50" Pioneer HD Plasma til 22000? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 128
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ikke sånn ut der, men kan hende det fungerer med en strømadapter eller noe. Uansett er vel dette 1.generasjonsskjermene til sony? Det er ikke den siste 61-tommeren dem produserte, og da er den vel ganske avleggs..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt noen mailer frem og tilbake til Linda som jobber på Hjem og Fritid idag. Spurte litt om Pioneer PDP-434HDE som koster 20.600 hos dem. Her ser dere en mail:

Sitat Opprinnelig postet av From: [email
    post@hjem-fritid.com[/email]
    Sent: 21. mars 2005 19:53
    To: Per Arne Drangsland
    ]Jeg har all respekt for de som er usikre/negative til denne typen salg, spesielt da mht priser. Men som flere har fått med seg, så bruker vi et trading byrå for å sikre kjøp for alle parter!

Veggstativ er et tillegg som du selv må kjøpe i butikken, fot til tv følger med på de modellene det tilhører. Jeg har ikke ringt Pioneer selv, så den kan jeg ikke svare på...
    Dette tilbudet vi har kommer til å utgå på torsdag dessverre, kun introduksjons tilbud. Men hører gjerne mer fra deg ang interesse for disse produktene.

Alle skjermene har både NTSC- (brukes ikke i Norge) og PAL innstillinger. Prisene er inkludert mva og frakt.

Mvh.
    Linda
    Det virker veldig billig. Men men... Noen som vil være første man ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si helt ærlig at jeg blir mer og mer skeptisk til dette. Si at den Sony 61" som de selger. De skal ha 24.300 kr for den. I USA koster den 82.200 kr eller mer, f.eks på shopping.com. Det må jo være noe snusk her...?...??

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å invitere Linda til tråden så alle kan se hva det til en hver tid blir spurt om og svart på? Det er jo både interesse og usikkerhet her , troll sprekker som kjent i sola, men det er kanskje imot forum reglene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi ønsker ikke at forhandlere skal benytte AVforum til denne type markedsføring.

Min helt klare mening er at dette på ingen måte er mulig. Sony 61" til 25k er rett og slett ikke mulig, og ting som er for godt til å være sant, er dessverre som regel det.

Det kan være så enkelt som at firmaet tror at Ebay auksjonene på disse skjermene er legitime og ønsker fungere som en "buffer" mellom en av disse og sluttkunde her i landet. Imidlertid er det selvsagt slik at disse Ebay auksjonene er ren og skjær svindel...

Uansett, å forhåndsbetale for en handel av denne type er som å kaste pengene rett ut gjennom vinduet og håpe på å rekke løpe ned fem etasjer å samle lappene. Min anbefaling er helt klart å eventuelt garantere for pengene i form av en avtale i forkant, samt hente ut varene fysisk. I tillegg må dere påpasse at alle papirer er i orden, det er ikke lett å få tilgivelse fra onkel politi om det motsatte skulle være tilfelle til slike priser...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tilfelle at de bare er buffer, er det jo ikke verre enn at man spør hvor mange skjermer de har solgt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ingen garanti for at de snakker sant.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    True that...
    Men vi vil jo gjerne at de gjør det, alle her har jo lyst på billige plasma-skjermer :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sent: 22. mars 2005 12:01
    ]Hei, vi må dessverre beklage situasjonen som har oppstått, men John Ruster i USA viser seg å være litt upålitelig og da ønsker ikke vi å gamble på at dette skal gå bra. Vi er fortløpende i gang med å få tak i nye seriøse forhandlere, slik at våre kunder kan få produkter som ønskelig. Hvis interessen fremdeles er tilstede, kan du holde deg oppdatert med jevne mellomrom på vår web side.

Mvh.
    Linda

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Jeg sendte dem en mail og spurte om diverse ting bla 110 volt o.l Fikk jo raskt svar da ca 15 min etter at jeg sendte mailen.

Her er svaret jeg fikk :

Hei, vi har forsikret oss om at skjermene fungerer som de skal i Norge,
    ellers kunne vi ikke ha vurdert å ta dem inn. De har Europeisk standard med
    de innstillingene som er nødvendig. Jeg har faktisk ikke sjekket om det er
    text tv, men det tar jeg som en selvfølge. Uansett skal jeg viderebringe
    dette spørsmålet!

Mvh.
    Linda

Så hvem blir først med og prøve dem ?

Jeg mener en 63" samsung for 23700 er da ikke så ille :wink:
    Jeg snakket med Pioneer norge og de har nå ganske peil... Men som du sier, hvem vil være den første...

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Sent: 22. mars 2005 12:01
    ]Hei, vi må dessverre beklage situasjonen som har oppstått, men John Ruster i USA viser seg å være litt upålitelig og da ønsker ikke vi å gamble på at dette skal gå bra. Vi er fortløpende i gang med å få tak i nye seriøse forhandlere, slik at våre kunder kan få produkter som ønskelig. Hvis interessen fremdeles er tilstede, kan du holde deg oppdatert med jevne mellomrom på vår web side.

Mvh.
    Linda

Tja etter hva denne mailen sier så tror jeg nok at INGEN vil være de første eller idet hele tatt kjøpe noe fra dem :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Escrow-tjenesten www.professional-trading.com er svindel, så dette er ikke mye å stole på. Betaler du inn 45% av summen så er nok de pengene tapt..

http://forums.ebay.com/db2/thread.js...=1110891522560
    og
    http://forums.ebay.co.uk/thread.jspa...=1111226640866

Finnes mange falske escrow-tjenester som bare er ute etter å lure folk for penger, så pass på!!

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også skaffe Pioneer og Panasonic sine HD modeller.
    Men de jeg skaffer er faktisk Norsk type av siste modell.

F.eks. Panasonic TH-50PV30 til 19.990kr

Denne kan bli den ved at du sender meg halparten av beløpet kontant i 1000kr sedler til min anonyme postboks i Polen, slik at slipper å bruke kredittkort som det er så lett å bli svindlet med.

Du skal få bilde av skjermen i eske som garanti på at dette er ekte.

Kan også skaffe lyxiga biler av typen Audi, BMW og Mercedes.
    Bare si hvor den står parkert, så skal du få den til halv pris.

8)

Roger
    Mitt smarthus med xComfort: http://samdal.com/SmartHome.htm

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg vi kan konstatere at hele greia er svindel, så de som var på jakt etter plasmaskjermer kan trygt fortsette å jakte...
    Det er selvfølgelig en ørliten teoretisk mulighet for at Hjem og fritid har handlet i god tro, men det får vi nok aldri vite. Håper ingen har blitt lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å følge den enkle regelen som ble sagt her...

Virker det for godt til å være sant er det som regel det..

Såklart vi alle ønsker fanatsipriser på plasma, lcd, projektores osv...men de prisene de opererte med her...veeeeel.....vii skjønner vel alle at det ikke var mulig.

Ville vært langt under kostpris det.

Vi får vel heller vente ennå litt lenger så synker prisene jevnt og trutt de..
    (ja, jeg vet vi ikke er flinke til å vente....)

Dumme meg kjøpte 30" philips lcd for 30.000 for 1 1/2 år siden...
    ( men den er fortsatt bra, med et hav av tikoblingsmuligheter..men 30" er jo ikke noe...bahhhh..)

tenke hva jeg kunne fått for det idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "There is no sex in the champagneroom"

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ALDRI FORSKUDDSBETAL!!!!!!!

Det har jo vært så mange svindlere på gang nå der folk her sier de har blitt svindlet for 10 tusner av kroner. Nå må vi ikke bare hive pengene ut vindu for man tror man gjør en god handel.

ALLE som ber om forskuddsbetaling: Hold dere langt unna, sjangsene for at disse er svindlere er STOR.
    Eneste unntagelse må være å få en regning med selve produktet slik at du kan teste det før du betaler, men alsp ALDRI forskuddsbetal, da er pengene så godt som borte, du kan annmelde det, men vedkommende sitter som oftest i et annet land, og du vil aldri se pengene dine igjen.

En ting dere må være oppmerksom på...hadde xelv epost kontakt med den kjente svindlere fra Finn.no som skulel selge 55" hitachi plasma tv, og merket der at bokstavene Æ,Ø og Å ikke fantes og var erstattet med andre bokstaker, og dette beviste at vedkommende ikke befant seg i norge.

Ghos2K

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ALDRI FORSKUDDSBETAL!!!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av Ghos2K
    En ting dere må være oppmerksom på...hadde xelv epost kontakt med den kjente svindlere fra Finn.no som skulel selge 55" hitachi plasma tv, og merket der at bokstavene Æ,Ø og Å ikke fantes og var erstattet med andre bokstaker, og dette beviste at vedkommende ikke befant seg i norge.
    Dette beviser jo ikke en dritt
    Man kan ta med seg norsk tastatur til utlandet, og det virker der også...
    Men det var jo fint at du ikke ble svindlet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagerte også kraftig på denne annonsen og satte igang litt undersøkelser. Svært fristet til å benytte meg av tilbudet på en Pioneer 43" til 28.500, MEN tross all informasjon om at denne TVen følger alle norske standarder osv, lukter det svidd lang vei!

Har kontaktet Fokus bank, som de oppgir at de har avtale med, Oppgitt referanse for Linda ved tidligere arbeidsplass, TV2 hjelper deg, samt forbrukerrådet og venter på svar fra Dem om Deres synspunkt ved saken.

Dette er nok ikke noe å satse på!
    Et par ting som ikke er nevnt før som ikke akkurat taler FOR et kjøp.

Bedriften virker svært useriøs på alle områder, nettisden gir et dårlig inntrykk og registrert info i brønnøysund er oppsiktsvekkende. Foretaket er et enkeltpersonforetak, som ikke er registrert i enhetsregister eller momsregister. Dette er KREVET for et firma som skal drive slik som de oppgir. Et firma som skal drive import og salg skal være registrert i enhetsregisteret, og overskrider firmaets omsetning 50.000 skal det registreres i momsregisteret for å betale moms. FØR det er registrert i momsregisteret har ikke firmaet LOV til å ta moms for produkter de selger!

Ta en titt på likningene til de to oppgitte personene, så er heller ikke disse veldig gode. Ingen av de to har noen formue i årene 2000 til 2002, og liten inntekt. Ved et enkeltpersonforetak har innehaver fullt økonomisk ansvar alene, dvs. at Linda ikke har noe som helst økonomisk ansvar. (Dette er kun ved AS eller ANS). Nå er det usikkert hvordan egenkapital og sikkerhet som ligger bak firmaet, men har en sterk mistanke om at dette er lik null! DVS. skulle du være så heldig å gjøre et vellykket kjøp skal det ikke mye til før dette firmaet velter. Så du bør håpe på at ingenting går i stykker!

Om noe skulle gå i stykker... Hva da med service og den garantien de gir med? Tviler på at Pioneer Norge vil ta imot de TVene der... Noen som har noe mer info om dette?

Her følger litt info om de to "innehaverene" av firmaet om noen skulle behøve å spore dem opp :wink:

Linda Guttormsen
    Tel 1: 92266759
    Tel 2: 90838329
    Fødselsår: 1972
    Adresse 1: Smalamyr 21, 5570 Aksdal
    Adresse 2: Jensebakken 10, 4625 Flekkerøy
    E-post: linda.guttormsen@caveo.no
    E-post: linda_72@chello.no

John Arvid Medhaug
    John Arvid Medhaug
    Tel 1: 93693148
    Tel 2: 52851457
    Fødselsår: 1970
    Adresse: Liarlundveien 28, 4250 Kopervik
    E-post 1: post@havogfritid.com
    E-post 2: post@voicekaraoke.com

Likninger finnes ved søk på http://www.bt.no/skatt/

Forøvrig bør muligens finn.no kontaktes vedrørende annonsen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den geskjeften der er mildt sagt jævli tvilsom ja.. :lol: