Noen synspunkt/innvendinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen synspunkt/innvendinger?

Projektor: Infocus X1 ca 14000,-
    Receiver: Philips FR996 ca 4500,-
    Dvd: Philips 963 ca 4500,-

Omtale finnes på: http://www.elgiganten.no/

Høytalere har jeg ikke bestemt meg for ennå men er veldig åpen for forslag, prisen bør ligge rundt 5000.

Høres dette greit ut eller får jeg noe bedre til samme pris eller mindre?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker infocus x1 og philips dvd 963sa og er veldig fornøyd.bra kjøp

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det der, med untak av Philips reciveren

Personlig hadde jeg tatt noe annet enn den.

Hva med denne istedet ? Litt dyrere men mye bedre :

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=1985

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Ser bra ut det der, med untak av Philips reciveren
    Kunne vært interessant å vite om den godeste dvdjan har hørt på denne receiveren før han dømmer den nord og ned...

-Kjetil-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kunne ikke falle meg inn og høre på Philipsen heller. De får holde seg til det de kan lage i mine øyne nemelig dvdspillere og tv.

Eneste gangene jeg har hørt Philips sine recivere er når jeg har vert på Plaza og hjemmekino messen der. Vil vel ikke si at de har den mest besøkte standen av folk som ser etter recivere.

Men som jeg sier igjen, DET ER HVA JEG SYNES.. 8)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kunne ikke falle meg inn og høre på Philipsen heller. De får holde seg til det de kan lage i mine øyne nemelig dvdspillere og tv.

Eneste gangene jeg har hørt Philips sine recivere er når jeg har vert på Plaza og hjemmekino messen der. Vil vel ikke si at de har den mest besøkte standen av folk som ser etter recivere.

Men som jeg sier igjen, DET ER HVA JEG SYNES.. 8)
    Haha. Nettopp! Det er problemet. Folk som deg gidder ikke engang å teste dem ut, men har klare meninger like vel. DET er ganske usaklig!Mange på denne messen og andre sammenhenger er folk som er meget forutinntatt om hva som lyder bra.

Jeg har hørt på Philips FR996. Med utgangspunkt i at den koster 5000 kroner er dette meget bra! :wink:

Og en annen ting: det er mange som ikke vet at Marantz i en årrekke har laget receiverne til Philips. Philips har for sin del bidratt med f.eks. cd- og dvd-teknologi.

-Kjetil-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva så ? Jeg liker ikke Philips sine recivere og kommer heller ALDRI til og kjøpe en.

Og for 5000 er jeg sikker på at man kan finne noe som er bedre og som ser bedre ut enn Philps.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva så ? Jeg liker ikke Philips sine recivere og kommer heller ALDRI til og kjøpe en.

Og for 5000 er jeg sikker på at man kan finne noe som er bedre og som ser bedre ut enn Philps.
    hehe... Har aldri oppfordret deg til å kjøpe en slik. Men når du advarerer andre om disse og i tillegg har en klar oppfatning må jeg likevel bare gjenta hva jeg tidligere har skrevet. Du er forutinntatt.

For å illustrere logikken:
    "Jeg har aldri spist taco, men det smaker dritt, så vi tar en pizza istedet".

-Kjetil-

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig et bilde. Kunne ikke legge inn et vedlegg så her er en link:

http://62.100.130.47/bild_uppl/bildbank/fr996.jpg

Passer godt til DVD963SA, ikke sant?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjottolf, fint om du tropper "haha" i svarene dine, kan nok tenke meg dvdjan kan bli litt provosert av det! For øvrig er det jo kanskje riktig at dvdjan er litt forutinntatt i Philips disfavør, men er egentlig det så rart? Philips har vel egentlig ikke et godt innarbeidet merkenavn innen receivere, noe som selvsagt gjør av folk nødvendigvis ikke har en positiv holdning til merket.

Når det gjelder Philipsen og dens faktiske kvaliteter, kan det jo sikkert hende denne er bra, men som med Skoda, mange vil rett og slett ikke ha den allikevel!

Hvis Philips lager kvalitetsreceivere på litt sikt, vil de testes i blader, omtales på forum osv, og etterhvert kanskje bygge opp et mer positiv merkenavn innen receivere. Det er ikke slik at et godt merkenavn kommer på en fjøl, og en positiv/negativ forutinntagelse i markedet sier i tillegg svært ofte en del om merkets profil og kvalitet på litt sikt. Med andre ord, Philips har ikke markert seg i markedet for receivere enda, noe som selvsagt kan skyldes manglende satsning såvel som svake produkter.

Synes uansett det er lite poeng å "le" av andre medlemmer, det skaper bare provokasjon. (selv om dvdjan sikkert overlever!)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro Yamaha sin VX-540RDS kan fåes til under 5k... Denne skal jo være meget bra.. Dessuten vinner jo Yamaha's budsjett recievere nesten alle tester...

Mvh

Ak

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kjottolf, fint om du tropper "haha" i svarene dine, kan nok tenke meg dvdjan kan bli litt provosert av det! For øvrig er det jo kanskje riktig at dvdjan er litt forutinntatt i Philips disfavør, men er egentlig det så rart? Philips har vel egentlig ikke et godt innarbeidet merkenavn innen receivere, noe som selvsagt gjør av folk nødvendigvis ikke har en positiv holdning til merket.

Når det gjelder Philipsen og dens faktiske kvaliteter, kan det jo sikkert hende denne er bra, men som med Skoda, mange vil rett og slett ikke ha den allikevel!

Hvis Philips lager kvalitetsreceivere på litt sikt, vil de testes i blader, omtales på forum osv, og etterhvert kanskje bygge opp et mer positiv merkenavn innen receivere. Det er ikke slik at et godt merkenavn kommer på en fjøl, og en positiv/negativ forutinntagelse i markedet sier i tillegg svært ofte en del om merkets profil og kvalitet på litt sikt. Med andre ord, Philips har ikke markert seg i markedet for receivere enda, noe som selvsagt kan skyldes manglende satsning såvel som svake produkter.

Synes uansett det er lite poeng å "le" av andre medlemmer, det skaper bare provokasjon. (selv om dvdjan sikkert overlever!)
    Jeg tar poenget med å le av andre medlemmer selv om det ikke var ment på den måten det ble oppfattet.

Det er klart at Philips har et image-problem når det gjelder en del lydprodukter. Ingen tvil om det. Jeg er kanskje for ung og uerfaren innen dette området til å se noen historisk sammenheng. La meg forresten sitere noe en representant fra Philips sa til meg angående den nevnte receiveren: "Den er jo veldig bra. Det eneste problemet er at den heter Philips..." Så det er helt klart et image-problem. Noe av poenget mitt er at Marantz har lagd receivere for Philips i en årrekke. Det har altså vært identiske modeller av både Philips og Marantz hvor sistnevnte koster flere tusen mer. Så handler egentlig litt om man vil tenke med hodet istedet for rævva og faktisk spare flere tusen kroner. Men da får man kanskje selv et image-problem overfor kompiser med interesse innen området...

La oss si at det har vært en dårlig satsning fra Philips sin side på lydprodukter. Jeg kan ikke uttale meg generelt, men bare konstatere at denne forsterkeren fungerer utmerket...

AK: Ja, ingen tvil om at den nevnte modellen fra Yamaha er bra. Jeg har veldig sansen for Yamaha.

-Kjetil-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •