Billige DVD titler hos Platekompaniet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    oban: du har jo helt rett, og jeg er mann nok til å vedkjenne meg mine feil.
    det var nok en litt vel hurtig oversettelse i eget hode. jeg mener undertekster, ja.

etter mitt skjønn går det ikke an å se the godfather med norsk tekst, en hel rekke av de snertne kommentarene og poengene går bort.
    dessuten er man tro mot orginalen. det går også fint an å se en film uten undertekster, men enkelte filmer har et såpass ullent lydspor at det blir vanskelig (samt det faktum at jeg kun har to kanaler).

<- ny avatar forresten ;p

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    jeg må tillate meg å være litt negativ, da denne tråden er overstrødd med entusiasme.

først, platekompaniet er veldig ok, på mange måter. kort vei for meg, enkel bytte/handle-service, og nokså omfattende utvalg.

dernest, det som imidlertid skjærer i øyet for oss filmnerder er de manglende engelske coverene. det er noe dritt når man alfabetiserer sine filmer og setter "mafiabrødre" (engelsk: goodfellas) på g. sånt skjærer litt.

en annen ting som skjærer litt i øyet er mangelen på engelske undertitler. man kan f.eks. ikke se the godfather med norske undertitler. det går bare ikke.

og, ikke si at jeg er "spesiell" nå
    Neida, du er ikke spesiell, jeg er helt, helt enig jeg

Det er bare thlian som ikke har filmdilla nok

Kul avatar forresten. Men jævli slitsom :P

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahhh, i rest my case. nå er vi to

avataren var slit å få ned i 80x80 piksler ;o

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tilbudet fra Platekompaniet er veldig rimelig, ingen tvil om det, men etter å ha mottatt mine 8 filmer og sett noen av dem, så viser det seg at dette er Scanbox-utgivelser med alle de irriterende svakhetene som Scanbox har lagt seg til. Tilleggsmaterialet stinker, det er både lite av det, og det som er har bugs (f.eks. trailere uten lyd). Flere av utgivelsene er ikke 16:9 anamorphic heller.

Men hva kan man vente til under 60 kroner filmen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ofte man får Scanbox o.l. utgivelser ved kjøp av billige filmer? Pleier dette å være på filmer som blir solgt de fleste steder rundt 99,- også?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det scanboks på coveret hvis det er av det slaget du nevner? Har nettopp kjøpt noen filmer hos platekompaniet til 59.-stk, men har ikke rukket å se noen av disse enda. Står ikke scanbox på noen av de filmene jeg har mottatt

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette tilbudet fra Platekompaniet er veldig rimelig, ingen tvil om det, men etter å ha mottatt mine 8 filmer og sett noen av dem, så viser det seg at dette er Scanbox-utgivelser med alle de irriterende svakhetene som Scanbox har lagt seg til. Tilleggsmaterialet stinker, det er både lite av det, og det som er har bugs (f.eks. trailere uten lyd). Flere av utgivelsene er ikke 16:9 anamorphic heller.

Men hva kan man vente til under 60 kroner filmen?
    Av alle titler scanbox representerer totalt på det norske DVD-markedet tror jeg ikke de har en større prosentandel blant tilbudsfilmene hos platekompaniet. Der er det også veldig mye bra, og skulle jeg begynt å samle DVD'er i idag hadde jeg temmelig kjapt fått handlet inn hundrevis kvalitetsutgivelser til en rimelig penge for å si det slik!

Nå har ikke scanbox rykte på seg for å være spesielt bra, både mtp coverdesign og det DVD-tekniske, men det er mye som henger igjen fra "gammelt av". De få utgivelsene jeg har fra scanbox av litt større filmer de siste årene, slik som Fahrenheit 9/11 (2 disk) blant annet, er av god kvalitet. De gamle utgivelsene med et grått felt nederst hvor det står "digitally remastered" er ihvertfall bare å styre LANGT unna!

Når det er sagt, så er det en soleklar versting blant norske videodistributører, og det er SME (star media entertainment). Her er det bare å holde seg LANGT unna, ville ikke hatt utgivelsene dems om jeg så hadde fått dem kasta etter meg. ELENDIG lyd og bilde, ofte uten anamorf overføring og stereo eller monolyd, og like elendig står det til med menyer, ekstramateriale og ikke minst selve DVD-coverne. STYR UNNA!! ..det mest irriterende med SME er faktisk at de slipper en del severdige klassikere som ikke eksisterer i andre norske utgivelser..men her anbefaler jeg på det sterkeste å vente til det dukker opp en skikkelig utgave fra noen andre (som det alltid gjør, før eller senere), evt kjøpe en utenlandsk utgave.

Roffe: Du var sikkert litt ekstra uheldig med kjøpet ditt der, ettersom scanbox ofte har de litt smale, europeiske filmene som jeg mener du kjøpte flere av :P Men du kan strengt tatt se (i 99% av tilfellene) om det er en SME eller Scanbox-utgivelse på coverbildet på sidene til platekompaniet før du kjøper - begge disse distributørene har sine kjennermerker i fronten på coveret (scanbox med svanen, SME med 'DVD'-logoet nederst til høyre på coveret i gullskrift). Ellers kan du besøke en uvurderlig side for alle som liker å sammenligne DVD-utgaver før man handler så man er sikker på å få det beste: www.dvdcompare.net

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •