QPVision QPV42SDL, bra kjøp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    testen i siste(?) DVD & hjemmekino
    Det nummeret som er ute nå?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi testet litt...

sammenlignet med satelitt er analoge signaler selvsagt litt dårligere, men noen ganger imponerer disse også. Testet med den innebygde dvd tuneren og tvn's originale selvsagt.

Det som er problemet med den innebygde tuneren er at den kan ha vanskeligheter for å søke enkelte kanaler. NRK ser helt akseptabelt ut på skjermen hos meg når jeg kjører via tv tuneren, kan være noen blasse farger av og til hvis det er f.eks kraftig rødt. Lite kornete bilde egentlig. Tv2 er merkbart værre, når skal det sies at jeg ikke har orket å stille antennen (igjen) som nærmest henger å dingler uttpå veggen. Vel vel uansett er signalene en smule bedre med DVD tuneren.

På satelitt er bildene mer presise i fargene etter min mening, men ikke mer enn at det er fult sebart.

Har skjekket litt ang SDL og det viser seg at den har LGv6 panel og jeg har Samsung. Tror disse er stort sett like, sortnivået er vel litt bedre på samsung sitt panel tror jeg. Det er i allefall bra hos meg.

Det blir mye personlige meninger, og vil anbefale at du/ han som skal kjøpe om å ta med seg en dvd og ta seg en runde på markedet.

Synes selv panasonicen er bedre en min skjerm, dog noe mindre er den jo. mao du sitter nærmere. At den synes mye bedre enn de fleste i butikken er i hovedsak at den er mindre, 5" opp er jo en merkbar forskjell tross alt.

Prisforkjellen vil være etter mine beregninger (forutsatt at du får pana til 17000+ 2700 veggfeste) 3200,-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Jackant!

Men du sier at prisforskjellen blir 3200, har du da tatt veggfeste til QPV (kr 2500) med i regnestykket?

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17000+2700 = 19700 for panasonicen
    14000+2300 = 16300 gor QPV

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QPV koster 15000 hos Deal, hvor er prisen din hentet fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm...
    joa, sikkert bra med QPV egentlig, men til vanlige TV signal, så tror jeg nok den kommer til kort...dette er bare utifra hva andre har sagt. Jeg har ikke sett den skjermen selv.
    Veggfeste kan man få til ca 1500 på elprice/elkjøp...uorginalt, men TVet henger på veggen med den og. Det var en annen kar som kjøpte seg et par bøyler på byggmakker og lagde sitt eget feste. :wink:

Du kan jo vise til elkjøp i bergen som har PA30 til 19 990 nå... hvis din lokale elkjøp sier 23 lapper eller noe.

Jeg får meg ihvertfall snart den nye PA50, og er glad for at jeg la til et par lapper....for hva det er verd.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SDL kostet 14K hos Deal før, koster nå 15K

I de nye SDH'ene som kommer inn til QPV nå er Samsungpanelet i SDH'en byttet ut med LGv6 (samme som i SDL'en). LG v6 i SDL'en gir ifølge 'informert kilder' mindre graderinger / bedre bilder enn Samsung panelet i dagens SDH (har ikke selv sjekket om dette stemmer)

Mitt råd; skal han ha en brukervennlig TV, kjøp Pana, skal han ha en rimelig større skjerm for primært å se film på - forsøk SDL'en - en har uansett 14 dagers returrett ved kjøp fra Deal.

42 tommer virker vel stort nok de første dagene, men savnet etter noe enda større setter raskt inn (50,60,...dagslysprosjektor...)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sverre
    Hm...
    joa, sikkert bra med QPV egentlig, men til vanlige TV signal, så tror jeg nok den kommer til kort...
    Ja, er jo for så vidt det jeg også har lest meg til. Bruksområdene blir nok TV med vanlig bordantenne og film fra PC via VGA eller DVI. I tillegg blir det vel litt PS2 innimellom.

Det høres jo bra ut at det er penger å spare på veggfeste. Skulle jo bare mangle egentlig, 2500 er dyrt.

Om det blir Panaen eller ikke avhenger av om den er å få tak i til en bra pris. Hvis ikke er det relativt sannsynlig at det blir QPV.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    testen i siste(?) DVD & hjemmekino
    Det nummeret som er ute nå?
    Er ikke sikker - det er nr 2/05 med en knall gul Action projector på forsida

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens rapport:

Elkjøp har hjemme har ikke klart å finne ut noe mer (surprise), Euronics får ikke inn Panasonic før den nye serien kommer.

Har ikke fått kontakt med Elkjøp Gjøvik der Thlian hentet sin TV til 16995 i dag. Euronics i Stavanger hadde imidlertid TV-en inne, de skulle ha 18000+1500 for veggfeste. De hadde ikke mulighet til å sende, så da blir evt løsningen å få bekjente i Stavanger til å sende den. Da begynner vi å nærme oss, og kanskje til og med passere 20 lapper, som er litt mer enn planen var i utgangspunktet (noen som kjenner seg igjen? ).

18000+1500 er 2000 mer enn Deal forlanger for QPV med veggfeste, det er penger jeg ville ha betalt. Men på den andre siden, det er jo ikke jeg som handler.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •