Nybegynner trenger hjelp - kjøpe utstyr i USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner trenger hjelp - kjøpe utstyr i USA

Jeg skal studere i USA et halvt år til før jeg drar hjem for godt, og lurte på om jeg på grunn av god dollarkurs etc. skulle kjøpe meg litt AV-utstyr i USA (ting er jo som regel billigere der borte). Problemet mitt er bare at jeg ikke har peiling. Jeg kan åpenbart ikke ta med noen store og tunge greier på flyet, men en projector og kanskje noen små høyttalere hadde sikkert gått greit.

Jeg ønsker meg en projector som jeg kan montere i taket e.l. for å vise TV, DVD og XBOX, samt noen gode og små/diskré høyttalere til hjemmekino.

Lurte på å kjøpe de små Bose høyttalerne, er ikke de bra?
    Finnes det noen andre bedre/billigere alternativer?
    Hva slags projector skal jeg kjøpe? Jeg mener i forhold til spesifikasjoner, etc.
    Hvilke modeller burde jeg se etter?
    Lønner det seg å kjøpe dette i USA?
    Er det trygt å kjøpe brukt?
    Er det noe problem med PAL/NTSC?
    Hva slags priser ligger dette på i Norge (nytt/brukt)?
    Kabler?

Jeg har absolutt ikke ekstreme krav til bildekvalitet, men det må være "bra nok".

Alle innspill mottas med takk!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Det første spørsmålet du bør stille er om det er lønnsomt å kjøpe pj i USA og jeg tror ikke det. Det vises på antallet som er imp. fra før og det er ikke mange. Hovedgrunnen er at mange av de pj'ene som det selges mest av i Norge er veldig lavtpriset, samt at bruken i USA er litt andeledes enn i Norge. (store rom og mye TV-titting = lysterke pj'er).

Tror heller at det er andre AV-artikkler som er gunstigere å kjøpe over there.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også på at de i USA har 110 Volt spenning og 60 Hz frekvens, det første kan visstnok fikses med en transformator, det andre er værre. Jeg kan ikke mye om dette, men det har vært en del tråder om det på www.hifisentralen.no, noe av utstyret er konstruert slik at det sjekker frekvensen og nekter å gjøre noe om den er feil. Av og til er det helt trivielt å bypasse dette, av og til er det vanskelig. Uansett krever det en del elektro-kompetanse å få det til.

Pass i alle fall på dette før du kjøper noe!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor og tung amerikansk elektronikk som Lexicon, Krell, Mark Levinson, Parasound og andre er nok en god del billigere i statene enn i Norge. Skandinaviske og europeiske merker er gjerne dyrere...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •