Projektor og lerret til 20000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Projektor og lerret til 20000,-

Har dere noen forslag til projektor og lerret til 20000,-
    Hjelper en venn med ny hjemmekino, selv om jeg ikke har så mye peiling på projektorer selv. Men heldigvis har jeg jo dere
    Projektoren må ha HD - oppløsning.
    Har dere noen forslag?
    Takker for alle svar!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strekker du busjettet ett par tusen får du til BenQ PE7700 og er grayline lerret. Det gir vel mest for pengene for tiden.

Ellers hadde det vært greit å vite hva han har tenkt å bruke pj'n til og romdimensjoner, sitteavstand og forventet bredde på bilde. Har han lyskontroll?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Strekker du busjettet ett par tusen får du til BenQ PE7700 og er grayline lerret. Det gir vel mest for pengene for tiden.

Ellers hadde det vært greit å vite hva han har tenkt å bruke pj'n til og romdimensjoner, sitteavstand og forventet bredde på bilde. Har han lyskontroll?
    Han har ingenting nå for å si det sånn. Men jeg kan sikkert få ham til å montere spotter hvis det er det du mener.
    Pj. skal bare brukes til film, kanskje enkelte ganger til PC. Men det skal være en ren filmprojektor. Det er viktigst for han.
    Rommet er ca. 3x5 meter,ligger i en kjeller og han skal male det grått.
    Hva som er bra sitteavstand og bredde på bilde i forhold til rommets bredde har jeg ikke peiling på.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer for Bidda's forslag når det gjelder projektor, men kanskje med et Adeo Greyvision rammelerret istedenfor.

BenQ PE7700 DLP

Adeo GreyVision Ramme

Edit: ser det lander litt over 20 læx, men whatever. finner det sikkert billigere et annet sted

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi4-re=Hifi
    Han har ingenting nå for å si det sånn. Men jeg kan sikkert få ham til å montere spotter hvis det er det du mener.

Lyskontroll = om han har full kontroll på lyset slik at han kan blende totalt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Adeo og benQ PE8700 kan vel oxo annbefales, med 7700 så må du gjerne ut med litt extra for hoya filter og en god hdmi kabel oxo..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Lyskontroll = om han har full kontroll på lyset slik at han kan blende totalt.
    Jeg sa jeg ikke kunne så mye om pj'er:shock:
    Rommet ligger i kjeller'n, så han skal nok klare å få full kontroll på lyset.
    Det er bare et vindu.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ 7700 er en DLP prosjektor med "HD-oppløsning 1280x720". Sammen med et Adeo Greyvision-lerret havner du vel et par lapper over 20k.

Panasonic AE700 og Sanyo Z3 er to LCD-alternativer som er noen tusen rimeligere, og her kommer du glatt under 20k totalt. PJene koster vel henholdsvis 12k og 13k. Lerret får du nå for under 4k.

Om kompisen din ser screendoor og VB (som er ulempene med LCD) eller regnbuer (ulempen med DLP) vet du sikkert ikke. Derfor ville jeg kanskje sammen med ham prøvd å få demonstrert noen av de nevnte PJene for å se om dette er noe han kan leve med....;-)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    mg_martin; nå må vi lære å linke korrekt her

Lerret Adeo:
    http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:696527
    +frakt 125,-

Projektor 7700:
    http://www.nettdata.no/no/dept_15.html#item_461
    (Her klarer du å få forhandlet inn gratis frakt. Nettdata er veldig greie å handle med. Makan til service og support skal du lete lenge etter. I tillegg er de billigst.)

Sånn. Da får trådstarter en meget god pakke for rett under 21.000,- inklusive frakt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    mg_martin; nå må vi lære å linke korrekt her

Lerret Adeo:
    http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:696527
    +frakt 125,-

Projektor 7700:
    http://www.nettdata.no/no/dept_15.html#item_461
    (Her klarer du å få forhandlet inn gratis frakt. Nettdata er veldig greie å handle med. Makan til service og support skal du lete lenge etter. I tillegg er de billigst.)

Sånn. Da får trådstarter en meget god pakke for rett under 21.000,- inklusive frakt.
    Dette ser da meget bra ut. Tipper kameraten min går for denne pakken her.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Adeo og benQ PE8700 kan vel oxo annbefales, med 7700 så må du gjerne ut med litt extra for hoya filter og en god hdmi kabel oxo..
    8700 er vesentlig dårligere enn 7700, så jeg ville nok satset på 7700.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi4-re=Hifi
    Dette ser da meget bra ut. Tipper kameraten min går for denne pakken her.
    sorry, my bad :P

Newcomer P|zZa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikkje gå for en Hitachi PJ-TX100 prosjektor? 15995,- hos hificenter..
    Har den selv og er godt fornøyd med den...støysvak er den også!
    Bruker IKEA sin rullgardin som lerret og det er jo det smarteste jeg har gjort! Sparer jo tross alt 4000/5000,- på å ha det "lerretet"...også kan jo han oppgradere lerretet etter hvert som han får peng da...lurer sjøl på om å kjøpe dreamscreen sitt lerret når jeg får råa!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P|zZa
    Hvorfor ikkje gå for en Hitachi PJ-TX100 prosjektor? 15995,- hos hificenter..
    Har den selv og er godt fornøyd med den...støysvak er den også!
    Bruker IKEA sin rullgardin som lerret og det er jo det smarteste jeg har gjort! Sparer jo tross alt 4000/5000,- på å ha det "lerretet"...også kan jo han oppgradere lerretet etter hvert som han får peng da...lurer sjøl på om å kjøpe dreamscreen sitt lerret når jeg får råa!
    Etter min mening kan ikke TX-100 konkurrere skikkelig mot hverken BenQ 7700 eller Pana AE-700. Den PJen har altfor mye screendoor, i tillegg er den prisen du linker til grusomt høy i forhold til hva den er verdt, og hva konkurrentene selges for.

Når det gjelder lerret, kommer det an på hvor kresen en er. For min egen del er det dumt å kjøpe en TX-100 for 16k og IKEA-lerret for 500,-, når du kan få en AE-700 og et Adeo-lerret for samme prisen. Og med et FULLSTENDIG annet bildekvalitetsnivå.....

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kameraten din kan lage lerret selv (kjøpe huntonitt plate, male den (lady s2000, matt) og legge på litt filt i kantene kan han spare mye penger. Da går du iallefall ikke over budsjett med 7700+kabel og oppheng(evt lage dette selv og).

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Etter min mening kan ikke TX-100 konkurrere skikkelig mot hverken BenQ 7700 eller Pana AE-700. Den PJen har altfor mye screendoor, i tillegg er den prisen du linker til grusomt høy i forhold til hva den er verdt, og hva konkurrentene selges for.

Når det gjelder lerret, kommer det an på hvor kresen en er. For min egen del er det dumt å kjøpe en TX-100 for 16k og IKEA-lerret for 500,-, når du kan få en AE-700 og et Adeo-lerret for samme prisen. Og med et FULLSTENDIG annet bildekvalitetsnivå.....
    jaja...hver sine synspunkter! men jeg personlig har ikkje nokke problem med den pjen...angående screnndoor. (fikk den dessuten for 13k for ei stund sia, så koffor ikkje ?)
    Mye av lønna mi ellers har gått til annlegg og diverse annet, så har ikkje råa til nokke fancy lerret heller! Så koffor ikkje bruke kreativiteten sin, istendefor lommeboka og heller lage til et bra rammelerret av ikea sin rullgardin? menmen...bare svarte på det han spurte om jeg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P|zZa
    jaja...hver sine synspunkter! men jeg personlig har ikkje nokke problem med den pjen...angående screnndoor. (fikk den dessuten for 13k for ei stund sia, så koffor ikkje ?)
    Mye av lønna mi ellers har gått til annlegg og diverse annet, så har ikkje råa til nokke fancy lerret heller! Så koffor ikkje bruke kreativiteten sin, istendefor lommeboka og heller lage til et bra rammelerret av ikea sin rullgardin? menmen...bare svarte på det han spurte om jeg
    Hva hver enkelt vil bruke pengene sine på, skal ikke jeg legge meg oppi. Men når det gjelder kvalitet, så kan ikke et hjemmesnekret lerret med IKEA Tupplur-duk måle seg med eks et Adeo Greyvision-lerret i det hele tatt. Så får det bli opp til hver enkelt hvor en ønsker å legge "kvalitetslista" si hen......;-)

Har stor tro på at et skikkelig lerret er en av de store forbedringsområdene for mange kinoer, ikke minst dersom teknologien rundt de nye "sorte lerretene" viser seg å fungere. Da har vi med digitale PJer i ikke helt lyskontrollerte rom mye å glede oss til, og vi kan beholde PJene våre enda en stund....

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva hver enkelt vil bruke pengene sine på, skal ikke jeg legge meg oppi. Men når det gjelder kvalitet, så kan ikke et hjemmesnekret lerret med IKEA Tupplur-duk måle seg med eks et Adeo Greyvision-lerret i det hele tatt. Så får det bli opp til hver enkelt hvor en ønsker å legge "kvalitetslista" si hen......;-)

Har stor tro på at et skikkelig lerret er en av de store forbedringsområdene for mange kinoer, ikke minst dersom teknologien rundt de nye "sorte lerretene" viser seg å fungere. Da har vi med digitale PJer i ikke helt lyskontrollerte rom mye å glede oss til, og vi kan beholde PJene våre enda en stund....
    Selvfølgelig kan ikkje det måle seg med et til 4000/5000,-, men i forhold til prisen så er det faktsik et knall lerret så lenge du har god lyskontroll! Er godt klar over at man får et bedre bilde med et lerret i en større prisklasse, men uansett så er det sinnsyk overgang fra en tappesert vegg til ett ikea lerret

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Anfield her. Riktig pris for en TX-100 bør være ca. 12000.- Den har også noe SDE som jeg ikke merket noe særlig til før jeg fikk mitt 265 cm brede lerret. Jeg sitter noe for nærme ca. 3,6 m som gir et forhold på ~1,36. På mitt 200 cm 4:3 var ingen av svakhetene (VB og SDE) ved denne PJ'en ikke synlige. Altså et forhold på 1,8.

Et + for denne PJ er pærepris, 2000.- hos avshop.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •