Elkjøp alltid billigst ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp alltid billigst ???

Mulig dette er feil topic men jeg prøver likevel :-)

Var inne på elkjøp sine sider og kikket på LCD til pc da jegså denne : http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...MSUNG%20SM913N

Merket meg prisen gjaldt kun på internett og ikke i butikkene,
    like under står med store bokstaver i rød skrift : VAREN FINNES IKKE I INTERNETTBUTIKKEN !?!?!

Ikke vanskelig å ha lave priser når man ikke selger varen :-(

Dette blir jo mer og mer vanlig når det gjelder Elkjøp da, men det er sjelden at det er så åpenlyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Det er jo genialt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være den var utsolgt..

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde de vel heller fjerne den fra utvalget i stede for å eventuelt redigere annonsen, og har de den i utsalgene men ikke på nettbutikken så burde redigere prisen. Forøvrig så påstod de i en Elkjøp butikk at Utsalgene og Elkjøp på nett ikke hadde noe med hverandre å gjøre lenger. Da jeg spurte hvorfor de da oppererte med "internett priser" bare på noen av produktene og hvorfor de hadde mulighet å sjekke om de hadde varen i "ditt" varehus sa de at det var noe som hang igjen, men det skulle ordnes. Dette var helt i starten av Mai, så hvis det er sant så må IT avdelingen i elkjøp konsernet være alvorlig treg siden de fremdeles kjører samme opplegg.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hater elkjøp...
    prøv å kjøp tomplatene de selger der, i de 25pakkene. UMULIG. "leveringsproblemer". HAHA! de kan ALDRI få de prisene de avanterer med, og det er derfor de ikke selger de, de bare lokker kundene inn i butikken og selger noe annet uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe av grunnen til at de kan ha den i butikkene er at internett butikken ikke selger varer fra butikkenes egne varelagre, men fra hovedlageret i sverige. Derfor vil du få opp at internettbutikken at varen ikke er tilgjenglig samtidig som den finnes i noen butikker. Og ja, internettbutiken drives uavhengig av de ulike butikkene akkurat som ulike butikker drives uavhengig av hverandre

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At forskjellige butikker drives uavhengig av hverandre innen samme kjede er jeg klar over. Men de har jo de samme tilbudene.Du finner ikke egne annonseaviser som kun gjelder en elkjøp butikk. At internett butikken ikke hadde den varen de her annonserte er i og for seg greit det, men da må de ikke annonsere den heller da, i alle fall ikke med en pris som kun gjelder på internett. Hvilke reaksjon tror du man ville fått hvis en butikk kjede gikk ut og annonserte f eks mange typer grillmat til 1 kr pr kg og når du kom i butikken så stod det et skilt som sa : gjelder kun de typene grillmat vi ikke har.
    Nei, hvis elkjøp på nett og elkjøp varehusene ikke kan holde de samme prisene så får de lage egne sider da. Det hadde vært noe annet om nettbutikken f eks hadde hatt et fast avslag på xx % siden de ikke har de samme driftskosnadene som varehusene, men slik det er nå så virker det temlig nært svindel spør du meg. Det står ingen steder på elkjøp.no at sidene kun gjelder internett butikken. I stedet ligger det bl a linker der du kan sjekke om ditt lokale elkjøp varehus har den aktuelle varen. Er det ut i fra det vi skal forstå at de ikke har noe med hverandre å gjøre? Er vel litt dum jeg da, som ikke ser det opplagte her :-)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk faktisk en positiv opplevelse med Elkjøp for noen dager siden. Jeg var innom og skulle kjøpe en pakke med 25 Verbatim DVD+R til 99 kr. De var selvsagt tomme for den, men jeg så de hadde mange 10 pack's med Verbatim DVD+R. Det merkelige er jo at disse 10 pack'ene koster det samme som 25 pack'ene...

Jeg konfronterte dem med dette, og da fikk jeg vite at dette var plater som var tatt inn før tilbudet på 25 pack'ene. Samme for meg, det, men jeg ville jo ha plater. Selgeren var rask med å foreslå at jeg skulle få 2 stk. 10-packs til samme plateprisen som 25 pack selges for. Det var jo fint da, fikk derfor 20 plater til 80 kr.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    At forskjellige butikker drives uavhengig av hverandre innen samme kjede er jeg klar over. Men de har jo de samme tilbudene.Du finner ikke egne annonseaviser som kun gjelder en elkjøp butikk. At internett butikken ikke hadde den varen de her annonserte er i og for seg greit det, men da må de ikke annonsere den heller da, i alle fall ikke med en pris som kun gjelder på internett. Hvilke reaksjon tror du man ville fått hvis en butikk kjede gikk ut og annonserte f eks mange typer grillmat til 1 kr pr kg og når du kom i butikken så stod det et skilt som sa : gjelder kun de typene grillmat vi ikke har.
    Nei, hvis elkjøp på nett og elkjøp varehusene ikke kan holde de samme prisene så får de lage egne sider da. Det hadde vært noe annet om nettbutikken f eks hadde hatt et fast avslag på xx % siden de ikke har de samme driftskosnadene som varehusene, men slik det er nå så virker det temlig nært svindel spør du meg. Det står ingen steder på elkjøp.no at sidene kun gjelder internett butikken. I stedet ligger det bl a linker der du kan sjekke om ditt lokale elkjøp varehus har den aktuelle varen. Er det ut i fra det vi skal forstå at de ikke har noe med hverandre å gjøre? Er vel litt dum jeg da, som ikke ser det opplagte her :-)
    Jeg bet meg noe i fast om det du sa om at de ikke har noe på siden som sier at prisene avviker, men det står faktisk helt nederst på forsiden du burde jo lese alt med liten skrift. og det med at de selger noe lavere på internet kan slå begge veier, og for det tredje, så har jeg sett diverse tilbudsannonser, noen er på landsbasis, og andre er veldig lokale, eks bergen, er veldig lokalt. kontra f.eks haugesund.. =)

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det står at: "Prisen på Internett kan avvike fra prisen i våre butikker"
    Men..... de har jo i følge selgerne i varehusene ingenting med hverandre å gjøre.
    Jeg ser også at en del varer er merket med "internettpris", da er det for meg naturlig å anta at det er disse prisene som varierer, og de som ikke er merket med internettpris faktisk gjelder i butikken og.
    Men det som var poenget mitt da jeg startet denne tråden er at de reklamerer med lav internettpris på en vare som ikke finnes i internett butikken.
    Her har du et annet eksempel:http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...planation_text
    Det står ( i dag 19.07.05 ) i teksten til dette produktet: "Prisen på dette produktet gjelder ikke i våre butikker, men kun på internett." Samtidig står samme skjerm til samme pris i siste elkjøp avis som gjelder fra 18. til 23 Juli-05 Kan de ikke bli enig med seg selv da?
    Når det gjelder hvilke varehus avisen er oppgitt å gjelde så er det egentlig ganske uinterresant, de har jo prisgaranti ( med mindre de har kuttet den ut nå helt i det siste ) Det hang i alle fall plakat om dette for en måneds tid siden da jeg sist var forbi en elkjøp butikk.
    Til slutt må jeg vel si det at jeg har hatt hyggelige handler på elkjøp jeg også, både prismessig og når det gjelder service. De har gode og dårlige selgere de som alle andre. :-)

Lignende tråder

1. LOTR EE Trilogy samleboks m/norsk tekst billigst?
    By roffe in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 54
    Siste melding: 10-16-2005, 13:36
  2. Hvor kjøper jeg billigst og minst MP3 spiller?
    By ProtoType in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 6
    Siste melding: 09-08-2004, 00:19
  3. Lurer Elkjøp oss ved å klusse til innstillingene?
    By tor rasmussen in forum Generell video
    Svar: 38
    Siste melding: 08-16-2004, 14:18
  4. Billigst bildekabel
    By ProtoType in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 01-29-2004, 19:01
  5. PW5 på billigsalg elkjøp
    By Justin Case in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 10-25-2003, 23:17

Stikkord for denne tråden