Elkjøp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 164

Tråd: Elkjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp...

Jeg er absolutt ikke noen prosjektor ekspert (enda) ,men fant denne setningen på elkjøp sin hjemmeside :

Allsidig digital DLP-prosjektor med høy lysstyrke, som gjør den velegnet til hjemmekinoanlegget
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text

Jeg hadde jo oppfattet det slik at for hjemmekino er det best å ha ansi lumen under 1000.........

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X2 er ikke velegnet til hjemmekino. Den har ikke bildebehandlingsdelen forgjengeren X1 hadde. X2 er en REN presentasjonsprojektor, mens 4805 er hjemmekinoutgaven av samme projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært betraktelig bedre om elkjøp solgte BenQ PE5120.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tro på det som står på elkjøp sine hjemmesider. Bare tull!
    F.eks.:
    Video Audio
    Angir om der er mulighet for tilkobling av audio/video signaler. Hvis det finnes, er det mulighet for at koble høyttalere direkte på projektoren.
    Bredde i cm
    Angir fryserens plassbehov i bredden.
    Var egentlig snakk om en TV, ikke en fryser :roll:
    High End DVD- og VHS-spiller med progressive scan for optimal bildekvalitet
    Her var det snakk om en Kombinert DVD-og VHS-spiller til 1 795kr :roll:
    Fjernkontroll
    For å kunne slippe å gå bort til stereoanlegget for å endre innstillinger.
    :lol: :lol: :lol:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke en eneste god erfaring med elkjøp. Betjeningen rundt omkring på de forskjellige avdelingene hadde egnet seg bedre som jordbærplukkere. Ekspert har jeg noe bedre erfaringer med, i alle fall når det gjelder kunnskapsnivå!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med alex!
    Produktkunnskapene er under enhver kritikk.
    Det er helt tydelig at "entusiastene" ikke er elkjøps primære
    kundegruppe.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lettvint å skjære alle over en kam som noen gjør her!!! Det er vel slik at der dere jobber vet dere om svært dyktige medarbeidere, mens vi også godt vet om enkelte som med fordel kunne kippes ut døra. Så også på Elkjøp. Å hevde at Experts folk er bedre, slik Alex nesten gjør, blir for dumt!
    I andre tråder leser jeg om elendige opplevelser på fagkunnskap og kundebehandling hos en dedikert kjede som Hifiklubben.
    Generelt er vel hovedregelen at du bør selv vite hva du skal ha i butikker type Elkjøp/Expert - altså være sin egen ekspert. Kompetansen leser du til deg her på forumet! :lol:
    Det er jo sabla greit med 30 dagers angrefrist som begge altmuligrart-kjedene tilbyr!
    Jeg opplevde ingen diskusjon på Elkjøp da jeg etter 5 timers bruk fant ut at min Benq 5120 var uegnet pga regnbueeffekten og leverte den tilbake. Penga kom tilbake på min konto etter 2 virkedager.
    Takket være Bidda fikk jeg kontakt med en grei kar på Elkjøp Hønefoss som har ordnet en Yamaha sub til svært god pris.
    At hjemmesidene til Elkjøp ikke alltid gir rett info kan godt være. Men det jammen ikke sidene til f.eks. Benq eller Yamaha heller!!
    Her er nok problemet "jo flere kokker, jo mere søl". Ikke gitt at webarbeidere har peil på teknisk info de legger inn!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo snakke fra erfaring. Alt annet blir jo ren tipping.
    Jeg har opplevd god service fra elkjøp, ved returnering
    av produkter jeg ikke var fornøyd med.
    Men det jeg setter spørsmålstegn ved, er kompetansen og
    fagkunnskapen hos de som arbeider der.
    Det er ikke umulig at elkjøp har et mindre omfattende opplæringsprogram, enn f.eks expert.
    Personlig har jeg ingen gode erfaringer fra elkjøp når det gjelder
    råd om kjøp, og info om produktet. Alt de kan fortelle meg, er
    det som står med store, blå bokstaver på fronten av produktet.
    Det lyser ikke tillit når man spør kundebehandleren om lyden på
    et par høyttalere, og får til svar: "fett, ass!" Elkjøp anbefaler aldri
    et produkt de ikke fører, men det gjør mange av de mindre, mer spesialiserte
    forretningene, og det synes jeg er en real måte å drive business på.
    De taper kanskje det salget, men jeg går derfra med et genuint
    godt inntrykk av forretningen, og kommer nesten garantert tilbake.
    Det er slik man skaffer seg gode kunder, og ikke minst, et godt rykte.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

elkjøp

elkjøp har noen flinke folk det gjelder bare og finne de som er flinke og som har hi-fi/hjemmekino som hobby selv. skal jeg ha noe på elkjøp reiser jeg dit helst mellom kl 1200 og1400 dette for og unngå pensjonister som står i kø før de åpner og etter klokken1400 mange er da snart er ferdig på jobb og haster seg seg til elkjøp med jobb
    stress i blodpumpa

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror hverken Elkjøp eller Expert har noen spesiell produktopplæring bortsett fra å lære fordelene med de forskjellige produktene. Å vite forskjellen mellom kompositt og komponent må de nok finne ut av selv. Kunnskapene er rett og slett avhengig av hvor interessert de ansatte er i sitt eget yrke/hobby og hvor lenge de har jobbet der.

Men jeg syns du skjærer alle kjedeansatte over en kam her. Jeg ser det faktisk som mest sannsynlig at f.eks Expert sin mest kunnskapsrike er mer kunnskapsrik en f.eks en den meste kunnskapsrike person som jobber i en liten butikk, men at snittet av kunnskap er høyere i de små butikkene hvor de som leder butikken ofte er genuint opptatt av lyd & bilde og ansetter utifra det.

Når sant skal sies så tror jeg ikke at det er produktkunnskaps som er den viktigste egenskapen for at en selger skal selge mye. Tror faktisk at en uvitende selger kan selge svært godt til 99% av kundene.

Når det gjelder "Fett Ass" så må det være noe du har opplevd på østlandet. Normale folk snakker ikke slikt. Her i bartebyen er det mest "Det blir itj no fart uten bart"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fett, ass", var noe jeg opplevde når jeg bodde i Hamar.
    Jeg kan jo bare snakke på bakgrunn av mine egne erfaringer, og da må
    jeg si at elkjøp ikke har den kompetansen jeg er ute etter når jeg
    skal kjøpe elektronikk. Det finnes selvfølgelig mange flinke selgere
    i elkjøp-butikker rundt omkring i det ganske land. At man må oppsøke
    mindre butikker for å finne spisskompetansen, er vel egentlig bare
    logisk. Man kan vel ikke få i både pose og sekk

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk jobbet som ekstrahjelp både i Expert og Elkjøp og kan bekrefte at produktopplæringen er dårlig på begge steder. Dårlig = ingenting. I hvertfall der jeg har jobbet. Virker som det er opp til produsentene å lære opp de ansatte. Det er ikke uten grunn at jeg selger mest av Pioneer sine dvdspillere feks. De har verdens mest geniale opplæringsprogram på nett.

Det at mange har dårlige erfaringer med disse kjedene tror jeg mye kommer av akkurat ekstrahjelpene. De blir ansatt uten at de har noen form for bakgrunnskunnskap. Jeg ble i allefall det. Så kommer "eksperten" inn og skal ha en pakke med spikes og en omformer fra scart til komponent, som ekstrahjelpen ikke aner hva er for noe. Dette gjelder selvsagt ikke alle ekstrahjelper, for all del.

Jeg, som etterhvert begynner å kunne litt, har også problemer mange ganger. 1) Jeg jobber kun på lørdager. 2) Har ikke tid til å sette meg inn i spesifikasjonene på alt mulig rart. Min interesse er feks liten av å lære meg alt om de forskjellige CRT tv'ene akkurat nå. Så når en kunde kommer inn og maser om hva som er forskjellen på ørten forskjellige CRT tv'er som koster nesten det samme, må jeg som oftest melde pass. Slik blir det bare med mange ekstrahjelper. Det er også som regel høy gjenomtrekk i disse butikkene.

Støtter meg til det andre har sagt her. skal du handle på disse stedene bør du som regel vite hva du vil ha på forhånd.

Edit: Buril2000, hvor på Hamar opplevde du dette? Jeg har jobbet på Elkjøp der. Får håpe det ikke var meg da :lol: Hehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjedde på elkjøp på olrud.
    Jeg vet ikke hvordan du ser ut, men han som kom med det herlige
    utsagnet var ca 170 høy, med brunt hår i bøtteklipp, og buksen trukket
    godt opp i armhulene

Høyttalerne det var snakk om var mission (737?)

Håper det ikke var deg, for din del :lol:

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var nok ikke meg nei. Ikke at jeg trodde det heller. Ville aldri sagt noe slikt. Men etter beskrivelsen din så tror jeg at jeg vet hvem det var Kan det stemme at det var for ca 2-4 år siden? Det var da jeg jobbet der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ca 4 år siden, ja
    Verden er jammen ikke liten!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Veldig lettvint å skjære alle over en kam som noen gjør her!!! Det er vel slik at der dere jobber vet dere om svært dyktige medarbeidere, mens vi også godt vet om enkelte som med fordel kunne kippes ut døra. Så også på Elkjøp. Å hevde at Experts folk er bedre, slik Alex nesten gjør, blir for dumt!
    I andre tråder leser jeg om elendige opplevelser på fagkunnskap og kundebehandling hos en dedikert kjede som Hifiklubben.
    Generelt er vel hovedregelen at du bør selv vite hva du skal ha i butikker type Elkjøp/Expert - altså være sin egen ekspert. Kompetansen leser du til deg her på forumet! :lol:
    Det er jo sabla greit med 30 dagers angrefrist som begge altmuligrart-kjedene tilbyr!
    Jeg opplevde ingen diskusjon på Elkjøp da jeg etter 5 timers bruk fant ut at min Benq 5120 var uegnet pga regnbueeffekten og leverte den tilbake. Penga kom tilbake på min konto etter 2 virkedager.
    Takket være Bidda fikk jeg kontakt med en grei kar på Elkjøp Hønefoss som har ordnet en Yamaha sub til svært god pris.
    At hjemmesidene til Elkjøp ikke alltid gir rett info kan godt være. Men det jammen ikke sidene til f.eks. Benq eller Yamaha heller!!
    Her er nok problemet "jo flere kokker, jo mere søl". Ikke gitt at webarbeidere har peil på teknisk info de legger inn!
    Jeg har ikke skjært alle over en kam. Det eneste jeg sa var at mine erfaringer tilsier et noe bedre kunnskapsnivå hos Expert. Nå har jeg selvsagt ikke foretatt noen seriøs undersøkelse i alle kjedens butikker, men jeg frekventerer stadig vekk to elkjøp-, og to expert-butikker. På expert virker det som betjeningen rundt omkring på de forskjellige avdelingene hvertfall kan det grunnleggende om produktene i sin avdeling. På elkjøp virker det som de forskjellige ansatte har blitt tildelt sin post helt vilkårlig, uten noe som helst peil på verken det ene eller det andre. Jeg har som sagt ikke opplevd en eneste gang at en selger hos elkjøp kan tilføye noe mer fornuftig til et produkt enn muligens hva prisen er, og til og med det er ikke alltid en selvfølge. Ved et tilfelle måtte jeg komme tilbake en time senere fordi vedkommende som representerte tv/video-avdelingen måtte få tak i et menneske som kunne koble en dvd-spiller til en tv jeg skulle prøve ut...

Når det gjelder betjeningen hos expert, har jeg ved flere anledninger blitt direkte overrasket over både kunnskapsnivå og entusiasme over det vedkommende selger. Jeg har opplevd selgere som kan legge ut om alt tenkelig og utenkelig om et produkt i det vide og det brede, og virket nesten utømmelig for informasjon. Når dette i tillegg har vært produkter som jeg selv har hatt rimelig god peiling på, og innsett at vedkommende virkelig kan det han prater om, blir jeg henrykt!

Når det gjelder faktorer som kundeservice og effektivitet er vel ingen av kjedene spesielt gode, tvert om. Gjennomsnittlig ventetid før man blir ekspedert på elkjøp ligger vel rundt en halvtimes tid, hvis det i det hele tatt er noen som lar seg oppdrive. Når jeg har hatt diverse mobiltelefoner levert til service, er det ikke en eneste gang de har kommet tilbake med feilen rettet opp. Dette er ikke pga serviceverkstedet, men elkjøps håpløse feilbeskrivelse og likegyldige "gi blaffen"-holdninger ovenfor kunden som beskriver problemet. For å ta et eksempel til: Jeg fikk en mp3-spiller til jul, som jeg skulle bytte inn i en av samme merke, men med større lagringskapasitet. etter å ha tatt en tur i elkjøp-butikken den var kjøpt i romjulen, fikk jeg beskjed om at den måtte bestilles, og at han som ordnet med det skulle ringe dagen etter. ingen telefon kom. dro ut igjen neste dag, og fikk ordnet bestillingen, "ikke noe problem". (hadde i mellomtiden forhørt meg med salgssjefen i packard bell for å forsikre meg om at elkjøp førte spilleren, noe de gjorde - var bare å bestille fra sitt eget hovedlager dersom den ikke var tilgjengelig i butikken). Jeg fikk så beskjed av elkjøp om, at jeg måtte belage meg på å vente en ukes tid. Greit, tenkte jeg. Nå har det gått over en måned, og jeg har ikke hørt et pip. Så da jeg tar kontakt får jeg beskjed om at "den spilleren får vi ikke bestilt". Det har altså ikke foreligget noen bestilling slik jeg ble fortalt, og for sikkerhets skyld påstår de at de ikke kan bestille den. Jeg har fått bekreftet fra salgssjefen i selskapet som lager spillerne at elkjøp har de tilgjengelige fra sitt eget hovedlager! Elkjøp.......

Dessuten har jeg ikke hatt noe å utsette på elkjøps angrefrist-ordning, en ordning det virker som jeg har gått til frontalangrep på i ovennevnte innlegg. Noen fordeler må man jo ha i de store kjedene. Har heller ikke påstått at "expert er bedre enn elkjøp". Men på et område, som jeg anser som temmelig viktig, nemlig et visst kunnskapsnivå om det de selger, er det mine erfaringer at de er temmelig blanke i forhold til expert.

Men dette er jeg selvsagt ikke alene om å mene. DVD & Hjemmekino kjørte i fjor høst nærmest en "kampanje" mot elendig kunnskapsnivå i elektronikk-kjedene. Det begynte med en oppgitt leder av Håvard Holmedal, som oppfordret lesere til å sende inn leserinnlegg med sine hårreisende erfaringer. Og det lot ikke vente på seg. Resultatet var mildt sagt lamslående. Dette skulle vel være nok et vitnesprov på at kunnskapsnivået generelt i denne bransjen kunne heises opp et par kraftige hakk. Det er selvfølgelig noen entusiaster med peiling som har funnet veien til disse butikkene også, men det er heller unntaket enn regelen..

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Man må jo snakke fra erfaring. Alt annet blir jo ren tipping.
    Jeg har opplevd god service fra elkjøp, ved returnering
    av produkter jeg ikke var fornøyd med.
    Men det jeg setter spørsmålstegn ved, er kompetansen og
    fagkunnskapen hos de som arbeider der.
    Det er ikke umulig at elkjøp har et mindre omfattende opplæringsprogram, enn f.eks expert.
    Personlig har jeg ingen gode erfaringer fra elkjøp når det gjelder
    råd om kjøp, og info om produktet. Alt de kan fortelle meg, er
    det som står med store, blå bokstaver på fronten av produktet.
    Det lyser ikke tillit når man spør kundebehandleren om lyden på
    et par høyttalere, og får til svar: "fett, ass!" Elkjøp anbefaler aldri
    et produkt de ikke fører, men det gjør mange av de mindre, mer spesialiserte
    forretningene, og det synes jeg er en real måte å drive business på.
    De taper kanskje det salget, men jeg går derfra med et genuint
    godt inntrykk av forretningen, og kommer nesten garantert tilbake.
    Det er slik man skaffer seg gode kunder, og ikke minst, et godt rykte.
    I og med at du skriver at dette skjedde på hamar, har nok selger prøvd å skaffe seg litt østlands-tilhørighet. "Fett ass" er ikke en kommentar som kan brukes til å beskrive lyd, men man kan si det i en følgende setting: "Hva gjorde du i går?" -"Jeg hoppet i fallskjerm fra oslo plasa" -"Fett ass"!

Der funker det. Er ellers et uttrykk for den yngre garde, avtar i videregåened-skole-alder..

Så det..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjekt med noen språkforskere på forumet som kan orientere oss om slikt :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av grunnen til at kunnskapene ikke er helt på topp, er nok at elkjøp og expert er avhengige av veldig menge ekstrahjelper for å få hjulene til å snurre. Disse er ofte studenter og andre som kun er ansatt i en kort periode. Alle jeg har snakket med, som har jobbet i en stor el-kjede, sier at det er stor gjennomtrekk av personell.

Og dette er i grunn ikke personene sin feil, men heller elkjøp/experts manglende opplæring.
    Det er kanskje ikke så lønnsomt å lære opp en som skal være ansatt i et halvt år, men at dette går utover forbrukere som oss, er vel ikke riktig?

Moralen er: finn info andre steder (forumet er en god start), og kjøp produktet der det er billigst

Alex: Har noen fortalt deg at du ligner på en ung Al Pacino :lol:

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er kjekt med noen språkforskere på forumet som kan orientere oss om slikt :wink:
    Ikkesant.. Husker at det ble brukt, men nå på høgskolenivå, og i og med at jeg er i lillehammer, er det jo uttdødd. Mer voksen tale, og godt er det

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •