50" Pioneer HD Plasma til 22000? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 128
    Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dette lukter mer svidd enn et rånetreff på notodden :shock:
    haha den var god er vel kun admin som har mulgihet for å sjekke ip for innleggene... sjølv om det ikkje er fast ip so treng ikkje den å bli ein annan for kvart innlegg da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Nei.. jeg er Odd Kåre Rabben og du er Per Arne Drangsland.
    Hengande heller Vega!... Hvorfor skal jeg også blandes inn i deres dumme navnlek??? Jeg blåser jo i om du er han Rabben...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke måte på for en mottakelse man skulle få som ny bruker her på forumet!!

Undertegende er en kar som er oppriktig interessert i å kjøpe meg en kvalitets hdtv til en fornuftig pris, og fant dette forumet interessant i så måte.

Tilbudet som lå ute fra Hjem og Fritid virket på meg til å være for godt til å være sant, og jeg la derfor inn en forespørsel på om det var noe nytt på fronten da det ikke var skrevet noe om tema på en uke!

Da dette ble oppfattet som en måte å selge seg selv på, med hentydning til at jeg opptrer som Linda G, under falskt navn/brukerkonto, stiller jeg meg undrende til enkeltes paranoide beredskap. Da jeg forsåvidt fortsatt er interessert i å høre om det er noe nytt på fronten ang. Hjem og Fritid ser jeg meg nødt til å allikevel gjøre rede for meg selv som person for å få noen konkrete svar.

Dersom noen ønsker å sjekke ip'en meldingene mine kommer fra, vil det nok være Sentralsykehuset i Stavanger som kommer opp som svar, da jeg jobber som sykepleier der, og innleggene er sendt på natten - fra jobben!

Dersom noen ønsker å forsikre seg enda mer om min identitet kan dere sjekke mitt tlf.nr som er 95146356, og bostedsadressen som er registrert der.

Vil videre gjøre oppmerksom på at jeg ikke kjenner Linda Guttormsen eller hennes kollega, og har ikke til hensikt i så måte å verken selge deres firma eller deres produkter. Som nevnt tidligere er jeg interessert i å kjøpe en hdtv til en fornuftig pris.

I natt, etter å ha lest gjennom de omtaler som firmaet deres har fått her på forumet, sendte jeg en mail til Linda Guttormsen for å få en forklaring på diverse tema. Under dette menes det som er skrevet om mva.reg. og fakta om Fokus' Bank sin rolle i det hele.

Svaret på denne mailen kom ikveld og lyder som følger:

Hei, vi har vært å skrevet kontrakt med vår kontaktperson ang. plasmaskjermer, derfor har vi ikke vært tilgjengelig på email i dag.
    Jeg har lest dette forumet og synes at det er svært beklagelig at div. mennesker spekulerer i hvordan vi driver vår butikk, uten at mer enn èn av dem, så vidt jeg vet, har hatt kontakt med oss pr. telefon.
    Det er enkelte ting der som ikke stemmer med virkeligheten, men de om det...
    Dette forumet startet da vi tidligere i år fikk kontakt med en "internet dealer" fra USA som lovet oss gull og grønne skoger, vi sjekket opp foretak og diverse og alt såg fint ut. Jeg har en bekjent i Politiet som hjalp oss med siste sjekk, som da heldigvis fikk noen opplysninger som hjalp oss å finne ut at denne personen ikke var en seriøs mann.
    De som startet dette forumet, tror jeg ikke har funnet ut av at vi nå faktisk har en distributør som jobber for fabrikken som produserer disse skjermene...

Mht. vår konto i Fokus Bank som vi bruker til depositum, er dette en folio konto, da vi ikke fikk en bedriftskonto hos dem pga at vi var for små. Deres polise er at de kun ønsker kunder som er i 40 mill. klassen. Derfor skal vi nå kontakte Haugesund Sparebank som jobber for oss som er litt mindre i markedet, da dette er noe de jobber for.

Depositumet står kun på vår konto i noen få dager før de overføres vår agent som setter dep. på en sperret konto frem til alle skjermene er sjekket opp på kai i Tokyo og klare til å sendes til Norge. Dette har vi i dag vært i Oslo og underskrevet på.

Vi har lagt ut litt forskjellig info om oss på vår nettside slik at dere som potensielle kunder skal kunne sjekke opp og kunne føle dere trygge på oss som personer da vi ønsker dep. på våre bestillinger.

Når det gjelder vårt org. nummer har vi brukt Hav og Fritid som er linket til min kollega John Arvid Medhaug. Vi er i en prosess mht. mva registrering da vi selvfølgelig er klar over vår plikt iht. dette og legger ut nytt org. nummer som da tilhører Hjem og Fritid.

Hvis en kunde går i en butikk, hører det til sjeldenhetene at en kan ta med varen hjem for prøving uten å betale hele beløpet. Hvis det er mulig, vil jeg faktisk anbefale deg dette i stedet.

Håper du fikk svar på dine spørsmål.
    Ha en fin kveld videre, mvh.
    Linda

Hvis noen fortsatt er usikker på min intensjon med å opprette ny brukerprofil, får det heller være, men til dere andre: Stiller svaret jeg fikk fra Linda Guttormsen tildligere ikveld saken i et nytt lys? Eller føyer det seg bare inn i rekken av unnaforklaringer?!

Og avslutningsvis: Dersom noen ønsker å unnskylde mottakelsen man blir gitt på forumet, settes det stor pris på dette. Å bli kalt for en "taper" er vel å dra det hele litt langt - fordi at man prøver å være med på å belyse en sak som i beste fall er meget positivt for alle som er interessert i lyd og bilde, og som i verste fall er meget alvorlig dersom det hele er svindel!!

Med vennlig hilsen,

Stefan Lillegård.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg noterer meg at prisene fra hjem og fritid nå er oppjustert. Forskjellen mellom Norske butikkpriser og H&F skiller bare med noen tusenlapper...
    Omtrent det samme som man sparer ved å bestille skjermen fra butikk i USA selv.
    Noen produkter er faktisk dyrere hos H&F enn fra f.eks avshop.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stefanlille
    Det var ikke måte på for en mottakelse man skulle få som ny bruker her på forumet!!
    Det er desverre bare sånn dynamikken på internettforum virker, p.g.a. at det ikke er uvanlig at de som står bak diverse ting registrerer seg, ikke for å svare direkte, men for å utgi seg for en vanlig bruker som har god erfaring med [sett inn emnet her].

Brent barn skyr ilden osv. Du får prøve å ikke ta det personlig.

For eksempel har det vært en del episoder på Hardware.no hvor det plutselig har dukket opp nyregistrerte medlemmer som har skrytt en ny webshop opp i skyene, og så viser det seg at personen er den samme som står bak webshopen, som ønsker litt gratis reklame.

Hadde du vært registrert for et år siden eller noe sånt, ville du nok ikke fått noen 'skyllebøtte', de fleste ville vel da bare vært nysgjerrig på hvordan det gikk. Men allikevel måtte du nok ha regnet med å bli kalt 'naiv' av enkelte(og kanskje verre ting).

Måten det ble gjort på her i tråden er vel ikke den beste, men det er sånn det gjerne gjøres på forum. Den beste løsningen hadde nok vært å sende en PM til en moderator og spurt han om å sjekke IP adressene etc. og så la moderatorene ta seg av jobben med eventuellt å fjerne medlemmet om nødvendig. Men det funker sjelden sånn på nettet i praksis. Folk vil gjerne "si fra" litt høylytt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg unskulder mitt barnslige innlegg, men det er som john P. sa det har vore ein god del episoder med folk som har oppretta ny bruker for å skryte av eit ein eller annan webshop.

so beklager den dårlege mottakelsen og la oss prøve på nytt :

Velkommen til forumet!

veldig interessante mailer ho linda sender men ingenting som gir meg ein tryggere følelse for å handle der. mva registrering krever vel først eit salg på 50 000 før ein kan bli registrert der? uansett med so masse feilinformasjon om org.nr og ingen mva registrering, forskuddsbetaling,usikker garanti og kor lenge ein slik garantisak vil ta samt internett sider som ein 5åring kunne lagd er dette useriøst heilt til to stk fornøyde kunder seier at alt har gått fint...

og ja prisene var ikkje so spennende heller lenger eigentle... då er det nesten meir interessant å prøve å importere frå leverandør sjølv på f.eks www.ebigchina.com (sida som blir oppgitt frå diverse selgere på qxl som DEN importsida frå kina for alt mulig dill dall)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror fortsatt den geskjeften der er ren og skjær svindel inntil det motsatte er bevist. Hvis alt bare er vel og bra, hvorfor kan ikke linda legge frem noen bevis selv?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi ønsker ikke at Linda eller øvrige forhandlere skal opptre aktivt på forumet, men brukere som faktisk har fått skjermen må jo selvsagt rapportere tilbake!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi ønsker ikke at Linda eller øvrige forhandlere skal opptre aktivt på forumet, men brukere som faktisk har fått skjermen må jo selvsagt rapportere tilbake!
    DET ser jeg virkelig frem til 8)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her vart det stilt... ingen ny status på "bestillinger" da?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bestille så snart jeg får pengene jeg vant i det Nigerianske nasjonallotteriet.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HMMM

Ikke vet jeg, men det ser ut til at Hjem og Fritid er seriøse alikevel, de har til og med blitt et AS de siste dagene. Det nye org nummeret deres til brønøysund er 988230413 på hjem og fritid AS. Jeg fikk sikeret meg en plass på introduksjons tilbudet deres, da de hadde hatt et par avbestillinger pga at noen hadde vært inne på AVFORUM og lest, ikke rart at de ble skeptiske da, hehe. Her var det jo ikke så mye positivt i deres favør. Synd for dem som avbestillte, men bra for meg.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en newbie.. tøft!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HMMM

Sitat Opprinnelig postet av fjellmann
    Ikke vet jeg, men det ser ut til at Hjem og Fritid er seriøse alikevel, de har til og med blitt et AS de siste dagene. Det nye org nummeret deres til brønøysund er 988230413 på hjem og fritid AS. Jeg fikk sikeret meg en plass på introduksjons tilbudet deres, da de hadde hatt et par avbestillinger pga at noen hadde vært inne på AVFORUM og lest, ikke rart at de ble skeptiske da, hehe. Her var det jo ikke så mye positivt i deres favør. Synd for dem som avbestillte, men bra for meg.
    Pffffffffft :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LMAO! denne tråden blir jo bare dummere og dummere. Kan ikke de som driver Hjem & fritid skjønne at vi ikke tror på tullet deres. Regner med at de som driver dette forumet heller ikke er glad for H&F sin skammløse egenreklame :evil:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, jeg vil ikke påstå at AVforum har opptredt over snittet urimelig i denne saken, og selv om det råder en aldri så liten porsjon skepsis, er nok det mer enn konsekvens av at folk her inne følger med på markedet for plasmaskjermer, og dermed ser at prisene virker urimelig lave.

Vi kjører IP-sjekk på alle innlegg i denne tråden, og har slettet alle fra samme IP som forhandleren. Vi vil imidlertid vurdere utestengelse for alle medlemmer som velger å opptre under falskt flagg her inne (dvs. gjengi erfaring som ikke er tilfelle osv.), men det er stort sett alt vi på AVforum kan gjøre. Det er opp til enhver å påpasse at en ikke overfører større beløp til ukjente firma uten erfaringer, være det seg AS eller personlig foretak.

For øvrig minner jeg igjen om ordtaket "Virker det for godt til å være sant, er det som oftest det..."! 8)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok riktig det du sier lygren om at "Virker det for godt til å være sant, er det som oftest det..."! og falsk dokumentasjon og egen reklame fra egene firmaer skjult under falskt flagg, er en stygg sak, men vil tro at det mange ganger hadde vært bedre at slike inlegg ikke bare ble slettet , men heller hadde blitt låst for editering av innleggeren og "flagget" riktig, så kan de andre forumdeltgarene, gjøre seg opp en mening om seriøsiteten til det gjeldende firmaet og enkelt personene som driver det.

En annen ting er det at enkelte som driver lovlig også kan komme opp med foretnigs ideer, som gjør dem meget gunstige på pris, fordi de driver i det små, og sikrer eventuelle økonomiske tap både overfor seg selv og kunden og derfor kan ha meget lav avangse som jo er gunstig for kunden. Det er vel et tankekors, at mange av de "dyre" kundene, som ofte klager mest og roper høyest bestiller varer som ikke hentes eller returneres pga angrefirst og kjøp over evne osv også påfører utgifter og tap for butikken ved salg, og dermed er med på å høyne prisene for de gode kundene, og eventuellt inndirekte er med på å slakte nye foretak i startfasen, som ellers kunne konkurere og få ned prisnivået i forhold til andre etablerte butikkene.

Jeg ville selvsagt vært meget skeptisk i utgangspunktet til nypriser på plasmaskjermer, som har priser på brøkdeler av tilsvarende produkt i andre etablerte butikker. lukter det svidd med tyverirabbatt, forskudds innbetaling osv er det bare å styre unna, fordi "heleren er ikke bedre enn stjeleren", og fordi kjøp med høy risiko ikke børr gjøres hvis man ikke har råd til å tape de pengene man gambler med. Det er helt klart lurt å sjekke opp og gjøre grundige forundersøkelser før man foretar handler der varsellysene blinker, men ut i fra utrykket "Virker det for godt til å være sant, er det som oftest det...", kan man også se at det står oftest og ikke alltid..... :wink:

Er ellers litt uenig i sletting av innlegg osv her i forumet, fordi det gjør trådene ganske usammenhengende, og litt vel sensurerte etter min mening. Person utskjellinger og nermest mobbing medlemmene i mellom er det jo greit blir slette, men Hadde det ikke av og til vært bedre å tilføye eller merket inlegget på en eller annen måte, så man fremdeles kunne se hva det handlet om. Tenker da f.eks hvis innlegg pga IP adresse avsløres som egenreklame og falske referangser ble "flagget" riktig, så forummedlemmene fremdeles får lest "propagandaen", men samtidig blir opplyst om "inhabilliteten" til det nye forum medlemmet som kan ha skjulte hensikter og innlegget derfor kan leses i lyset av det.

Tror dette ville kunne slå så hardt tilbake på eventuelle svindlere og den eventuelle virksomheten, at det i seg selv vil virke prevangtivt for nye eventuelle svindlere, samt at det ble lettere for en som feilaktig blir anklagd som svindler å forsvare seg direkte og på en saklig måte, så man ikke risikerer å sitte igjen med fullt av feilinformasjon som ikke kan besvares direkte inne i et diskusjons forum.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng ask4me2, Kanskje vi kan bruke innleggene til disse nye medlemmene som en slags "gapestokk" problemet er vel da at disse useriøse forhandlerene da på en måte får viljen sin og at avforum taper potensielle annonse kroner. Det ville jo også vært beklagelig om noen av våre medlemmer valgte å tro på disse luringene og begynner å bebreide avforum når handelen deres går i vasken...
    En annen ting er jo at disse "nye" medlemmene som har vært innom denne tråden ikke bidrar til forumet, de har jo ingen innlegg i andre tråder. Ta f.eks "Boardbabe" som har 16 innlegg, alle i denne tråden, men ingen på resten av forumet, en sånn person er jo ikke akkurat med på å bidra med noe possitivt for avforums del.
    Jeg vil minne om at det sikkert er minst fem år siden netconnection sin egenreklame på hw.no, mange medlemmer har fortsatt ikke glemt dette (undertegnende inkludert) og jeg tror nok at det for netconnection sin del hadde lønt seg å kjøpe reklameplass på vanlig måte isteden for å ty til slike sleipe triks.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Innlegg som klart bryter med forumets retningslinjer slettes omgående, da de i motsatt fall kan risikere å skape presedens. Det er en av grunnene til at AVforum fremstår såpass oversiktelig som i dag.

Det er imidlertid ikke mange innlegg som slettes/modereres, slik at dette på ingen måte bør fremstilles som en "sensur", ask4me2, som i motsetning til moderering av noen helt klart definerte retningslinjer har til hensikt å dempe eller fjerne legitime sannheter i ulike kommunikasjonskanaler. Her bare overholder vi et oversiktelig og greit regelverk, og det synes jeg ikke bør sammenstilles med denne type begreper!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det værste er innlegg som later som de er kunder med gode erfaringer. Syns de bør slettes, men det er ikke vanskelig for en butikk å gjennomføre slikt hvis man er litt lur uten at det blir oppdaget.

Tror nok den beste måten for å unngå skjult reklame er å opprett en egen del hvor butikker kan reklamere for sine tilbud.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •