Muligheten for å kjøpe Nec VT540 for 1500,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Muligheten for å kjøpe Nec VT540 for 1500,-

Noen som har kjennskap til Nec VT540, evt noen som har eller tidligere har hatt den. Som har noen innspill iforhold til kvalitet på produktet og kvaliteten generelt.

Har muligheten for å få kjøpt denne til 1500,-. Skal da legges til at ny pære må kjøpes. Den koster vel ca 2000,-. Så en samlet pris på 3500,-. Er dette en bra pris? Har lite peiling på prosjektorer, så hadde vært til stor hjelp med litt tilbakemeldinger 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke spesifikasjoner har denne projektoren ? Jeg har ikke sett den i aksjon.

Kr 3500 er jo ikke mye penger for stort bilde, men en kan få f.eks en Panasonic AE 200 (iallefall AE 100) for denne prisen. Denne vil muligens gi like bra eller bedre bilde (ehhh, basert på ren gjetting :wink: )

Mitt råd er: Test prosjektoren først og se selv hva du synes.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På denne linken er det spesifikasjoner av denne prosjektoren: http://www.projektor.no/NEC-VT540.htm Som det også står her kostet den 21 000,- når den gikk ut av produkjon. Så den bør jo da være relativt ålreit? Men spesifikasjonene sier ikke meg så veldig mye når jeg som sagt er relativt noob på feltet ops: Så er veldig takknemelig for svar og tips fra andre 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den har kostet kr 21000 trenger ikke å bety at den er god. For 3-4 år siden måtte en betale nesten kr 100 000 for projektorer med 1000:1 i kontrast. En kan idag få projektorer med 2000:1 i kontrast under kr 10 000 (dvs 1/10).

LA DEG DERFOR ALDRI LURE AV FØRPRIS NÅR DET GJELDER PROJEKTORER !! :twisted:

Jeg fikk ikkle tilgang til projector.no, men magefølelsen min sier: Skygg unna !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunne til at du ikke fikk tilgang var fordi jeg hadde satt en punktum etter linken, men den er fjernet nå. Så når går det ann å sjekke/komme inn på den. Ellers takk for tips så langt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med konstrast på bare 300:1 og hele 37dB støynivå kan jeg på ingen måte anbefale denne til videobruk, selv til 3500,-. En splitter ny Epson TW10H koster 6500,- og har 700:1 kontrast og 29dB støynivå. Brukte prosjektorer med bedre spec enn TW10H kan finnes vesentlig billigere enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har kontrast 300:1, samt et støynivå på 37dB. Bildet er mildt sagt ræva og projektoren bråker som et aggregat (unnskyld språket).

Edit: Noen kom meg i forkjøpet !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene om å styre unna, det er jo også noe jeg gjør nå :wink: Hva kontrast nivå bør prosjektoren ligge på for at det skal være relativt bra? Da med tanke på de prosjektorene en kan få uten å måtte betale skjorta (unner 10000). Og hva med støynivået så ikke det skal være generende? Evt er det andre vesentlige ting som er viktig å fokusere på når det gjelder kjøp av prosjektor? Takk for alle tilbakemeldinger så langt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MystiCal
    Takk for tipsene om å styre unna, det er jo også noe jeg gjør nå :wink: Hva kontrast nivå bør prosjektoren ligge på for at det skal være relativt bra? Da med tanke på de prosjektorene en kan få uten å måtte betale skjorta (unner 10000). Og hva med støynivået så ikke det skal være generende? Evt er det andre vesentlige ting som er viktig å fokusere på når det gjelder kjøp av prosjektor? Takk for alle tilbakemeldinger så langt.
    Jeg har en Epson TW-100H nå, med kontrast på 800:1. Den er omtrent på grensen av hva jeg ville anbefalt så jeg sier derfor minimum 700:1 og helst mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må finne ut er om du skal ha LCD eller DLP. Styr unna DLP dersom du ser regnbuer. Hvis ikke, sier de fleste at DLP er å foretrekke.

Søk på forumet etter DLP vs LCD. Her vil du finne mye !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •