Hjemmekino hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino hjelp

Hei er helt ny innen hjemmekino, men bestemte meg å kjøpe hjemmekino for litt siden.

Bare har noen pointers dere må hjelpe meg med

1.PE7700 <- Bra valg? Hørt masse bra om den, men hørte noe om offsett var feil, så måtte stå litt spesielt i taket osv. Gjerne forklar

2.Hvilket lerret? Veggen min er 5m++ diagonal og 2,5m høy. Vet ikke hvor stort lerret jeg kan få på denne prosjektoren. Vet ikke om 300 cm er mulig. Skal lerrete være hvit eller grått fks. Skal også nevnes at rommet sannsynligvis skal males sort og lignende.

3.Kabler? Hva trenger jeg av kabler, skal koble pc til prosjektorer for litt spilling og presentasjon. Og så er det annlegg og dvd. Men så lurer jeg på hvordan jeg får tv kanlene inn på prosjektorene ops: ops: ops:

4. Forslag til Bra dvd spiller? Den jeg har er gått ut på data dessverre.

Bekalger for å irritere dere, men må starte en plass

Tusen takk
    - Alf Henrik

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    PE7700 <- Bra valg? Hørt masse bra om den, men hørte noe om offsett var feil, så måtte stå litt spesielt i taket osv. Gjerne forklar
    Jeg er veldig fornøyd med min. Du har kanskje sett denne tråden, der finner du svar på det du måtte lure på om 7700. Selvsagt en del å pløye gjennom, men det er en del interessant lesestoff. Når det gjelder offset er det ikke noe som er "feil", men med 0 i offset må projektoren monteres i overkant av bildet ved takmontering. Dvs at hvis bildet begynner 50 cm fra taket må projektoren også monteres 50 cm fra taket. Dette kan til en viss grad justeres med keystone, men bør unngås hvis det er mulig.

Hvilket lerret?
    Her bør du velge et grått lerret, helst rammelerret hvis du har mulighet til det. Lerreter fra Adeo fås til en bra pris.

Kabler? Hva trenger jeg av kabler, skal koble pc til prosjektorer for litt spilling og presentasjon. Og så er det annlegg og dvd. Men så lurer jeg på hvordan jeg får tv kanlene inn på prosjektorene
    Fra PC-en bør du bruke en DVI-kabel med HDMI-plugg eller overgang i projektorenden. Du sier ikke noe om hvilken DVD-spiller du har, så det blir vanskelig å gi noe klart svar, men generelt kan vi rangere som følger: DVI/HDMI, komponent, s-video, kompositt. De to sistnevnte bør unngås. For å se TV på projektoren trenger du en TV-tuner.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg ikke så off alikvel. Men er det forresten noe offset på PE7700?

Har sett den tråden ja hehe. Leste de 12 første sidene, men så måtte jeg ha en pause. Får vel lese mer etterhvert. Men som en fersking er jeg veldig redd for å begå feil. Hvis dere skjønner.

Sett faktisk på Adeo sitt, du fikk vel ikke større enn 235 cm? men det er vel ganske nok, prisen var jo ganske mye.. Rundt 8000 kr mener jeg da. Takk for svar, gjerne mer henvendelser.

På ting jeg må få med meg.

Her er dvd spilleren forrsten: NAD T513 DVD-spiller
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4685

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte forresten å kjøpe denne dvd spilleren

Har har du jo DVI og HDMI utgang

DENON DVD-3910 DVD-spiller
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5544

Leste også om PE7700 at den bare har x1 HDMI utgang, hvis jeg skal koble pc og dvd, hva gjør jeg da?

Og sist men ikke minst, hvordan kobler jeg nå alt opp det her? ops: Dvd -> HDMI til Prosjektor (dekker bilde?) Så hva bruker jeg da mellom dvd og forsterker for å få best mulig lyd? digital kabel? Tror jeg legger HTPC død foreløpig.

Tenker også hvis jeg skal bruke component for å koble opp xbox til prosjektor.
    De ledningene skal vel til prosjektor ikke til forsterker? Hvis så.. hva skjer med lyden da.

Dette er sikkert lette svar, men gjerne gi svar på dem

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon spilleren er bra

Slik ville jeg koblet det

Dvd - Component
    Pc - Dvi/HDMI
    Xbos - S-video

Dette kommer selvføgelig ann på hva du bruker mest. DVD må enten ha Dvi/HDMNI eller Component. Anbefaler deg og kjøpe en bedre kabel fra xboxen sjekk ut hva de har på avshop : http://www.avshop.no/catalog/index.php?cPath=60_61_73 Denne oppgraderingen gir et meget godt resultat. Du finner også den kabelen som passer ditt behov.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk da er det bare å finne ut hvilke ledninger jeg bruker fra forsterkeren og hvor de skal gå. Huff seriøst og lite jeg kan skremmenes

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel snart receiver'e (som ikke koster skjorta) som har oppkonvertering til HDMI, venter selv på en slik (merket Pioneer

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte forresten å kjøpe denne dvd spilleren

Har har du jo DVI og HDMI utgang

DENON DVD-3910 DVD-spiller
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5544
    Har selv en 2910 DVD spiller, og både 2910 og 3910 er kjent for et svakt HDMI signal, så bruk DVI utgangen på denne hvis det. Forskjellen på 2910/3910 ligger etter det jeg har forstått i noe bedre lyddel på CD avspilling, samt Firewire og Denonlink på 3910.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Dan, godt å ha med

Da var Benq PE7700 bestilt, samt Denon 3910. Monster Komponent kabel, HDIM-DVI kabel.

Skal nevne at jeg har en NAD NAD T763 Hjemmekino Reciver, annlegget kommer jeg tilbake til Gleder meg nå Og takk for all hjelp

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nevne at jeg har en NAD NAD T763 Hjemmekino Reciver, annlegget kommer jeg tilbake til Gleder meg nå Og takk for all hjelp
    i så tilfelle kobler du ikke X-box via s-video slik som tidligere nevnt i tråden. Du kjøper Monster overgang slik at X-box gir fra seg komponent. Så kjører du både DVD-spiller og X-box via komponent til T763.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips DVP9000SA har fått svært gode kritikker, og skal være på par med 4910 på det meste iflg tester.. Kanskje noe å kikke på for å spare penger?

(Btw. Flytter tråden til prisjakt)

Lignende tråder

1. Stereo eller Hjemmekino forsterker (hjelp)
    By Joppe in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 08-22-2004, 15:39
  2. Hjelp til ny hjemmekino
    By enurs in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 06-11-2004, 22:12
  3. Hjelp til ny hjemmekino
    By enurs in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 06-11-2004, 21:51
  4. HJELP! Dere som har peiling på hjemmekino, se her!!
    By Tomboy82 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 23
    Siste melding: 02-19-2004, 17:22
  5. Svar: 22
    Siste melding: 02-16-2004, 17:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •