Projektor (xbox/tv/dvd)?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor (xbox/tv/dvd)?!

Hei (beklager visst folk begynner å bli lei av samme tråder på dette forumet)

Jeg skal da som sagt kjøpe meg en projektor (mest sannsyenlig), jeg skal bruke den til dvd/tv titting (er dette mulig egentlig, eller blir bildet veldig dårlig?!)/XBox

Rommet jeg skal ha projektoren i er ca, 4 meter langt og 4 meter bredt.
    (Kan få det helt blekt mørkt)

Vil ikke betale mer enn 10 000, med mindre det er veldig anbefalt og gå litt opp i pris? Hva er å anbefale?!

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein BenQ pb6100 med 700 timar på nåla, eit projekta 200*200 lerret, 10 meter s-video kabel og 2 meter vga-kabel, kan få dette til 8k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du da?!

Noen som har noen andre anbefalinger å komme med?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, er det bortkastet penger å kjøpe pj til under 10.000?! Blir øynene helt ødelagt om jeg planlegger å se Alle Elsker Raimond på pj'en innimellom?! Blir det et bra bilde, når jeg kun betaler 10.000 kroner?!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Sykkylven, rett utanfor Ålesund. Eg har prøvd å sjå tv med denne, det går flott. Om du har digital tuner er det ikkje noko problem. Har du analogt signal blir det eit problem, men det blir det også om du har plasma og analogt signal.

Frakt til deg ville ikkje vore dyrt, regnar med dette går fint an å sende som norgespakke.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på og merke pakken godt med "FORSIKTIG" eller noe hvis det blir til at du sender! :wink:

Husker da jeg bestilte annlegget mitt, riktig nok fra HiFi Klubben.. uansett.. når pakkene med høyttalere, subb, DVD og reciever kom.. så det ut som om de hadde lekt "Pinjata" (eller hvordan i huleste det skrives) med alle pakkene! :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja viss eg skal sende projektoren så blir den nok pakka med omhu, pæra er vel veldig ømfintlig. Burde helst stappa ei kasse full med bomull.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha 16:9 projektor så får du benq 5120 til rundt 7k ny.Det største problemet med disse billigste versjonene er oppløsning, hastighet på fargehjul (regnbuer).

Lerret får du fra 1k og oppover.

Mvh

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Re: Projektor (xbox/tv/dvd)?!

Sitat Opprinnelig postet av NoXstar
    Vil ikke betale mer enn 10 000, med mindre det er veldig anbefalt og gå litt opp i pris? Hva er å anbefale?!
    Jeg anbefaler deg å svinge opp mot 12.000,-
    Da vil du kunne få en Panasonic AE700 etter hvert.
    Den er er HD-oppløst og du vil kunne få bedre bilde med en HD-Kabel fra Xbox.
    Du vil også ha en projektor som vil kunne gi deg mye glede fra den neste konsollgenerasjonen (PS3, XBox360, osv...) samt når vi får HD-Video i form av Blu-Ray og/eller HD-Dvd.

Er nesten litt dumt å ikke kjøpe en HD-projektor i dag, særlig når Panasonic-en kun koster litt mer enn 10.000-grensen.

(Uten å lage noe prisjakt her, så koster vel AE700 litt over 12.000,- i dag, men den svinger fort under 12.000,- når lagerbeholdningen tar seg opp igjen.)

Så er også AE700 MEGET plasseringsvennlig med tanke på avstander og størrelse på bilde, samt om projektoren blir stående på en hylle, takmontert, eller på bordet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden står jo i prisjakt, så her er det bare å linke i vei 8)

Mvh

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Projektor (xbox/tv/dvd)?!

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Sitat Opprinnelig postet av NoXstar
    Jeg anbefaler deg å svinge opp mot 12.000,-
    Da vil du kunne få en Panasonic AE700 etter hvert.
    Den er er HD-oppløst og du vil kunne få bedre bilde med en HD-Kabel fra Xbox.
    Du vil også ha en projektor som vil kunne gi deg mye glede fra den neste konsollgenerasjonen (PS3, XBox360, osv...) samt når vi får HD-Video i form av Blu-Ray og/eller HD-Dvd.

Er nesten litt dumt å ikke kjøpe en HD-projektor i dag, særlig når Panasonic-en kun koster litt mer enn 10.000-grensen.

(Uten å lage noe prisjakt her, så koster vel AE700 litt over 12.000,- i dag, men den svinger fort under 12.000,- når lagerbeholdningen tar seg opp igjen.)

Så er også AE700 MEGET plasseringsvennlig med tanke på avstander og størrelse på bilde, samt om projektoren blir stående på en hylle, takmontert, eller på bordet.
    Problemet er berre at viss han gløymte å nevne at desse 10000 han har til rådigheit er maks, og du vil han skal kjøpe ae700, så kjem den på 12700+lerret til mellom 1 og 2k+kabel. Dette blir 14-15k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •