Takfeste til Toshiba MT-200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer klingal sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takfeste til Toshiba MT-200

Lurer på om dere vet om steder dette selges, billig som mulig

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det billigste er nok å lage et selv. Det enkleste festet du kan lage er en aluminiumsplate som er litt større enn projektoren som du først skrur fast i projektoren, deretter skrus begge deler fast i taket. Tiger har gjort det slik i hjemmekinoen sin.

Ellers er det jo mange som har brukt Biltemas høyttalerfeste sammen med forskjellige typer festeplater.

Jeg brukte IKEA's Observatör veggfeste for tv til min MT200.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde et selv til min MT200..fant oppskriften her i DIY forumet..Takfestet ser ganske profft ut og kostet ca 150 kr..og det tok 30 min å lage..Høyttalerfeste og skjærebrett fra Biltema er tingen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKEA's Observatör veggfeste for tv til min MT200.
    og dette funket bra ? jeg er litt redd for slikt...har murvegg ,og er livredd for at skruene skal falle ut eller noe slikt saan at prosjektoren deiser 2 meter ned i gulvet.
    Jeg har nettopp kjőpt en reol som er 220 cm ,planen var aa sette Toshibaen paa toppen der....men det funket jo ikke for da kom jo bilde i taket....er det mulig aa stille den inn slik at den skyter bildet nedover ...eller maa jeg ta sjangsen paa aa legge enn bok eller noe under knottene bak.. ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte vanlige monteringsskruer - har trepanel på veggene her og festet sitter dønn fast. Veldig fornøyd med denne løsningen.

Før jeg fikk montert veggfestet hadde jeg projektoren liggende opp-ned på toppen av en bokhylle. Satte fire slike små gummiknotter (møbelføtter) løst under projektoren slik at den ikke hvilte på noen av knappene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    IKEA's Observatör veggfeste for tv til min MT200.
    og dette funket bra ? jeg er litt redd for slikt...har murvegg ,og er livredd for at skruene skal falle ut eller noe slikt saan at prosjektoren deiser 2 meter ned i gulvet.
    Jeg har nettopp kjőpt en reol som er 220 cm ,planen var aa sette Toshibaen paa toppen der....men det funket jo ikke for da kom jo bilde i taket....er det mulig aa stille den inn slik at den skyter bildet nedover ...eller maa jeg ta sjangsen paa aa legge enn bok eller noe under knottene bak.. ?
    bor hull i veggen og bruk ekspansjons bolter for mur vegg, kan ikke tru at de kommer ut frivillig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor hull i veggen og bruk ekspansjons bolter for mur vegg, kan ikke tru at de kommer ut frivillig.
    oki ,done that...

Men det som irriterer meg utrolig mye med min nye ikea prosjktopphenger er at det er utrolig liten vinkel som er mulig aa faa paa den.Det er nesten ingenting.Jeg har montert den slik at jeg ikke skal dunke hodet mitt i den naar jeg gaar forbi ,og da maa den vaere ca 2 meter hoyt.Det som irriterer da er at bildet ogsaa blir altfor hoyt fordi vinkelen som kan justeres er alt for liten....vurderer aa legge noe under knottene bak paa prosjektoren,men vil nodig at den skal skli av hengeren.
    Det beste hadde vaert om det var mulig aa skru av den knotten som er helt fremme paa prosjektoreren...jeg vil nodig begynne og rote med denne...men hvid noen vet om det er mulig paa en eller anne maate saa......

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor pe5120 har usb-inngang? går det an å oppdatere firmware eller noe slikt med den?

edit: ops, jeg trudde dette skulle havne i pe5120-tråden. litt ny her på forumet

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    Er det noen som vet hvorfor pe5120 har usb-inngang? går det an å oppdatere firmware eller noe slikt med den?
    Feil tråd å spørre i? :roll:

stiigen: Har du skrudd fast projektoren i plata eller har du bare satt den oppå? Skal være enig i at vinkeljusteringa er minimal, men så er heller ikke festet beregnet for denne bruken.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    Svar her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6900387#6900387

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du skrudd fast projektoren i plata eller har du bare satt den oppå? Skal være enig i at vinkeljusteringa er minimal, men så er heller ikke festet beregnet for denne bruken.
    jeg har ikke sett at det er noen mulighet for aa skru prosjektoren fast til platen, vil uasett ikke skru noe som helst inn i den fine prosjektoren min.
    Akuratt naa har jeg det baandet som folgte med i observatör pakken rundt prosjektoren,saa stramt som jeg fikk det.Baandet dekker litt av luftuttaket,men jeg regner med det gaar greit,siden det fremdeles er en större del som er udekket.
    Jeg har akkurat naa to pappgreier som jeg har laget/limt sammen under hver av de bakerste knottene for aa faa bildet litt ned ,de er ca 3-4 cm ,slik at prosjektoren har en ganske skummel vinkel akkurat naa..
    Jeg skal se om jeg kan binde en skolisse fra front til bakenden av prosjektoren slik at det er sikring baade vertikalt og horisontalt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av, det er ikke snakk om å borre noen nye hull i projektoren :wink:

I mitt tilfelle holdt det i massevis å borre fire hull i observatörplata og bruke 4x20mm maskinskruer til å skru fast projektoren. Jeg brukte to av de tre "utstående" skruefestene på MT200'en samt to av festehullene som var lengre ut mot kantene av projektoren. Stødig og sitter bom fast

PS! Jeg brukte en billig batteridrill og enda billigere bor til å lage hullene. Det tok svette, bannskap og makt å komme gjennom festeplata. Men det gikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du vinkelen paa veggfestet no ,eller prosjekterer du uten vinkel.
    Det maa da bli gansk lavt. ?
    Jeg har senket den litt,men har fremdeles litt for höyt bilde,og naar jeg har paa vinkelen saa blir bildet trapesformet ,og det er virkelig irriterende. Vet du hvordan fikse dette ,uten aa bryte vinkelen ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk flyttet projektoren enda høyere opp på veggen nå enn jeg hadde den i utgangspunktet. Har projektoren pekende mot bakveggen og bruker et speil for å få bildet til å havne på lerretet foran i rommet. Bruker vinkeljusteringa på veggfestet kun til å fininstille bildet. Eventuelle små bildeskjevheter tar maskeringa rundt lerretet seg av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det höres jo litt interressant ut.Men det höres ogsaa komlisert ut, hvilken störrelse er det paa speilet ,hvor langt er det fra pj' en ,blir ikke bildekvaliteten litt verre naar det gaar veien gjennom et speil? har du bilder av oppsettet ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •