Fantasipriser på brukt hifiutstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fantasipriser på brukt hifiutstyr

Det er tildels fornøyelig å lese hva enkelte forlanger for sin brukte elektronikk her på AV-sidene. OK, jeg kan godt forstå at noen varetyper holder seg godt i pris fordi det er førsteklasses elektronikk hvor produsentene ikke fornyer og forbedrer hver 8.måned. Men når vi snakker hardware som DVD-spillere blir jeg flau på andres vegne. En 4-5 år gammel DVD-spiller er ikke lenger "top of the line", og halveringstakten på pris og elektronikk skal for disse spillerne være max.12 måneder. Dvs. at en DENON DVD5000, som i 2001kostet 19995kr., i dag er verdt max.4000 kr. Her på sidene forlanges opp i mot det dobbelte.
    En Pioneer DD-opptaker med 250Gb disk selges brukt for den nette sum av kr 9500, som er ca tusenlappen i avslag i forhold til å kjøpe nytt. STYR UNNA! Til høsten kommer det et skred av opptakere, hvor tilsvarende spiller prises til ca kr.6000. Sier seg selv at du er bondefanget dersom du betaler nypris for brukt utstyr i dag.
    Jeg har selv kjøpt en DENON DVD5000, 2001 mod. brukt fra en svensk brukt-HiFi site, og betalte NOK 3500 inkludert frakt til Norge.
    Oppfrodrer alle som er ute etter brukt HiFi til å lete på andre sider enn AV-torget.Penger å spare!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes helt klart du er inne på noe men for all del, det er da mulig å gjøre noen gode kjøp der også. Dessuten er det noe som heter å diskutere pris. En eldre toppmodell er som regel bygget opp bra rent mekanisk og er påkostet i analogdelene. Jeg synes ikke man kan si at en spiller overgår den bare fordi den har fått HDMI og kan kjøre digitalt ut.

En annen ting er at et produkt som er 3 måneder gammelt og selges med 1500-2000kr i rabatt er jo for mange et alternativ til å kjøpe nytt. Enkelte har ikke lyst til å vente et år eller to på at prisene skal rase. Hadde alle tenkt sånn hadde det ikke blitt solgt en eneste PC i hele verden noen sinne.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er kanskje blant dem som kun kjøper brukt og/eller billig, og derfor ikke er så opptatt av å ha den nyeste teknologien. Derfor ser du det kun fra kjøpers ståsted. Det er jo ingen tvil om at det er kjøpers marked - til de grader.

Men det hadde kanskje vært greit å sette seg i selgers sted også. Hvor morro er det å kjøpe en gjenstand til la oss si 10.000,- og så av en eller annen årsak måtte selge den året etter, og så få halv pris igjen? Kanskje under halv pris? Det er penger rett i dass.

Det blir da slik at noen "nyttige idioter" kjøper det nyeste utstyret, mens noen som ikke er så hypp på det nyeste kjøper brukt for en slikk og ingenting. Flott for kjøper - hår-røskende frustrerende for selger.

Selvsagt skjønner jeg at folk ikke vil betale like mye for brukt som for nytt - dersom prisene på ny-markedet har sunket for den modellen så mye at den nesten koster det samme ny, må jo selger justere ned prisen.

Men det er irriterende for oss som gjerne kjøper nytt utstyr.

Det er snart så man må selge for kvart pris, kjøre fra Oslo til Trondheim, levere gjenstanden på døra, koble opp gjenstanden, by kjøper på en øl, og gi ham billetter til en tour av fabrikken gjenstanden ble laget av i Japan, for at kjøper skal være fornøyd.

Satt litt på spissen.

Jeg synes prisene på AVTorget stort sett er fornuftige - priser både kjøper og selger tildels kan være fornøyd med - og det er jo kanskje rom for pruting også.
    Det er selgers oppgave å prøve å finne den kjøperen som vil gi mest(finn.no?), og det er kjøpers oppgave å prøve å finne den selgeren som er villig til å selge den billigst. Hva som skal til for at begge blir fornøyd med handelen vil jo variere med personene.

Personlig er jeg så sur på bruktmarkedet(folk som kjøper og helst skal ha det gratis med noggo attåt), at jeg har mest lyst til å f.eks. kjøre og kaste DVD spilleren på dynga, enn å selge den til en som ikke vil gi under halv pris av nypris.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fantasipriser på brukt hifiutstyr

Sitat Opprinnelig postet av 119589
    Det er tildels fornøyelig å lese hva enkelte forlanger for sin brukte elektronikk her på AV-sidene. OK, jeg kan godt forstå at noen varetyper holder seg godt i pris fordi det er førsteklasses elektronikk hvor produsentene ikke fornyer og forbedrer hver 8.måned. Men når vi snakker hardware som DVD-spillere blir jeg flau på andres vegne. En 4-5 år gammel DVD-spiller er ikke lenger "top of the line", og halveringstakten på pris og elektronikk skal for disse spillerne være max.12 måneder. Dvs. at en DENON DVD5000, som i 2001kostet 19995kr., i dag er verdt max.4000 kr. Her på sidene forlanges opp i mot det dobbelte.
    En Pioneer DD-opptaker med 250Gb disk selges brukt for den nette sum av kr 9500, som er ca tusenlappen i avslag i forhold til å kjøpe nytt. STYR UNNA! Til høsten kommer det et skred av opptakere, hvor tilsvarende spiller prises til ca kr.6000. Sier seg selv at du er bondefanget dersom du betaler nypris for brukt utstyr i dag.
    Jeg har selv kjøpt en DENON DVD5000, 2001 mod. brukt fra en svensk brukt-HiFi site, og betalte NOK 3500 inkludert frakt til Norge.
    Oppfrodrer alle som er ute etter brukt HiFi til å lete på andre sider enn AV-torget.Penger å spare!!
    Dette er jo bare sprøyt fra ende til annen. Årlig halveringstakt på alt AV-utstyr, hørt sånt tull?

Det er markedet som bestemmer prisen. Dersom utstyret du refererer til blir solgt, så er jo det nettopp til markedspris. Et produkt er verd akkurat det folk er villig til å betale, hverken mer eller mindre. Dersom noen priser utstyret sitt for høyt, får de ikke solgt det. En kjøper taper neppe den kampen i lengden.

Fast årlig halvering, jeg tror jeg ler meg ihjel. :lol: :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *løper avgårde for å kjøpe ett par 10 år gamle JMlab Grande Utopia *

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um. Han skrev om DVD-spillere da han refererte til halveringstakt, ikke forsterkere og absolutt ikke høyttalere. Alltid gøy med sarkasme, men det blir desto festligere om dere ikke legger ord i munnen på folk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står et par Martin Logan Sequel II til salgs på torget. Ser de har byttet bånd i 2002, og siden den ble produsert fra 94 elle noe så er den sikkert ca 10 år gammel.

Den kostet 48k ny. Med en halvering av pris pr 12 måneder... Tjaaaa, prøv å by ham 47 kroner for det paret. Han slår sikkert til. :lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at brukt utstyr er verd akkurat det folk er villig til å betale, uansett hva slags utstyr en snakker om.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    *løper avgårde for å kjøpe ett par 10 år gamle JMlab Grande Utopia til 50k.... *

Er det ikke 685k eller noe som er nypris? Jeg kom til 669kr jeg da... :shock:

Krell-spilleren til Electra skulle da hatt en markedspris på:
    120k ny
    6 år
    =1875kr.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skjønner hva han mener, men det var jo litt morsomt da...

Uansett; Velkommen til forumet 119589 :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers; ikke mobb en som ikke kan regne ops: :wink: Det var ikke den kommentaren jeg hadde ventet, heller noe slik som; "disse er jo ikke verdt mer enn 50k nye..."

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    120k ny
    6 år
    =1875kr.
    :?: :twisted: Eg ga no eit 5 siffra beløp eg no da. Er ikkje den verdt meir. :lol: :wink:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    120k ny
    6 år
    =1875kr.
    :?: :twisted: Eg ga no eit 5 siffra beløp eg no da. Er ikkje den verdt meir. :lol: :wink:
    Du har jo tross alt mistet et siffer :lol: Men noen ganger kan beytdningen av et siffer være relativt stor

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte vare kan jeg forstå at det kreves litt for.
    Men noen ganger er det noen som tror de selger gull. Eller satser på at de finner en lettlurt kjøper, nesten litt synd.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. javel. Hyggelig med newbies som vil få frem et poeng, men drøy litt med å være så opsternasig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    120k ny
    6 år
    =1875kr.
    Det siste sifferet var en null så den betyr jo ingen ting allikevel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vare er alltid verdt det noen er villig til å betale for den, ferdig med den saken..... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådstarter svarer.

Mye lure svar her fra fjern og nær. Hva var egentlig hensikten med innlegget mitt? Noen som vet?
    Poeng til Pogvaq. Greit å se at i alle fall en av dere kan dra sammen bokstaver i rekke og få en mening ut av det.

HiFi-gutta med snørr i konfirmasjonsbarten må gjøre unna to arbeidsoppgaver før egenproduserte morsomheter tar helt overhånd.

1. Lese innlegget
    2.Forstå det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fantasipriser på brukt hifiutstyr

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av 119589
    Dette er jo bare sprøyt fra ende til annen. Årlig halveringstakt på alt AV-utstyr, hørt sånt tull?

Det er markedet som bestemmer prisen. Dersom utstyret du refererer til blir solgt, så er jo det nettopp til markedspris. Et produkt er verd akkurat det folk er villig til å betale, hverken mer eller mindre. Dersom noen priser utstyret sitt for høyt, får de ikke solgt det. En kjøper taper neppe den kampen i lengden.

Fast årlig halvering, jeg tror jeg ler meg ihjel. :lol: :lol:
    Bra jobba, Grom! Trenger du briller? Hvor står det "alt AV-utstyr"?
    Godt å se at markedet aldri lurer noen. Forliksråd og forbrukerråd har pinadø mye fritid hvis tesene dine er riktige.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da registrert en del VEL optimistisk prisede gjenstander på AVtorget, men det er som Hi-Fil sier, med mindre noen uheldigvis skulle bli lurt trill rundt får man ikke solgt gjenstanden i slike tilfeller.

Men det er også en del gode tilbud fra tid til annen.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •