Valg av projektor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som synes det er dumt av meg å kjøpe infocus x1 her inorge og betale mer?nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre?kjøpe infocus x1 her i norge eller vente til det kommer noe nytt til høsten?hmm :roll:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har bestemt meg for noe jeg vil ha, så må jeg ha det i går. Det er derfor jeg synes det er greit å kjøpe i Norge. Jeg bestilte min av Helge en ettermiddag og fikk den på døren morgenen etter. Dersom du gidder å vente er det vel ikke noe i veien for å bestille "ute".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper i norge (helst lokalt) når det gjelder dyre hifi ting, betaler heller litt meir. Og så slepper eg masse dritt VISS det er noko galt med varen. Eg er villig til å legge ut noken lapper ekstra for det, men det er no meg. Har inntrykk av at eg er ein av veldig få

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Kjøper i norge (helst lokalt) når det gjelder dyre hifi ting, betaler heller litt meir. Og så slepper eg masse dritt VISS det er noko galt med varen. Eg er villig til å legge ut noken lapper ekstra for det, men det er no meg. Har inntrykk av at eg er ein av veldig få
    Ser ut til at vi i hvert fall er to.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte det samme jeg også!heller betale et par tusen mer her i norge,og få bedre service.jeg har sett på infocus x1 og jeg ser ikke regnbuer eller noe!så jeg tror jeg kjøper den her i norge da ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er nok flere enn to! Valgte til og med et norskprodusert produkt jeg da...

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes også Norge-kjøp er best. Vi er tre!

Eneste jeg har kjøpt fra utlandet må være hockeybeskyttelse fra Sverige

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Vi er nok flere enn to! Valgte til og med et norskprodusert produkt jeg da...

Du kunne jo støttet opp om Norsk eksport og bestilt den fra utlandet da Rinn.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg la nok penger i en proj, om jeg ikke skulle betalt 25k til unødvendig...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at flere går for trygghet og kjøper her hjemme. Jeg var veldig i tvil om jeg skulle handle fra usa men tenkte det var verd sjansen, sparer nesten 4k. Infocus er dog et delvis norsk merke etter fusjonen med amerikanerne mht til garnati. Samtidig reklamerer Infocus med sitt gode service apperat noe de nok sikkert vil stå inne for også her på berget med sin world wide garanti. Det som kan være en utfordring er at kjøp utført i Norge værnes av lov om forbrukerkjøp noe som i dette tilfelle vi gi en reklamasjonsmulighet de første 5 "leveårene". Denne vil nok "vi" importører kanskje slite litt med. Har ingen erfaring med handel fra usa tidligere så dette blir "jomfruturen". Jeg vil oppdatere fremgangen i handelen slik at det kan være til nytte for andre.
    Hvis det viser seg å bli pez vender jeg nesen hjemover og kjøper den i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til!

Det går nok bra, men fem års reklamasjon kan du nok bare glemme. Det er kun fabrikkgarantien som vil gjelde når du bestiller fra utlandet, og denne er vel ett år eller noe...

Blir spennende å høre fortsettelsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Infocus.com reklamerer med 3 yrs garanti. Vet ikke om dette bare gjelder i usa og om det også gjelder x1. Må se 24, kommer tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at denne dealen med usa egentlig skulle lagt under priser etc men fullfører her, håper det er ok.
    Rusty: Fikk denne fra New York:

Dear Customer:

Thank you for your recent order with TRIOCOMPUTERS.COM. We have your product in stock and it is ready to ship. However, your order was not processed because your credit card issuing bank does not provide address verification services.

Since we need additional information, please fill-in the enclosed Form or call our Customer Service with US-issued credit card. Your total is _$1099.95_USD__.

We apologize for any inconvenience this may have caused.

Thank you,

Customer Support
    Trio International, Inc.
    www.TrioComputers.com
    242 W 38th Street
    New York, NY 10018
    (212) 921-0840 phone
    (212) 921-0841 fax

Har tatt en print og fakser fra jobb imorgen. Frakten kom på ca 140 USD litt mer enn hva fraktkalkulatoren viste, men 9800 er jo fremdeles ingen dum pris inkl mva.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den fikk jeg også!har ikke mulighet til fax eller printer nå så da blir det ikke noe kjøp på meg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at denne dealen med usa egentlig skulle lagt under priser etc men fullfører her, håper det er ok.
    Det går greit, bare ikke gjør det til en vane..!

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som syns $140 er litt vel stivt for porto USA - Norge så kan jeg berolige med at pengene går til god bruk. Bestilte min X1 fra www.triocomputers.com 27. juli, og jammen ringte ikke en kar fra Kvikkisene (på oppdrag for FedEx) fredag 31. og lurte på hvor jeg ville ha projektoren min levert. Kanskje unødvendig å nevne, men ble ingen utepils på meg i helgen.

Har ennå ikke mottatt regning for momsen, men lever ikke med noen illusjoner om å unnslipp da de ringte fra Gardermoen for å få personnummeret mitt. Er bare litt i tvil på om toll-gutta kommer til å regne ut moms ut fra vareprisen ($960) eller pris inkl. frakt ($1100)... skulle det siste være tilfelle blir det på med kranglebuksene.
    Vel vel, X1 er finfin den, absolutt verdt prisen... selv om stuen nå formerlig skriker ut etter en ommøblering.

Apropos regnbue... joda, jeg har merket antydninger en sjelden gang, men stort sett bare på utpreget hvit skrift og når det er kraftig bevegelse i bildet. Vil understreke at dette ikke er plagsomt, og at jeg nok ikke ville gitt dette noen oppmerksomhet hadde jeg ikke lest om det her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer noen vei med å ta på deg kranglebuksene. Varens verdi regnes utifra varens pris pluss frakt, så du må nok betale mva av hele beløpet. Likegreit å innse det med en gang, så slipper du masse unødvendig irritasjon og mas og tjas. Du kommer nok ikke utenom uansett.

Dessuten er det jo ikke snakk om mer enn et par hundre kroner. Det er ikke verdt forsøket engang spør du meg.

Gratulerer forøvrig med ny proj!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oldboy Jenny: Godt å høre at handelen gikk bra med triocomputers, jeg har nemlig også bestilt fra dem, venter i spenning...
    Har snakket med de på telefonen igår og han kunne fortelle at det var mange fra norge som hadde handlet hos dem. Ryktet hadde gått gjennom chattegrupper som her. Grattis med ny proj!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg en infocus x1.nå trenger jeg bare en vga til component kabel på 7 meter. 8)

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Rusty, etter masse om og men så har du altså bestemt deg