DVD-spiller og kabler til AE700??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller og kabler til AE700??

Nå er det bestemt, skal ha en AE700 med et GreyLine Diplomat Manuell 16:9 200cm lerret.

Det jeg er usikker på er DVD-spiller og kabler..

DVD-spiller:
    CAMBRIDGE DVD79 (fra hifiklubben) står veldig høyt i mine tanker, veldig praktisk for min del at den kan spille DivX, når jeg kommer til å se mange filmer fra pc'en..
    Nå ser jeg også at det har kommet en ny DVD-spiller på avshop.no, med HDMI i tillegg til DVI, QPV DVD-HVD500 (http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=455). Denne virker også veldig interessant..

Kabel:
    Kan veldig lite om kabler. Jeg ønsker ikke å betale over 1500 kr for en kabel. På avshop.no har de "Real Cable" til en veldig billig penge. Men vet ikke hvilken jeg skal ha for å få det beste resultatet. Skal jeg ha en DVI til HDMI, HDMI til HDMI eller DVI til DVI?? Hvis det skulle bli Cambridge'n, så måtte det vel blitt DVI til HDMI(?), siden den ikke har HDMI? Men hvis jeg skulle gå for QPV DVD-HVD500 hadde resultatet da blitt bedre om jeg brukte HDMI til HDMI?

Regner med at jeg trenger en kabel på ca 7 meter.

Dette er det siste jeg trenger å vite før jeg bretter opp lommeboka, så håper på gode svar!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger svar...

Hvor blir det av alle de gode svarene som pleier å komme inn? Trenger virkelig de nå. Kjøper ik prosjektor osv hvis jeg ikke er sikker på hvilken DVD-spiller og kabel jeg trenger :roll:

HJEEEEEEEEELP!!!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Hvilket budsjett har du på DVD spilleren? Hva skal den kunne? (Bortsett fra DivX da) I den klassen du prater om finnes endel å velge imellom. F.eks Pioneer 575 som har fått veldig gode omtaler.

Realcable vil helt sikker fungere greit. Hvilken type kabel du skal ha kommer vel litt ann på hvilken spiller du velger.

Btw. Flytter denne posten til DVD spillere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har Panasonic 700 og bruker Pioneer DVD 575 og Supra komponent kabler. Veldig fornøyd med resultatet! I tillegg er det en billig løsning. Kjøpte Pioneeren for 1600 på Elkjøp og kablene selges på nettdata.no for godt under 1000 lappen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter med å kjøpe bedre (og sikkert dyrere) dvd spiller siden det kommer nytt format innen ett år eller to...

Vil du opp i 3000 kr klassen kan du prøve Harman Kardon DVD 22 som vant over både Panasonic DVD S97 og Denon DVD 1910 i magasinet What Home Cinema. Selges på Hi-fi Center Kjeden og det gir deg mulighet til å ta med hjem og teste mot f.eks overnevnte Pioneer 575.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, beklager. Ser ikke ut til at HK spilleren tar DivX.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic S97 skal jo være en svært potent spiller. Verdt å sjekke ut.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prioritert DVI / HDMI fremfor DivX.

Jeg konverterer alle filmene mine til DVD så slipper jeg hele problemet.

Denon DVD1910 er en billig og god spiller til denne projectoren.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Arendal. Kjøp denon 1910 og en supra HDMI kabel, da kommer du billig fra det, men har alikevel ganske greie komponenter. Eventuelt så kan du jo vurdere samsung HD-945 helt grei spiller det også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Enig med Arendal. Kjøp denon 1910 og en supra HDMI kabel, da kommer du billig fra det, men har alikevel ganske greie komponenter. Eventuelt så kan du jo vurdere samsung HD-945 helt grei spiller det også.
    Denon 1910 bruker DVI-utgang, da kan jeg ikke kjøpe en HDMI kabel. Må jeg ikke da kjøpe en DVI/HDMI eller en HDMI/HDMI med HDMI/DVI adapter?
    Det er dette jeg egentlig lurer på. De dvd-spillerne som benytter seg av DVI-utgang må jeg vel kjøpe en DVI/HDMI kabel til? Mange sier bare en HDMI kabel, men det går jo ikke. Det jo være DVI i den andre enden..

Hva er forskjellen på å kjøpe en DVI/HDMI kabel og en HDMI/HDMI med DVI overgang? Blir ikke det det samme... eller er jeg helt på villspor her :s

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir det samme om du kjøper overgang eller ferdig kabel så lenge du bare skal sende bildet og ikke lyden også.

Nå er det som regel dyrer å kjøpe kabel + overgang enn å kjøpe riktig kabel.

Du trenger MAO en DVI/HDMI kabel til denne kombinasjonen.

For eksempel denne: http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=402

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på flere forskjellige dvd-spillere nå, og valget har nok falt på Samsung sin HD945. Dette er den eneste spilleren med HDMI utgang i denne prisklassen. Dermed vil overføringen sendes i orginal digitalformat hele veien, bildet slipper å bli konvertert fra digital til analog som med en DVI-kabel.
    Et stort pluss for meg er at det også er DivX. Trodde først ikke det var det, derfor jeg først holdt meg til Cambridge'n.

Uansett, takk for gode svar!! Nå blir det prosjektor på meg

PS! Legger inn et nytt innlegg under "Digitale projektorer opp til ca. 25.000" om komponentene jeg skal kjøpe, for å høre om folk synes det er/blir en bra kombinasjon..

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med valget!
    DVI og HDMI sender akkurat samme bildesignal. Digitalt hele veien.
    Komponent må konvertere digital-analog-digital.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •