Denon 1910 eller 2910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1910 eller 2910

Hej.

Jeg har for en måneds tid siden, købt en 42" plasma TV. Nu går jeg og overvejer en DVD-afspiller, med DVI-udgang. Så jeg kan få det bedste billed.

Jeg har tænkt på Denon 1910 eller på en 2910'er. Men der er et prisforskel på små 4000 dkr., så spørgsmålet er det værd, at give 4000 mere for 2910'eren end for 1910'eren ?. Eller om der er andre i hellere vil anbefale ?

I kan se mit anlæg her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Thomas%20H

Mvh. Thomas.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan ikke jeg svare for 1910-spilleren da jeg ikke har prøvd denne, men 2910 er ihvertfall en råtass ut av en annen verden. Har hatt min siden februar og er kongefornøyd med den.

Det som kan sies som er en umiddelbar fordel med 2910 er at denne spiller både DVD-Audio og SACD i tillegg til de andre formatene.

Ellers så er det vel på DA-Konverterene på lyd-siden det er aller størst forskjell på disse to spillerene etter hva jeg kan finne ut ihvertfall, samt at DVD2910 har både DVI og HDMI ut, mens 1910 har bare DVI. (HDMI overfører digital lyd i tillegg til bilde. DVI overfører kun bildet.)

Det jeg ikke har funnet ut som står på 2910 og ikke på 1910 er "Faroudja DCDi FLI-2310 bildeprosessor med skalering (720P/1080i)" etter som det står 720/1080 så har det noe md HD og gjøre, men hvis noen kan utdype mer hva denne prosessorer gjør så hadde dette vært fint:-D

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Hej.

Jeg har for en måneds tid siden, købt en 42" plasma TV. Nu går jeg og overvejer en DVD-afspiller, med DVI-udgang. Så jeg kan få det bedste billed.

Jeg har tænkt på Denon 1910 eller på en 2910'er. Men der er et prisforskel på små 4000 dkr., så spørgsmålet er det værd, at give 4000 mere for 2910'eren end for 1910'eren ?. Eller om der er andre i hellere vil anbefale ?

Mvh. Thomas.
    Jeg selv kan trygt anbefale Harman Kardon DVD31.
    Den spilleren er bare sjef.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Hej.

Mvh. Thomas.
    Siden spørsmålet her dreier seg om 1910 og 2910 skal jeg svare, da jeg har erfaring med begge.

Bildemessig oppleves 2910 bedre enn 1910. Men forskjellen var størst på komponent. Den eneste svakheten på 2910 slik jeg kan se det er at den har et altfor svakt signal på HDMI-utgangen, og det anbefales derfor å bruke DVI utgangen. Det har jo du tenkt å gjøre, så når du nå skal bruke DVI har du ingenting å frykte.

Lydmessig er det en skikkelig forskjell. Her er 2910 endel bedre. Så dersom du også har tenkt å bruke spilleren som musikkformidler, er saken klar.
    Om det er verdt de 4k i tillegg er jo subjektivt og helt opp til deg, men det er hevet over enhver tvil at 2910 er en mye bedre spiller enn 1910 i mine øyne og ører. 2910 er verdt de pengene ekstra....;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •