Vanskelig plassering av lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanskelig plassering av lerret

Jeg har nettopp bestillt meg en Panasonic PT-AE700E. I den sammenheng har jeg også tenkt å kjøpe et lerret. Problemet er hva jeg skal velge (rammelerret/nedtrekkbart). Avstanden til veggen jeg skal se mot er i underkant av 4,5 meter. Problemet er at jeg har en Loewe Aconda som står på stereobenk ved samme vegg. Dvs. at et rammelerret må plasseres minimum 125 cm over gulvet for at jeg kan få fri sikt. Blir ikke det veldig høyt.

Alternativet er jo et nedtrekk lerret som trekkes ned foran TV'en. Lerretet vil da komme 58 cm ut fra veggen. Er dette en ulempe? Har også hørt at det kan være problemer med bølger på et slikt lerret.

Rommet er forøvrig ikke totalt lyskontrollert. Det er fire vinduer som vil bli tildekket med rullgardin. Veggene er hvite.

Ut i fra det jeg har sagt, er det noen som har anbefalinger på hva jeg bør gjøre, og hva jeg bør velge? Takker for all hjelp!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet!

125 cm fra gulv til lerret er for høyt etter min mening. Jeg har nedtrekk foran TV-en nå, men jeg flytter snart. Da blir det nytt lerret (nedtrekk) montert ~15 cm fra vegg, så blir CRT-TV-en henvist til et hjørne. Den neste TV-en min blir plasma/LCD, ene og alene fordi den skal henge på veggen bak lerretet og ta minst mulig plass (og fordi det er stilig med TV på veggen).

Nå har du jo relativt bra avstand til lerretet, og bortimot fire meters avstand er jo ikke så ille, alt ettersom hvor bredt lerret du skal ha.

Bølger kan være et problem med nedtrekk, dette kan variere fra lerret til lerret. Jeg har selv et Projecta Proscreen 200 cm 4:3, med ganske mye bølger. Han som bor i etasjen under har akkurat samme lerretet, men helt uten bølger. De bølgene jeg har på mitt lerret er utrolig irriterende. Jeg vurderte lenge å gå for rammelerret, men innså at jeg må ha TV-en også i riktig posisjon i forhold til høyttalerne. Tab-tension er jo en mulighet, men det koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av stuen. Har ikke mulighet til å flytte TV'en.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg gått for nedtrekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har du noen forslag om hvilket lerret jeg i såfall bør velge. Så at Grandview Crystal Motor. 16:9 200 cm -EXTRA DROP XXL- LAGER ikker er så dyr. Koster 2999,-
    Er det forresten like mye bølgeproblemer på motoriserte lerret?

Sorry, men jeg er helt fersk i dette gamet. :lol:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke ha gått for nedtrekk, jeg ville ha byttet ut benken i noe som er lavere slik at toppen på tv kommer på høyde med høytalerne dine. DVS ca 90 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har sett litt nærmere på lerret som er nedtrekkbart. Er Grandview TAB-TENSIONED Cinema Motorisert MKII 16:9 200 cm noe å vurdere? Koster 5999,-

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Grandview-lerretet men jeg har et Da-Lite tensioned lerret nå og det er det første lerretet jeg har vært 100% fornøyd med. Du angrer neppe på å kjøpe et tensioned-lerret

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vurdere et grått lerret. Disse har dessverre en lei tendens til å være en del dyrere enn sine hvite slektninger. Du kan lese om min søken etter grått elektrisk lerret i denne tråden. Jeg har faktisk inne en bestilling på Dreamscreen 200 cm til 7999 (feilpriset hos AVshop, men har fått bekreftelse). En vanvittig pris spør du meg, men hvis jeg ikke finner bedre alternativer innen disse kommer på lager (blir vel til høsten, men det passer meg fint), går jeg muligens for det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •