Hvilken rgb scart burde jeg velge til ps2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken rgb scart burde jeg velge til ps2?

Jeg har lest en del rundt på forumet, men har ikke helt kommet frem til hva som duger. Jeg har ikke komponent innganger, så rgb-scart er eneste alternativ fremfor orginal kabelen som fulgte med.

Det jeg lurer på da er... hvor mye har det å si på bildet? Hvor mye bedre vil det bli? Har en 8-9000kr 32" 50hz tv med godt bilde på dvd osv. Føler at ting kunne vært skarpere på ps2 til tider. Holder det med den enkle ps2 scart kabelen? ->http://www.digistore.no/storefront.p...c2=151&c3=
    Eller må det en monster cable til for at jeg skal merke store forskjellen? -> http://www.digistore.no/storefront.p...c2=151&c3=

Noen som har erfaringer fra et slikt bytte?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg kjøpte monster til x-box'en sin, og merket null forskjell på sin 32" panasonic tv. Det er jo snakk om 600,- prisdiff. her. Vet ikke om det blir det samme med ps2...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    En kompis av meg kjøpte monster til x-box'en sin, og merket null forskjell på sin 32" panasonic tv. Det er jo snakk om 600,- prisdiff. her. Vet ikke om det blir det samme med ps2...
    Jeg vet... det er faktisk snakk om en del penger. Og derfor vil jeg vite om det faktisk har noe særlig og si.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reis på Elkjøp og kjøp en. Prøv, og synes du forskjellen er for liten, så returnerer du den bare. Full returrett i 30 dager.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Reis på Elkjøp og kjøp en. Prøv, og synes du forskjellen er for liten, så returnerer du den bare. Full returrett i 30 dager.
    Hehe... ja kanskje det. Må ærlig innrømme at jeg har benyttet meg av det tilbudet en del ganger:!: En gang til skader vel kanskje ikke.... :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilken rgb scart burde jeg velge til ps2?

Nå har jeg tilgode å se bildet med en monster. Men forskjelen er STOOOOR i forhold til original kabel og "noname" RGB scartkabel..... "løp og kjøp!"..... mener de har joytech sin variant på en del Elkjøp butikker....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå har jeg tilgode å se bildet med en monster. Men forskjelen er STOOOOR i forhold til original kabel og "noname" RGB scartkabel..... "løp og kjøp!"..... mener de har joytech sin variant på en del Elkjøp butikker....
    På en 32" tv også?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Joytech varianten og forskjellen var veldig tydelig på min 28" Philips 50Hz widescreen. Selv kompiser som ikke er så veldig inne i AV greier kommenterte hvor skarpt bildet fra PS2'en var hos meg.

Jeg vil nok tro at en noname RGB kabel gir like mye moro for en brøkdel av pengene i forhold til Monster-varianten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan bekrefte det Dieselmink sier..... enorm forskjell, dessuten gir den farge på amerikanske og japanske (NTSC) spill. NB! Krever modchip / swap magic e.l

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg kjøpte en Joytech fra Play.com, og bildet var klin likt det jeg fikk med kompositt. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hmm, jeg kjøpte en Joytech fra Play.com, og bildet var klin likt det jeg fikk med kompositt. :?
    Høres rart ut. På min over 10 år gamle Sony 29" blir bildet MYE skarpere og mindre støy i bildet..... Det er egentlig utrolig at de sender med en såpass dårlig kabel...... ikke noe god reklame. På XBOX derimot er ikke forskjellen så merkbar.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det var noe feil med min da, for jeg gikk uansett tilbake til noname-kabelen jeg kjøpte på Bilka for 44,95,- i 1999, den gir mye bedre bilde.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Mulig det var noe feil med min da, for jeg gikk uansett tilbake til noname-kabelen jeg kjøpte på Bilka for 44,95,- i 1999, den gir mye bedre bilde.
    Det må det ha vært...eller så brukte du feil scartkontakt på tv-en da du testet :? Det er kun den ene av scartkontaktene på tv-en min som tar imot RGB signaler. På den andre kommer bildet kun gjennom som kompositt.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en monster, det er safe og det beste.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Det må det ha vært...eller så brukte du feil scartkontakt på tv-en da du testet :? Det er kun den ene av scartkontaktene på tv-en min som tar imot RGB signaler. På den andre kommer bildet kun gjennom som kompositt.
    Kan jeg umulig tro, receiveren er koblet til den andre SCART-inngangen. Kan prøve igjen i morgen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne joytech kabelen... Er det stor forskjell på denne og Monster i pris og kvalitet?

Syntes prisen på noname scartkabelen hos digistore.no var meget hyggelig. Har ikke så lyst til å betale masse for "merkevare" hvis det ikke utgjør noe merkbar forskjell fra noname scarten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle andre tredjepartsprodusenter enn monster som leverer kabler til PS2 er som regel bare søppel.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sidenone
    Denne joytech kabelen... Er det stor forskjell på denne og Monster i pris og kvalitet?

Syntes prisen på noname scartkabelen hos digistore.no var meget hyggelig. Har ikke så lyst til å betale masse for "merkevare" hvis det ikke utgjør noe merkbar forskjell fra noname scarten.
    Nå har jeg riktignok ikke sett monsterkabelen i bruk, men jeg har vanskelig for å tro at den skal kunne forsvare prisforskjellen i forhold til noname RGB scartkabelen. Overgangen fra kompositt til RGB-scart er en sterk forbedring uansett, hvis du er i tvil - kjøp noname kabelen og prøv 8)

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Alle andre tredjepartsprodusenter enn monster som leverer kabler til PS2 er som regel bare søppel.
    Artig påstand, har du praktisk erfaring som støtter dette utsagnet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for all del, prøv det ut før du kjøper - det har mye å si på tv'en din hvor stor forskjell det blir også. Monster er dyrt, men gir maks kvalitet. Så spørs det om man er villig til å forsvare prisforskjellen fra "søppelet".

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1,5 m noname (billig!) component fra PS2 til overgang til 10m component fra Clas Ohlson(billig!), og jeg (og 2 kompiser) ser overhodet ingen forskjell på det og kabelen fra monster koblet direkte til projektor.
    Hvis jeg skulle anbefale noen å heller kjøpe monster, måtte det være hvis jeg hadde lyst til å være slem.

(PS: flyttes til prisjakt..)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •