (engelsk moms). Den engelske momsen blir trukket fra om man bestiller fra Norge, også ved filmkjøp.
    Disse tingene har forøvrig vært oppe utalige ganger før her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bakke
    Takk for raske svar!! Det hørtes jo bra ut Per Johnny, håper det skjer med fler av oss også . Men det med momsen. Trekker de ikke fra momsen som er i england også da? Eller må man betale avgifter både til norge og england?
    Play er basert i Jersey som er skattefritt så derfor ingen moms og trekke fra.

Edit: Så ikke svaret ovenfor.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bestillte ett spill til 18pund, blir spennende å se om det blir stoppet!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det virkelig slik at play.com åpner box-set og pakker skivene individuellt?
    Noen som har erfaring med dette?
    Nei de splitter ikke opp box set!

men hvis du bestiller flere enkle filmer samtidig blir de sendt hver for seg

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    jeg bestillte ett spill til 18pund, blir spennende å se om det blir stoppet!
    Jeg bestilte bf2 til 28 £ og jeg ble utrolig glad da det dukket opp i postkassen 4 dager senere. Lykke til.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    ...............men hvis du bestiller flere enkle filmer samtidig blir de sendt hver for seg
    Jeg bestiller ofte flere DVD'er samtidig, og de praktiserer enkeltvis pakking, uansett mengde. Helt topp!!!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp men de splitter ikke box sets.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Bestillte NU en Jarre til 17.99, i dag er det kr. 213,43, så det blir spennende å se om den "stopper" for kr. 200,- grensa?

Den forrige forsendelsen over £16 ble stoppet og tillagt gebyrer og tok en uke ekstra og derfor har jeg konsekvent holdt meg unna film/musikk som separat koster over £16
    Denne kom i dag !!! Rett i postkassa. Ingen extra kostnader.:grin: Så nå blir det en lørdags-kveld på beste måte.................;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min LOTR Extended RotK boks i dag, den var på £17,99 og måtte ikke fortolles selv om den ligger på over 200 NOK. .

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mulig tollerne faktisk ser litt imellom fingrene av og til også.. Generer mye mer arbeid om de skal fortolle allt som ligger rundt 200,- NOK.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •