Prisras hos elkjøp på flatskjermer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    okei. bilde i bilde altså. mest vant med den formuleringen jeg :wink:

Hva er forskjellen på fjernkontrollene? og hvem kommer med hvem utgaver?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FDE har bare en plastikk fjernkontroll, mens HDE har en aluminium.

Det er altså bare tre ting (så vidt jeg vet) som skiller disse to versjonene:
    - PIP
    - DVI
    - Og aluminium fjernkontroll

Veldig mange steder så anbefales HDE versjonen. Men det skjønner jeg ikke helt. Det er ofte flere tusen som skiller disse to, og det synes jeg ikke er vert det. Dessuten så liker jeg FDE's tuner bedre. Den er helt sort, HDE's har litt grått på fronten...

- PIP: Jeg har digital dekoder, derfor får jeg ikke brukt PIP uansett
    - DVI: Hvor viktig er det med å ha en DVI port forran på tuneren? Skjermen har jo uansett HDMI på baksiden. DVI og HDMI er jo 100% kompatible.
    - Fjernkontrollen: Plastikk er helt okey for meg!

Men men... Vi alle har forskjellige meniger og oppfatninger. Takk og lov for det.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Skjønner ikke helt hvordan noen kan mene at et tv-apparat til 50.000 kr er en "hyggelig pris"..
    Det var Panasonic TH42PA30 jeg egentlig hadde i tanke :wink:
    Og 50K er seff en stiv pris.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Hvilke pioneer skjerm er det snakk om til 39 k hos Elkjøp? HDE eller FDE?
    I avisa i teksten står det FDE.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDE har bare enkelt tuner slik at man kan ikke se to forskjellige kanaler uansett hvis man ikke har en ekstern tuner av noe slag.

Det er ingen av dem som har DVI kontakt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men finnes det flere varianter enn FDE og HDE også? mener jeg har lest XDE eller noe..

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XDE versonen har i tillegg innebygget tuner for digitalt bakkenett hvis jeg ikke tar feil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha - så den har to tunere? Er XDE da den beste? Kommer den med alumuniumsfjernkontroll osv?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XDE er toppmodellen ja. Utenom tuner for digitalt bakkenett så er den visstnok helt lik HDE versjonen. Når det gjelder fjernkontrollen på FDE versjonen, så kan man vel kjøpe seg en Pronto, og allikevel komme billigere ut enn HDE versjonen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er forferdelige priser de oppererer med her i Norge. I England får du en XDE for ca 2600£. Det er vel litt i overkant av 32000 kr. Prisene på Pioneer har sunket drastisk der, hvorfor ikke her? Også de proffe Panasonic skjermene går for latterlige priser i forhold til det man må gi for de her...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Pioneer har sunket svært lite i pris i norge i forhold til mange andre merker. Se på panasonic, for eksempel. Men dette har vel litt å gjøre med hvilke skjermer elkjedene bestemmer seg for å kjøre kampanjer og "satse" på. Men hvis prisforskjellen på pioneer i norge og utlandet er så stor, lønner det seg kanskje å importere? Hva med prisene i sverige og danmark?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det finnes folk som er villig til å betale 30.000 eller mer for et tv-apparat så er det i grunn ikke noe vits (for bransjen) å sette ned prisene. Så vidt jeg skjønner har bransjen problemer med å dekke etterspørselen allerede nå.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja, Pioneer har sunket svært lite i pris i norge i forhold til mange andre merker. Se på panasonic, for eksempel. Men dette har vel litt å gjøre med hvilke skjermer elkjedene bestemmer seg for å kjøre kampanjer og "satse" på. Men hvis prisforskjellen på pioneer i norge og utlandet er så stor, lønner det seg kanskje å importere? Hva med prisene i sverige og danmark?
    Ja, import har jo vært i tankene, men det ligger jo en del risiko i dette, særlig med en plasma (frakt, garanti osv, spesielt helt fra England). Danmark vet jeg ikke noe om, men Sverige ligger litt under Norge i priser og på spesielle merker kan du spare noen lapper, elllers er det ganske likt når det gjelder plasma. Hadde jeg fått en Pioneer til den prisen man får den for i England hadde den stått her imorgen den dag... Har også vurdert en Panasonic 42PHD7 og en scaler, men det blir rett og slett for mye penger å betale når man skal kjøpe det her i Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke man kan klage på Pioneer prisene her i Norge. Importerer man fra utlandet (England eller Danmark), så kan man tjene noen tusen, men ikke mye faktiskt. En liten forhandler som ikke har noen spesialavtaler med Pioneer betaler nesten 40 k for en FDE versjon. Når man kan få tak i en FDE for litt over 30 k, synes jeg det faktiskt ikke er ille...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke man kan klage på Pioneer prisene her i Norge. Importerer man fra utlandet (England eller Danmark), så kan man tjene noen tusen, men ikke mye faktiskt. En liten forhandler som ikke har noen spesialavtaler med Pioneer betaler nesten 40 k for en FDE versjon. Når man kan få tak i en FDE for litt over 30 k, synes jeg det faktiskt ikke er ille...
    39995:- er vel ikke litt over 30 000 :?: ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    39995:- er vel ikke litt over 30 000 :?: ...
    Nei, man trenger ikke å gi 39995 kr for FDE'en. Elnor på Majorstuen selger de den til 37 k. Og Lefdal hadde den til 46 k forrige uke. Og de har en prisgranti med 150 %. Dvs at hvis man kjøpte den på Lefdal til 46 k og dro tilbake og viste de den prisen til Elnor på 37 k, så ville man få 150 % av 46 - 37 = 9000 som er 13,5 k kr.

Derfor hadde folk mulighet til å få PDP-435FDE til 33 500 kr i forrige uke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FDE har bare en plastikk fjernkontroll, mens HDE har en aluminium.

Det er altså bare tre ting (så vidt jeg vet) som skiller disse to versjonene:
    - PIP
    - DVI
    - Og aluminium fjernkontroll
    Er vel de som i hovedsak er forskjellene ja

Veldig mange steder så anbefales HDE versjonen. Men det skjønner jeg ikke helt. Det er ofte flere tusen som skiller disse to, og det synes jeg ikke er vert det. Dessuten så liker jeg FDE's tuner bedre. Den er helt sort, HDE's har litt grått på fronten...
    Grått?! Er ikke grå i fronten min ihvertfall.... FDE-tuneren ser billig/plastikk ut spørr du meg...samma med FDE-fjernkotnrollen også...ser ut som den hører til en 990,- dvd-spiller jo

- PIP: Jeg har digital dekoder, derfor får jeg ikke brukt PIP uansett
    - DVI: Hvor viktig er det med å ha en DVI port forran på tuneren? Skjermen har jo uansett HDMI på baksiden. DVI og HDMI er jo 100% kompatible.
    - Fjernkontrollen: Plastikk er helt okey for meg!
    DVI? Er vel bare HDMI som gjelder på Pioneers plasma'er vel?

Men men... Vi alle har forskjellige meniger og oppfatninger. Takk og lov for det.
    Yupp

@lpher

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Grått?! Er ikke grå i fronten min ihvertfall....
    Ja alpher, beklager ordbruken min. Kanskje jeg skulle ha sagt sølv da. Håper vi begge snakker om tuneren og ikke selve rammen på skjermen.

Sitat Opprinnelig postet av alpher
    DVI? Er vel bare HDMI som gjelder på Pioneers plasma'er vel?
    ja igjen alpher, beklager å måtte fortelle deg at det faktisk skal være DVI port på fronten av tuneren til den nye (435) HDE'en. Hvis du ikke har det så har du enten en FDE versjon eller så har du en eldre HDE versjon. Tror ikke fjorårets HDE versjon (434) hadde DVI...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja igjen alpher, beklager å måtte fortelle deg at det faktisk skal være DVI port på fronten av tuneren til den nye (435) HDE'en. Hvis du ikke har det så har du enten en FDE versjon eller så har du en eldre HDE versjon. Tror ikke fjorårets HDE versjon (434) hadde DVI...
    Hvor har du dette fra? Den har kun vanlig VGA. Har en kompis som nettop har kjøpt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvor har du dette fra? Den har kun vanlig VGA. Har en kompis som nettop har kjøpt den.
    Nei, jeg er helt enig med deg, Peakman. Hvor i hengande har jeg dette fra? hehe... Jeg beklager på det sterkeste. Et eller annet sted hadde jeg oppfattet at det var DVI og ikke analog 15 pin PC port på fronten... hehe... DVI har den altså ikke. Men grå er tuneren ihvertfall! ops:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •