Valg av projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av projektor?

Har etterhvert lest mye om erfaringer med Panasonic AE-300E og noe om Infocus X1. Ser at Panasonicen har noen småsykdommer og at servicen kunne ha vært bedre. Jeg er superklar for en projektor men vil veldig gjerne velge riktig første gang. Ser også at prisen på X1 er nede i ca 13k mot AE-300E til ca 18k. Min limit er inntil 20 k. Gorm anbefaler X1. Andre tips? Skal brukes sammen med PC, PS2.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har problemer med regnbuer ville jeg valgt X1. Den høyere kontrasten og mindre screendoor sammen med det faktum at du ikke vil få irriterende pixel og/eller fargefeil gjør denne til det soleklare valget under 20k.

Panasonic gir et bra bilde, ingen tvil om det, men alle feilene er med på å gjøre livet surt for en stakkars hjemmekinosjef.

Bedre å sette til side noen kroner til regnbuemedisin og melde seg inn i FFAK...

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic gir et bra bilde, ingen tvil om det, men alle feilene er med på å gjøre livet surt for en stakkars hjemmekinosjef.
    Hmmmm, er det så masse feil med ae300 da :?: eller snakker du berre for deg sjølv Rinn :?:

Har ikkje hatt noko problem med min ae300,ingen screendoor og ingen pixelfeil heller. No har eg ikkje sett x1 i aksjon. Men etter mine erfaringer så har eg ingen problem med å anbefale ae300 til folk som skal ha proj. under 20k.

Og skal du bruke den til mest film så hadde eg kjøpt 16:9 proj. og ikkje 4:3. Det var ein av grunnene til at eg kjøpte ae300.

Eg er storfornøyd med bilde den gir på mitt greyline lerret

mvh

Roger

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her...Min AE300 fungerer utrolig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screenplay 4800 vs X1

Takker for gode svar. Jeg må si at dette forumet er suverent når det gjelder å få litt sparring for meg som er "grønn" på området. Så takk til alle som svarer.
    Etter mange linjer med lesning om x1 og 300 skjønner jeg at det er litt tilbake til øye som ser om hva man foretrekker. Jeg tok en tur til Hifi Centeret i Bergen for å sjekke om jeg så disse mye omtalte regnbuene fra x1. Der hadde de hengt opp en Screenplay 4800 istedenfor x1 og snakket varmt om denne. Forskjellene var dog ikke store men diffen var flg:
    Screenplay logo (!)
    Belyst fjernkontroll
    Diverse kabler
    Softwareoppdatering via internett
    1100 ANSI lumen
    Pris: kr. 16.000,-

Når det gjaldt regnbuene så jeg de bedre enn jeg likte men det er vel en vanesak (??)

Tatt i betraktning at x1 koster ca 13 k i Norge er det verd de ekstra 3k for en SP 4800?
    Hvis jeg kjøper fra usa kommer jeg ut under 10k for x1, noen meninger/erfaringer om dette?

Har dessverre ikke fått anledning til å se 300 live men håper å kunne få muligheten til dette.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyst å sjå ae300 live, så send meg ein pm :wink:

Holder hus på Mannsverk (Landås)

mvh

Roger

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du ikke bruke projektoren med PC og spill?
    Da ville i hvert fall ikke jeg valgt en 16:9 projektor som AE300.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg enig med Gorm!

Jeg prater nok ikke bare for meg selv når det gjelder 300'en. I en tråd på gamle minhembio.com er det mange som har klaget på feil ved 300'en, og selv hadde jeg to eksemplarer som begge hadde irriterende feil!

Som jeg sa synes jeg bildet 300'en var bra, men når det kommer til kontrast og skarphet i bildet er X1 uansett ett hestehode foran. Beklager om jeg tråkker noen på tærne. Det er absolutt ikke meningen. Har dere fått 300'er uten feil har dere uten tvil gjort et godt kjøp!

Jeg var heller ikke helt fornøyd med servicen til Panasonic uten at jeg vil gå nærmere inn på det her. Dette gjør forøvrig til at jeg kvier meg for å anbefale Panasonic videre. Sorry, alle Panasonic eiere!

Er primærbruket PC og spill vil jeg si at 800x600 antageligvis er det beste alternativet, og så lenge ikke Panasonicen kan kjøres med 1:1 pixelmapping er denne ikke like godt egnet til PC som X1.

At Infocus nå selger sin X1 både som X1 og som Screenplay4800, synes jeg er en smule useriøst ettersom det er nøyaktig samme hardware. De kunne likegjerne hatt et ekstra kapittel i bruksanvisningen angående innstilling for film kontra data, men de tjener vel mere på denne måten.

Jeg vil ihvertfall påstå at det ikke er verdt 3000,- bare for å få en Screenplay logo...

Plages du derimot av regnbuer stiller saken seg noe anderledes. Men 300'ens manglende mulighet for 1:1 pixelmapping er en klar ulempe uansett hvor fornøyd folk måtte være med den!

Lykke til med valget ihvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel kommet til det punktet at x1 kanskje dekker mitt behov best når det kommer til alsidigheten mht PC, PS2 og DVD. At jeg så regnbuene på 4800/X1 får vel kanskje være et kompromiss i denne sammenheng. Er dog i tvil om høsten kan by på noen overraskelser mht nyheter og forbedret "ytelse", men slik vil det jo alltid være...
    Er nemlig rimelig klar for å sette igang med installasjonen. Håper med tiden å legge ut noen bilder fra min nye lille kinosal. Gleder meg til premiæren og til ny jobb som selvutnevt kinosjef.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi forvente et nytt medlem i FFAK?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare: colin mcrae rally 3, hjemmelaget konsoll med ratt og pedaler, storskjerm og skikkelig lyd. Da er det bare sikkerhetsbeltet som mangler. Får andre slippe til må jeg regelrett kaste dem ut igjen, for de nekter å slippe rattet.
    Gled deg stars69
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rinn: Foruten å vite hva FFAK står for må jeg si meg beæret over "tilbudet" etter et døgn som medlem på avforum...

Skjønner at det er andre som er like barnslig som meg når det kommer til bilspill og PS2...ser virkelig frem til å trø gassen i bånn.

Når det gjelder bildeinnstillinger på x1 kontra PC, PS2 og DVD bør/må dette stilles seperat for hver gang eller finnes det noen minnefunksjon på x1?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det behøver ikke stilles separat for hver gang nei. Jeg har ikke vært inne i menyen på projen på mange måneder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man PS2 til X1? Composite?
    Eller kan man hacke RGB inn via monitorporten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Hvordan kobler man PS2 til X1? Composite?
    Eller kan man hacke RGB inn via monitorporten?
    Jeg har ikke PS2 selv, bruker PC til å kjøre spill.
    Broder'n har en eller annen overgang/modul i sin PS2 som har s-video utgang. Den fungert i hvert fall fint her hjemme når vi prøvde.
    Composite er bannlyst i dette hjemmet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stars69:

FFAK=Forenigen for alkoholiserte kinosjefer... kanskje bedre å kalle det Foreningen For Alkoholnytende Kinosjefer.

Dette er en forening som oppstod i kjølvannet av at vi fant ut at alkohol er den beste medisin mot regnbuer

Alle som vil kan bli medlem, og som potensiell kjøper av en 'regnbuemaskin' er du jo selvskreven som medlem... vel og merke om du ikke er redd for alkohol da :lol:

Velkommen skal du forøvrig være til forumet også!

Og bilspill og storskjerm... Whohoooo!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et artig forbund....hvis kravet er at en liker smaken av kornbrus så er jeg klar.
    Da er jeg igang, bestilt x1 fra triocomputer.com i usa. Leste om andre som hadde god erfaring med dem. Hvis dette går i boks, sparer jeg nesten 4k og det kan man få mye regnbuemedisin for....
    Pris inkl frakt og mva ca kr 9600,- hvis jeg har regnet riktig.
    Gleder meg som en unge...

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å bestille i fra di jeg også!men jeg må jo ta kopi av kortet og faxe inn betillingen til di!A copy of your Credit Card, showing both sides and your Signature, .det gidder ikke jeg!så jeg kjøper den her i norge.og staten skal også ha litt penger når man betiller i fra usa.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty: Fikk du denne tilbakemeldingen fra de?
    "A copy of your Credit Card, showing both sides and your Signature"
    Hvilket kort brukte du?? Jeg har benyttet Master Card, vet ikke om det er noen forskjell..
    Prisen jeg har regnet ut er inkl mva (du kan vel også få igjen US tax i tillegg?)
    Så hvis jeg ikke tar feil er vel prisen på 9600 verdt en faks hvis de ber om det :? ??

Pris fra USA:
    USD 959 pris x1
    Frakt USD 112,7
    Tot: USD 1071,7 *7,24 (kurs USD) = NOK 7759,108 * 1,24 = NOK 9621,3

Er det andre som har erfaringer med denne leverandøren???

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se på Credit Card From (pdf!det er hva jeg fikk av di på e-post. http://triointernational.com/store/b...e/custserv.htm
    jeg prøvde mastercard jeg også.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •