Hjelp meg å regne (Pioneer PDP435 HDE)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg å regne (Pioneer PDP435 HDE)

Står nå akkurat på kanten til å kjøpe meg denne. Har fått ett tilbud fra sverige på 41500.- skr for den med fot og 700.- kr i frakt. Det blir jo 42200.- skr levert på dør. Er det noen som kan bekrefte at jeg regner riktig i mitt eksempel om hvor mye dette vil kommer på i norske kroner.. Dette er ganske viktig da jeg må snu og vende på krona for å kjøpe denne :lol: . 42200 - 20%(svensk moms) = 33760 skr, betaler med visa og får kurs 33760 - ca 7% = 31397.- nkr. Legger på norsk moms ved fortolling 31397 + 25% = 39250 nkr. Hvis dette er regnet riktig må jo dette være ett ganske godt kjøp?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sverige og Norge har lik mva sats nå så det blir ganske enkelt.. 42200*0,93=39246 + gebyr for mva utregning.

Hvis du skal regne ut mva ved senere anledninger så er det enkelt. Man deler på den utenlandske mva og ganger med den Norske. Anta at Norge har 24% mva (for å illustere). Så er det kun å

42200*1,24/1,25=41862,4sek*0,93 =38932nok

Mvh

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Soundfre@k. Enklere å forstå din utregning.
    Slår nok til på dette tilbudet. Sparer jo noen kjært tilkommne lapper her da . Får jo en HDE for samme prisen en FDE på tilbud koster her i landet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda enklere nå siden Norge og Sverige opererer med 25% moms etter nyttår.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt pruting fikk jeg Pio 435HDE for 44K inkludert veggfeste hos Expert (så vidt jeg skjønner er tilbudet du har fått med vanlig fot).

Fordelen med å kjøpe i Norge:

- Plasmaen ble levert på døren, og det er en stor fordel. Plasmaer kan f.eks. ikke legges ned under transporten, og er i det store og hele svært følsomme for rystelser osv. Det betyr at man bør ta minst mulig transport på egen kjøl (=mindre risiko)

- Hvis det skjer noe, er det behagelig å ha en forhandler å kjefte på i umiddelbar nærhet :wink:

Jeg ville derfor betalt noen ganske få ekstra lapper for å få denne TVen i Norge. Hadde det vært en DVD-spiller, forsterker eller noe annet som er lettere å håndtere, så ville saken stilt seg annerdeles.

Men det er nå min oppfatning...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RulleRask
    Etter litt pruting fikk jeg Pio 435HDE for 44K inkludert veggfeste hos Expert (så vidt jeg skjønner er tilbudet du har fått med vanlig fot).
    Ja det stemmer. Jeg ville ha fot i første omgang. Foten er jo faktisk dyrere enn veggfestet også .
    Fordelen med å kjøpe i Norge:

- Plasmaen ble levert på døren, og det er en stor fordel. Plasmaer kan f.eks. ikke legges ned under transporten, og er i det store og hele svært følsomme for rystelser osv. Det betyr at man bør ta minst mulig transport på egen kjøl (=mindre risiko)
    Plasmaen blir levert på dør med DHL, frakten er forsikret.
    - Hvis det skjer noe, er det behagelig å ha en forhandler å kjefte på i umiddelbar nærhet :wink:
    Enig der, det er jo en trygghet å ha kjøpt den i nærheten hvis noe først skulle være galt, men uansett så må jo plasmaen til det nærmeste Pioneer service verksted om du har kjøpt den her eller Sverige . Det er jo bare å levere den inn til en Pioneer forhandler som sender den videre dit (har gjort dette før).
    Jeg ville derfor betalt noen ganske få ekstra lapper for å få denne TVen i Norge. Hadde det vært en DVD-spiller, forsterker eller noe annet som er lettere å håndtere, så ville saken stilt seg annerdeles.

Men det er nå min oppfatning...
    Nå er den allerede kjøpt og betalt så det er for sent.
    Nå har ikke jeg klart å få et tilbud som deg, men jeg synes ikke 4500,- 6000,- og mer er noen "få lapper", og for dette kan jeg jo kjøpe meg andre duppedingser eller rett og slett spare. Uansett så gleder jeg meg veldig til den kommer :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo en gang slik at alle ønsker å forsvare den måten man selv har benyttet... :wink:

Og jeg kan utvilsomt se at du har tenkt på alle punktene jeg påpekte med å handle utenlands, så det skulle ikke bli noen problemer for deg.

Hjertelig tillykke med en helt utrolig god plasma forresten..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det .
    Og så var det det her med å smøre seg med tålmodighet til den kommer da... Må jo bare si jeg gleder meg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    435HDE selges til 42.995 på Elkjøp (iallfall her i byen)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elnor har 434hde til 37k. En jeg kjenner kjøpte den derfor på Lefdal. Sluttprisen ble 32.5k.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •