Noen i Bergensområdet som kan demonstrere Panasonic PT-AE700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question [Løst, takk Alex F] Noen i Bergensområdet som kan demonstrere Panasonic PT-AE700?

Heisann!

Sitter her og har fått lov til å legge inn en projektor på hjemme-PC ordningen :-) En grei ting med å jobbe i IT-avdelingen som har ansvar for drift bl.a. av projektorer på huset, dermed er det relevant innkjøp(sånn halvveis da).

Skulle gjerne ha sett litt på kvaliteten man kan forvente, lerret-løsninger, kabling etc. Jeg har ikke hatt projektor før så vær forberedt på mange nybegynnerspørsmål.

Håper noen har anledning til å hjelpe meg!

-Tormy

PS! Er ikke sikker på om denne er postet i riktig forum, flytt den gjerne dersom det er noe feil.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tormy
    Heisann!

Sitter her og har fått lov til å legge inn en projektor på hjemme-PC ordningen :-) En grei ting med å jobbe i IT-avdelingen som har ansvar for drift bl.a. av projektorer på huset, dermed er det relevant innkjøp(sånn halvveis da).

Skulle gjerne ha sett litt på kvaliteten man kan forvente, lerret-løsninger, kabling etc. Jeg har ikke hatt projektor før så vær forberedt på mange nybegynnerspørsmål.

Håper noen har anledning til å hjelpe meg!

-Tormy

PS! Er ikke sikker på om denne er postet i riktig forum, flytt den gjerne dersom det er noe feil.
    Problemet er ikke demonstrasjonen, men at det er i bergens området.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som bor i Bergen som har AE700. Labbetuss har iallefall en så du kan kanskje sende han en PM. Jeg ville dog valgt en annen DLP projektor siden jeg synes disse gir et overlegent bilde kontra LCD(Bedre farger , bedre sortnivå og bedre kontrast ,men de har jo tross alt RGB flimmer ,men de fleste plages ikke av det fenomenet).

Ville nok heller valgt en BenQ PE7700 siden dette er den som ser ut til å gi mest for pengene for tiden. Bare å tråle gjennom AE700tråden og se etter personer som har bosted i Bergen og sende dem en PM

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PE7700 er jo "en smule" dyrere også. Klart, dersom jeg får se en demo og den er mye bedre må det jo vurderes, men kan ikke bruke alt for mye før madammen setter foten ned. Må jo i tillegg ha kabler, lerret, takfeste, etellerannet til å feste kabler med og muligens også en form for signal-boks( samle signaler fra tv, sat, dvd, pc(?) og xbox og sende til proj.).

Alt i alt hadde det vært rimeligere med en 42" plasma, men size matters :-)

Får vel se om jeg finner noen i PT-AE700 tråden, men er bare kjekt dersom noen melder seg via denne tråden.

Har ikke sjekket om jeg er følsom for regnbue(?)effekt eller andre typiske ting for LCD eller DLP, kort sagt, helt fersk i gamet!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner og dukke opp brukte 700'er nå. Kjøpte en som var gått 300t med takfeste og komponent + dvi/hdmi kabel, sparte ca 6k på å kjøpe brukt. Hadde jo lyst på en ny 7700, men da måtte jeg punget ut 10-15k mer og det er jo endel penger. Tror nok du vil bli fornøyd med 700'en. Har hatt 300 selv for litt over 2 år siden, var bra den men manglet endel på kontrast, dette er jo betydelig bedre på 700'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, hva synes du om AE700, etter at du fikk en demo hjemme hos meg ? Tormy fikk dessverre ikke testet bildet med NDx2 filtert, ettersom jeg ikke har mottatt dette ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fått sett/testet, nå kommer de vanskelige spørsmålene!

Alex F: Takk for hjelpen! Håper din kone gav tilgivelse for at det ble så sent. Slik går det når du slipper inn en person som har få AV-interesserte folk i sin omgangskrets. Er vanskelig å få hivd meg ut når jeg har fått snakket meg varm :-) Må også skryte av hjemmekinoen din, den var meget bra gjennomført og med høy WAF!

Det jeg lærte var hvor viktig det er med lyskontroll i rommet og at jeg heldigvis ikke er videre følsom for VB. I tillegg så ser jeg at mine planer om å kjøpe standard 16:9 lerret muligens må vike da det er utrolig forskjell i opplevd sortnivå ved fullstendig og ufullstendig maskering (16:9 vs. 2,35:1). Tips til hvordan man kan enkelt!!! lage en fleksibel løsning med f.eks. et Adeo Grey Vision mottas med takk. Jeg ser også at jeg må planlegge en utgiftspost på signalsiden, både ny DVD-spiller og ikke minst en eller annen boks til å samle flere kilder til bare en utgang slik at jeg slipper unna med å strekke en signalkabel til prosjektoren.

Alt i alt meget nyttig!

Jeg er allerede i gang med å planlegge ommøblering++ i kjellerstuen, men madammen er ikke særlig lysten på å endre farge på veggene eller liste om slik at del blir lettere å legge kabelkanaler.

Razor nevner brukte pj, men jeg finner ikke noe videre utvalg. Den på AV-torget er jo håpløst overpriset. Fant en på lydogbilde sine nettsider, men har ikke fått respons. Der var det med en Samsung DVD-spiller, kabler osv. men ikke oppgitt hvilken spiller det var så vi får se.

Slik jeg ser det nå har jeg 3(4) valg:
    1. Kjøpe brukt PT-AE700
    2. Kjøpe ny PT-AE700 via hjemme-PC ordning
    3. Vente og se hva som kommer til høsten
    (4. Ikke kjøpe proj. og prøve å leve med 32" widescreen etter å ha sett hvor stort bilde en proj. gir, ikke særlig aktuelt nei!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •