Hva er en bra projektor??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er en bra projektor??

Jeg har funnet ut at jeg vil invistere i en projektor, men jeg vet veldig lite om dette og trenger derfor noen råd om hvilken type jeg skal kjøpe.

Jeg er nokså grisk, så jeg vill ikke betale mye for denne fremviseren, men samtidig så skal den ha ett noenlunde klart bilde og fremviseren skal være av kvalitet.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har du planlagt å bruke, inkl. lerret, takfeste, kabel ?
    Det er greit å vite hvis man skal kunne anbefale noe. Det finnes tråder om de mest populære projektorene i sin prisklasse i projektortråden.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal den brukes til? Jeg ville først anbefalt deg å ta en tur for å få en DLP projektor presentert siden DLP gir vesentlig mer for pengene ,men noen blir plager av RGB flimmer som disse genererer.

Skal du bruke lite penger og kun bruke den til film så kan jeg anbefale en benq5120. Dette er en 16:9 projektor som gir mye for pengene ,men den har ganske lav oppløsning (848:480). Denne er ikke å anbefale til PCbruk siden oppløsning er latterlig lav for PCbruk. Hvordan kan projektoren plasseres? Er veldig viktig å ikke bruke keystone hvis du vil ha et klart bilde.

Denne får du for litt over 6000kr.. Anbefales på det sterkeste

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IceBox
    Jeg har funnet ut at jeg vil invistere i en projektor, men jeg vet veldig lite om dette og trenger derfor noen råd om hvilken type jeg skal kjøpe.

Jeg er nokså grisk, så jeg vill ikke betale mye for denne fremviseren, men samtidig så skal den ha ett noenlunde klart bilde og fremviseren skal være av kvalitet.
    Du er nødt til å være mer spesifikk enn som så !

BenQ 5120 er jo helt klart å anbefale !
    Nå får du den for rett over 6000,- Da får du veldig mye for pengnene ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg bruke en spesiell kabel, eller kan jeg bare bruke en vanlig, feste kan jeg sveise selv, vil gi ca 6000kr for en projektor og den blir brukt til film, og kansje play station av og til, men jeg er ikke en grafikk nerd så oppløsning betyr ikke allverden for meg.

Jeg fikk tilbud om en sharp projektor(99 mod) er dette noe bra merke å satse på eller burde jeg gi blaffen i det. Prisen lå på 3600kr
    ny pris var ca 13000

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tilbud om en sharp projektor(99 mod) er dette noe bra merke å satse på eller burde jeg gi blaffen i det. Prisen lå på 3600kr
    ny pris var ca 13000
    Å tenke brukt kontra nypris på en 6 år gammel PJ mener jeg er bortkastet. Denne er ikke verdt prisen. Legg på 2400 og du har en PJ som er ørti ganger bedre......

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem gamle pj'er, det har skjedd så mye de siste 2 åra at forskjellen er enorm. Kjøp ny eller nesten ny og unngå presentasjons pj'er som mest sansynelig sharp'en er. Mest for kronene gir PE5120, uten tvil, deretter er det vel mt200.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny pris var ca 13000
    Det ligger en Infocus X1 med lerret på AVtorget. Prut litt på den, og du har en kjempegod førstegangs-projektor.
    Men sjekk uansett først om du er plaget med regnbueeffekten, så slipper du å angre i ettertid (det gjelder forøvrig alle/de fleste DLP-projektorer i lavere prisklasse)...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •