Valgets kval. Samsung PS-42S5H eller Panasonic TH-37PV500? Jeg skal ha den satt opp mot en PC (DVI til HDMI) og mot UPCs digitale dekoder. Jeg har intet i mot en fotballkamp på TV. Er det slik at Panasonic'en håndterer mye bevegelse i bildet bedre enn Samsung'en? Er 37 tommer mye mindre enn 42 når man sitter 3 meter unna? Er det noe annet jeg bør legge vekt på i dette valget? Jeg må og innrømme at jeg lenge tenkte at LG MZ-42PM12X ville dekke mitt behov og at denne er en del billigere. Når jeg nå har bestemt meg for å velge enten Samsung eller Panasonic er det fordi de tilhører aller siste generasjon plasma og at bildebehandlingsteknologien er blitt bedre på disse. Er dette korrekt?

Det er forøvrig intet å vinne på å kjøpe Panasonic'en hos Media-Handel.de i Tyskland framfor å benytte fyndborsen.se i Sverige. Men moms, frakt og veggfeste kommer pannyen på omlag 25 tusen begge steder. Men Media-Handel bekreftet på mail at de leverer i Norge. Frakten er dog ganske stiv; 200 euro inkl tollbehandling.

Er det noen som kan anbefale en konkret kabel DVI til HDMI for bruk mellom en PC (skjermkortet er Matrox Parhelia 128mb med 2 DVI utganger)? Linker til anbefalte kabler mottas med takk!

Takker for alle svar!