Hvor får man billig vhs-spiller nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor får man billig vhs-spiller nå?

Heisann.
    Jeg har en Benq 5120 projektor, som for tiden brukes kun til film. Nå har jeg bestemt meg for å se litt TV også med den. Til det formål har jeg funnet ut jeg må få tak i en vhs-spiller som tuner.

Har sett litt rundt, men finner kun spillere til 1000KR. DVD får man jo for 400. Det bør da være noen vhs-spillere til denne prisen da dette er eldre og dårligere ?

Ellers så trenger jeg vel ikke noen god spiller når eneste formål er å få sendt tv-signalet til projektor ?

-Zachzi

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med vanlig VHS får du bare kompositt til 5120 som er dårligste linje, se etter en S-VHS så får du s-video eller en kombi VHS/DVD (1200,-?) fordi noen av de har komponent ut som du vet gir et bedre bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en stereo video-spiller til 800 på clas ohlson. Er det noe å hente på s-video eller komponent hvis tv-signalet er dårlig ? Tror det er meget dårlig da det ligger en kabel fra andre etasje (huseier) til meg uten noen forsterkningspunkter. Kabelen er minst 15M.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Med vanlig VHS får du bare kompositt til 5120 som er dårligste linje, se etter en S-VHS så får du s-video...
    Dette har jeg ikke greie på; men har en vhs som kun funker som tuner. Den klarer ikke lenger å spille videokassetter. Kjøpt høsten 1995 for 4500,- og var god hifi-spiller den gang, men har ikke s-videoutgang. (Men 2 scart, kanskje s-videosignal her?)
    Nå lurer jeg på å kjøpe en ny vhs for å ha mulighet til å spille videoene som ligger i kjelleren. Men jeg trodde jeg kunne kjøre S-video fra den? Er det ikke s-video hvis jeg kjører s-videokabel fra videospiller til projektorens s-videoinngang? Trodde jo dette var bedre enn kompositt.

(ingen dårlige vitser om vhs'ens elendige bildekvalitet, takk! :lol: :lol: )

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt har ikke scart utganger på eldre VHS støtte for s-video, men s-vhs spillere har egen s-video utgang og dette gir bra signal ut.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste kombinerte med komponentutgang sender kun DVD ut på komponentutgangen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, var ikke klar over det, hvorfor egentlig?

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt har ikke scart utganger på eldre VHS støtte for s-video, men s-vhs spillere har egen s-video utgang og dette gir bra signal ut.
    Men hva med en ny VHS, Bidda? Vil den ha s-videoutgang? Eller mener du at jeg uansett må skaffe en SVHS-spiller for å få "brukbart" bilde f.eks til projektor?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke en scart kontakt med s-video/kompositt/rca inn/ut?
    Det fungerer vel greit, en slik scartkontakt koster jo ikke allverden.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de 3 VHS spillerne jeg har hatt har ingen hatt støtte for s-video i scart utgangen bare kompositt og det gir jo ikke særlig bra bilde. Velger en å kjøpe S-VHS spiller så har denne egen s-video utgang. Eller hvis du har RGB i scarten så kan en kjøpe konverter til komponent.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cheers lads! Da tror jeg det går mot å finne en rimelig SVHS-spiller.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er det av og til kampanjer på VHs spillere rundt om kring. Lefdal hadde en til 500,-. Jeg kjøpte en til 500,- på Obs.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi at å gjøre DVD om til progressiv er som regel innbygd i mpeg2 chipen som produsenten kjøper, men å gjøre om et analogt signal til progressiv vil fordyre maskinen mye.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenke meg en DVD opptaker som TV-tuner til min 4805. Her vil jeg gjerne kjøre komponent ut interlaced og la 4805 ta seg av de-interlacingen. Er det mulig? Kan jo være greit å ha muligheten hvis man absolutt vil ta opp et program en gang. De rimeligste opptakerne har jo fallt såpass i pris i det siste at jeg ser ikke på det som avskrekkende lenger. I alle fall hvis man ikke trenger 100-200gb harddisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har Canal Digital decoder kan du kjøre scart ut fra denne og kjøpe en "converter" fra scart til komponent (koster ca kr 1000). Du kjører videre komponent inn i forsterkeren og komponent ut fra forsterkeren.

Fungerer meget bra, spesielt på TV2 og NRK. Bildet blir MYE bedre enn kompositt !!

Total investering er ca 1400 inklusiv 2 stk Real komponentkabler til kr 200/stk. Du slipper en VHS spiller i racket, samt at du får bedre kvalitet på bildet.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    De fleste kombinerte med komponentutgang sender kun DVD ut på komponentutgangen.
    Det samme gjelder s-video også.

Fordi vhs-delen i de fleste kombo-løsninger er så dårlig at det ikke noe vits i å bruke konverter.

Fra egen erfaring - det er ikke mye kvalitet å hente fra DVD/VHS kombo. Ikke på dvd delen heller.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •