Samsung LE32R51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE32R51

Har tittet litt på denne LCD tv'en - specs ser ok ut:

Widescreen LCD-TV Samsung LE32R51. Klar for HDTV. Bilde- format 16:9 og oppløsning på 1366 x 768. Lysstyrke 500 cd/ kvm. Dynamisk kontrast på 3000:1 og 10 biters signalbehand- ling som innebærer hele 3,2 milliarder farger. DNIe bilde- forbedringskrets. Tekst-tv med 1000 siders minne samt bilde- i-bilde-funksjon. TVen har også DVI-inngang for best mulig bildekvalitet. Betraktningsvinkel 170ø. Innebygd SRS Tru- Surround XT for beste lyd. Stereo/Mono Nicam/A3. Uteffekt 2x10W. PC-inngang gir mulighet å koble din PC til TVen. Fjernkontroll, bordstativ og veggfeste inngår. Mål ekskl. bordstativ: bxdxh 797x99x592 mm.

Er det noen her som har noen erfaringer med denne tv'en? Har prøvd å søke litt i forumet her, men kan ikke finne noe om den.

Har sett den på (hold dere fast) på www.ellos.no for 13995,-

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av audiopro
    Har tittet litt på denne LCD tv'en - specs ser ok ut:

Widescreen LCD-TV Samsung LE32R51. Klar for HDTV. Bilde- format 16:9 og oppløsning på 1366 x 768. Lysstyrke 500 cd/ kvm. Dynamisk kontrast på 3000:1 og 10 biters signalbehand- ling som innebærer hele 3,2 milliarder farger. DNIe bilde- forbedringskrets. Tekst-tv med 1000 siders minne samt bilde- i-bilde-funksjon. TVen har også DVI-inngang for best mulig bildekvalitet. Betraktningsvinkel 170ø. Innebygd SRS Tru- Surround XT for beste lyd. Stereo/Mono Nicam/A3. Uteffekt 2x10W. PC-inngang gir mulighet å koble din PC til TVen. Fjernkontroll, bordstativ og veggfeste inngår. Mål ekskl. bordstativ: bxdxh 797x99x592 mm.

Er det noen her som har noen erfaringer med denne tv'en? Har prøvd å søke litt i forumet her, men kan ikke finne noe om den.

Har sett den på (hold dere fast) på www.ellos.no for 13995,-
    Du kan se modellen (LE32R51) hos Euronics (hvis de ikke allerede er utsolgt), eller se søstermodellen (nøyaktig samme specs, bare mikroskopisk forskjell i design (LE32R41) hos Expert / Bonus... 32" skal visst være enda bedre enn 40" LE40R51 dinside rangerer som det beste LCD kjøpet (32" panelet har enda litt bedre kontrast (jeg ser ikke forskjell, bare leser labreportene fra www.fnac.fr), pluss at den er 8 tommer mindre, hvilket gir intrykk av høyere detaljnivå, siden oppløsningen og specs ellers, er nøyaktig de samme)

Ellers takk for tipset om at modellen selges hos high-end leverandøren Ellos..... sukk.. det var news for meg.. får nevne det høflig for "brandbuilderne" i Sverige på mandag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og takk for svar.

Jeg var innom HiFiCenterkjeden idag - og jeg så de hadde LE32R41 tilsalgs der. Må si at bildet imponerte meg + designet også var veldig bra. Men prisen der var 19 995,- så den som selges på Ellos må da være et røverkjøp. Hmm - kanskje dette innlkegget skulle vært lagt i prisjakt, men håper moderator retter meg hvis jeg sporer helt av mht denne tråden.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    (32" panelet har enda litt bedre kontrast (jeg ser ikke forskjell, bare leser labreportene fra www.fnac.fr)
    Har lest mye rart i "labrapportene" til FNAC opp gjennom årene og de viser stadig nokså tilfeldige verdier. Her er det nok snakk om at måleutstyret er langt mer sofistikert enn metodikken til de som håndterer det.

LE32R51
    Kontrast: 2252:1
    Tuner: 14,1:20

LE40R51
    Kontrast: 362:1
    Tuner: 11,8:20

Det er vel ingen som seriøst tror at 32-tommeren har så mye bedre kontrast og tuner enn 40-tommeren?

http://www.fnac.net/telecharg/dossie...ts_ete2005.pdf

Husk ellers at "dynamisk kontrast" som Samsung har begynt å oppgi innebærer enn annen målemetode enn den andre bruker. "Dynamisk kontrast" på 3000:1 tilsvarer vel omtrent en kontrast på 800:1.

De fleste butikker viser kun stillestående lyse bilder fra på flatskjermer. Dette sier lite om hvor god skjermen er.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hva "Dynamisk kontrast" egentlig går ut på?

Har tittet litt på samsungen og de nye fra LG (lx2). Noen som har sett disse opp mot hverandre?
    Har planer om å vente en mnd. tid før jeg kjøper. Håper det kommer noen tester snart!

Er det noen gode utenlandske sider dere pleier å være innom?

Mvh
    KMB

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmb
    Noen som kan fortelle meg hva "Dynamisk kontrast" egentlig går ut på?

Har tittet litt på samsungen og de nye fra LG (lx2). Noen som har sett disse opp mot hverandre?
    Har planer om å vente en mnd. tid før jeg kjøper. Håper det kommer noen tester snart!
    Er det noen gode utenlandske sider dere pleier å være innom?
    Mvh
    KMB
    Slik jeg har fått det forklart fra Samsung betyr det at Samsung har bedre kontroll på lyspanelet, og derfor vil kunne vise mørkere bilder (og lysere) ved å justere opp og ned lysstyrken på panelet avhengig av kildematerialet. Dette betyr at detaljene i mørke scener (f.eks) blir bedre, og det er dette som gjør at den teoretiske kontrasten (fysisk mulig kontrast) blir ~3000:1. Dette betyr IKKE at det i EN frame kan være 3000:1 (f.eks. mørk vegg i skyggen, med sola i bakgrunnen (hvis det noen gang skulle skje).. men i løpet av en film vil den totale opplevelsen bli noe bedre enn hvis IKKE apparatet hadde dynamisk kontrast .. Jeg vil bare nevne at målemetoden dynamisk kontrast brukes KUN i våre LCD TV.. IKKE i plasma TV.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Ellers takk for tipset om at modellen selges hos high-end leverandøren Ellos..... sukk.. det var news for meg.. får nevne det høflig for "brandbuilderne" i Sverige på mandag
    Vil vel heller bestille denne til en kanon pris hos Ellos, enn å måtte gå inn i div elektro kjeder uten å nevne navn, finnes folk som jobber i Kiwi som har mer kunnskap om elektronikk til tider.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning ?

ifra manual:
    Ikke la skjermen være i pausemodus over
    lengre tidsperioder, siden du kan oppleve at
    bildet får midlertidige eller permanente
    brennmerker.

Trodde innbrening var ett plasma problem, kan en riskikere det med lcd og ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegard77
    ifra manual:
    Ikke la skjermen være i pausemodus over
    lengre tidsperioder, siden du kan oppleve at
    bildet får midlertidige eller permanente
    brennmerker.

Trodde innbrening var ett plasma problem, kan en riskikere det med lcd og ?
    Dette overasket meg litt også.. Jeg har en gammel LW40A13/23 40" LCD TV.., og hvis lillegutt i familien glemmer å slå av tv`en når han har slått av sabeltann dvd`en kan jeg se DVD logoen i bildet på dagsrevyen en kort tid etterpå.. men det forsvinner altid.. Jeg TROR ikke (har aldri opplevd, eller hørt om) at noen har fått permanent svidd inn et bilde på en LCD TV.. Ikke under normal bruk.. og iallefall ikke på moderne LCD TV`er. Du skal ikke bekymre det over dette...

Lignende tråder

1. Samsung 37" plasma PS-37S4A1
    By sverre in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 03-19-2005, 18:58
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-27-2005, 23:29
  3. 102 tommers plasma-TV fra Samsung
    By dvdjan in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 12-30-2004, 23:06
  4. Svar: 5