Ny tv, maks 9-10 Tusen. Lcd eller vanlig bilderørs? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis en HD film er HDCP kryptert vil man ikke kunne se denne filmen via analoge utganger uansett. Ihvertfall slik jeg har forsått det.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ikke bestemt enda?

Jeg tror ikke TV selskapene tør støte vekk 90% av kundene ved nekte ukryptert analog overføring av bildesignalene.

Da er jo bildene konvertert til SD kvalitet likevel og er ingen større "trussel" enn analog overføring av bildene fra DVD.

Det er først når vi snakker om digital overføring det vil bli et krav om HDCP / HDMI.

Man må med andre ord ha en digital inngang med HDCP støtte, men dette har ikke noe med de analoge inngangene å gjøre.

Det er jo analoge CRT TV'er VS flatskjermer vi snakker om her.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kjøp heller en CRT TV og se HD på den.

Man kan få inntrykk av at man ikke kan se HD på valige skjermer, DET ER IKKE RIKTIG.
    Det er dette som er tull!
    De nye HDTV-tunerene vil naturligvis komme med tradisjonelle analoge utganger. Men man kan IKKE få HD signaler ut av dem. Man får kun SD signaler ut av disse utgangene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått mulig at neste generasjon HD tuner kommer med SD støtte på komponent utgangen. Prøve selv på en HD tuner med navn Qulia :?: med komponent på JVC HV32P37 kunne skifte mellom 576p, 720p og 1080i på HD1 kanalen. Fikk ihvertfall HD oppløsing på denne tunerern via komponent utgangen :roll:

Bildet var helrått 8) Pioneer 435HDE ble direkte dålig iforhold på HD :lol: Mye bedre detaljer på HV32P37.

Når en får etterkommerern P40 til 8k er det IKKE noe alternativ å kjøpe en HD-reday LCD til 10k i min verden hvis bildekvalitet teller :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det at man ikke kan få HD ut på komponent. Det går helt fint. Men filmselskapene vil ikke tillate at man sender HD oppløsning over dem. Ihvertfall ifølge SKY, filmer vil man kun kunne få i HD via digital overføring med HDCP.

MEN Lyse sin dekoder skal ifølge dem kun ha komponent og ikke HDMI/DVI og de har selv sagt de skal sende filmer i HD, så jammen ikke godt å si.

Uansett er man på den sikre siden med ett HD TV (enten CRT eller LCD/Plasma) med HDMI/DVI som er HDCP compliant.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kjøp heller en CRT TV og se HD på den.

Man kan få inntrykk av at man ikke kan se HD på valige skjermer, DET ER IKKE RIKTIG.
    Det er dette som er tull!
    De nye HDTV-tunerene vil naturligvis komme med tradisjonelle analoge utganger. Men man kan IKKE få HD signaler ut av dem. Man får kun SD signaler ut av disse utgangene.
    Jeg har ikke påstått at man får HD oppløsning på en SD skjerm men at man kan se HD materiale på en SD skjerm i SD oppløsning.

Det er det som er viktig er det ikke?

Man får ikke en HD skjerm med bra bilde til 10.000 så hvorfor kjøpe en da?

Da er det mye bedre å kjøpe en skikkelig bra CRT TV med veldig bra bilde til 10.000 og så se HD materiale i den oppløsningen.
    HD materiale vil ikke se noe dårligere ut på en CRT TV enn SD materiale gjør idag, og hvis det er bra nok så er det vel greit?

Da er det bedre å enten vente til gode HD skjermer blir billigere eller betale mer for en HD skjerm i dag.

Men, hvis budsjettet er 10.000 så er ikke jeg i tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD på en skjerm til 10.000 f.eks. Viewpia vil gi veldig bra bilde. Problemet er sortnivået. For mitt vedkommende blir LCD til 10k (jalla TV :lol: ) en skjerm til å se på nyheter og andre TV programmer. Bildet er suverent til prisen, og er bedre enn mitt gamle Thomson 32" CRT widescreen. På DVD med Denon 2910 oppskalert til 720p er bildet mye bedre definert enn på mitt gamle CRT. Detaljer er mye bedre, MEN i mørke scener er LCD elendig.

Så det blir en smakssak. Min kone syntes bildet er mer behagelig på LCD enn CRT.

Jeg vil anbefale de som skal bruke TVet til å se på en del film via DVD å kjøpe Plasma. Til de som ikke bryr seg om design i det hele tatt, og ikke bryr seg om en stor koloss i stua anbefaler jeg CRT. For de som ser på TVet som ett møbel og ønsker HD anbefaler jeg LCD 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen dere. Det strømmer på med innlegg ser jeg, og det er jo positivt.

Grunnen til at jeg vil kjøpe tv, er at jeg er lei av å se filmer og tvserier på pcskjermen. Vil ha en større skjerm å se dette på

Lurer på om jeg skal kjøpe en crt, og bare gi beng i hd. Skjønt, det hadde vel vært kjekt med hd om fremtidas spillkonsoller hadde støtte for det, men for vanlige tv-sendiger osv er det i grunn ikke så farlig, ser aldri tv likevel. Skaffer meg tvprogrammer og filmer jeg finner interessante på dvd.

mvh Martin

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •