Elkjøp... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 164

Tråd: Elkjøp...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    må kundene begynne å skjønne, og bli sitt ansvar bevisst, og støtte opp om sin hifi butikk og være villig til å betale litt mer
    Hallo!! :shock:
    Hørt om tilbud - etterspørsel? Du er kanskje av dem som kjøper mineralvannet ditt på bensinstasjoner og gir eff i hva varen koster andre steder.
    Forbrukeren har da ikke noe ansvar for om ei lokal sjappe overlever eller ei!!! .
    Det var da volsomt, kan ikke si at det var jeg som fant opp begrepet "tilbud - etterspørsel" , men jeg har hørt om noe sånnt ja.

Kjøper sjeldent mineralvann, men kjøper gjerne noen kasser på tilbud på supern nå og da.

Hadde jeg bodd en plass der hvor man hadde en nærbutikk en kilometer unna, og 5-10 mil til neste butikk, så hadde jeg kjøpt de fleste varene jeg trengte på nærbutikken, selv om jeg pendlet i jobben og kunne kjøpt det samme litt billigere andre plasser. Ser nemlig også en verdi i å ha muligheten til å ha en nærbutikk med litt utvalg, så slipper man 5-10 mils turer når man mangler noe til middagen.

Forøvrig er min erfaring at man som regel kan få en "riktig" pris hvis man argumenterer litt også på lokale sjapper.
    Hvilken lokal sjappe? det er nettop problemstillingen. Hvis alle fortsettet å kjøpe alt de trenger billigst på nettet, og pruter vekk marginene den lokale forhandleren skal leve for, er det bare fraktselskaper og nett butikker som består.

Hva hjelper det for eksempel å spare en tusenlapp i inkjøps pris på et par høytalere, hvis man bruker like mye i drivstoff for å få dem hjem?

Det er mange ganger/alltid kundene som bestemmer om de små interessante hifi butikkene består. De som har lært seg verdien av det å kunne få demonstrert forskjellig utstyr før en handel, kan også kanskje se lenger enn nesetippen sin , og være med på å støtte "nærbutikken".

Newcomer Ngogorogoro sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EL-kjøp er soleklart best hvis du vet hva du vil ha!

Som flere av dere har nevnt er det jo opp til den enkelte selger dere møter i butikkene som avgjør om dere føler dere godt behandlet eller ikke. Det er ingen tvil om at flere ved dette forumet har bedre erfaringer og kunnskaper om mange produkter El-kjøp ansatte ikke har. Men det er jo soleklart! Hallo!

Dette er et forum for folk som generellt er interessert i Audio/Video, og når man har det som hobby lærer man og bryr seg mer. Jeh har selv jobbet snart i El-kjøp i 5 år som deltid, og kan fortelle dere at hvis det skulle være slik at man hadde 100 avdelinger som tok for seg spesifike artikler hadde nok ikke El-kjøp drevet overskudd og dere som kunder hadde nok måttet stå mye i kø;-) Jeg vet om mange i min butikk (Sandvika) som har kjempe-erfaring med de tingene de interesserer seg for, slik vi på forumet har. Men er generell kunnskap om alt mulig er i 95% av tilfellene tilstrekkelig for å hjelpe en kunde velge digitalkamera eller TV. Tro det eller ei, men det er ikke alle nordmenn som bryr seg om natural motion, 100 hertz, pixel Plus osv... hehe....

Jeg er enig i at det alltid er best å vite hva du vil ha sånn cirka før du kommer. Ditt eget behov er det jo bare du som vet om, og vi som selgere er bare der for å kunne gi dere en retningslinje. Tar vi helt feil og dere angrer kan dere som sagt bare benytte dere av 30 dagers full retur.

Dette er kun El-kjøp somhar da, så expert kunder må pent bli sittende;-)

Mtp. andre butikker skal jeg ikke være partisk (helt sant), men jeghar faktisk aller dårligst erfaring fra butikker med spisskompetanse. De "vet" liksom mer enn deg og fører deg på ville veier. Dessuten har de ALLTID dårligere priser enn El-kjøp som har prisgaranti! Du KAN aldri tape hvis du vet hvilket produkt du vil ha på EL-KJØP! bare tenk på det, ikke at jeg skal fremme butikken på noen måte, men dette er jo faktisk sant!

Jeg synes butikker som f. eks Absolute HIFI på økern er helt ubeskrivelig dårlig. Disse gutta lurer deg (da jeg har testet dem på både pris og kunnskap), og leverer gjentatte ganger feil info og dårlige priser.

Jeg måtte vente 6 mnd. på en kabel som viste seg å være feil!

Come on, spisskompetanse, NEI TAKK! Selvlært kunnskap, erfaringer og
    litt back-group info ror deg i land overalt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nár jeg skulle kjőpe kabel til prosjektoren min pá Elkőp sá fikk jeg hjelp av en kar.Jeg var borte og tittet pá component kablene,men han geleidet meg bort til S-video hyllen.Han insisterte pá at det ville bli bedre kvalitet med s-video enn med component ...he he.
    Jeg kjőpte ingenting.
    Men det er nok sant som du sier Mr. ngorororo ,at det er en grei butikk hvis man vet hva man vil ha ,og de har det der.
    Men spisskompetanse er vel ikke á forvente....noe som i bunn og grunn er forstáelig med sá mange produkter pá hyllen......
    Internett siden deres er en annen sak,der burde det jo váre mulig til á kvalitetsikre utsagn som det jeg illustrerte nár jeg begynte innlegget.....

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper sjeldent mineralvann, men kjøper gjerne noen kasser på tilbud på supern nå og da.

Hadde jeg bodd en plass der hvor man hadde en nærbutikk en kilometer unna, og 5-10 mil til neste butikk, så hadde jeg kjøpt de fleste varene jeg trengte på nærbutikken, selv om jeg pendlet i jobben og kunne kjøpt det samme litt billigere andre plasser. Ser nemlig også en verdi i å ha muligheten til å ha en nærbutikk med litt utvalg, så slipper man 5-10 mils turer når man mangler noe til middagen.
    Ja, selvsagt! Men matvarer trenger du hver dag!!! AV-utstyr er derimot ikke noe du kjøper hver dag! Det er gjerne kapitalvare som du må spare litt penger for å legge dine klamme fingre på.

Forøvrig er min erfaring at man som regel kan få en "riktig" pris hvis man argumenterer litt også på lokale sjapper.
    Hvilken lokal sjappe? det er nettop problemstillingen. Hvis alle fortsettet å kjøpe alt de trenger billigst på nettet, og pruter vekk marginene den lokale forhandleren skal leve for, er det bare fraktselskaper og nett butikker som består.
    Hva hjelper det for eksempel å spare en tusenlapp i inkjøps pris på et par høytalere, hvis man bruker like mye i drivstoff for å få dem hjem?
    Ja, såpass tror jeg de fleste kan legge inn i regnestykket sitt. Men de fleste handler ikke inn forsterkere, høyttalere, projektorer etc jevnlig. Dette er som sagt kapitalkrevende vare og når du handler en forsterker gjør du det med tanke på at denne skal dekke behovet ditt for 2-3 år fremover. Da setter jeg meg gjerne i bilen for å sondere markedet i nærmeste by. Og hva så med dem som bor i utmarka?? Takk og lov for nettsjappene da! Samme pris enten du er same og bor på vidda, eller heter Svend O og bor i Kristiansand.
    Bor du for tusen kroner i bensin/diesel unna AVleverandør, tror jeg ikke du har innlagt vann eller strøm! :lol:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Det finnes ihvertfall nå en avdeling innen kjeden som har noe mere kunnskaper :lol:

Har akkurat gjennomført et kurs (2,5 t) i grunnleggende hjemmekino konstruksjon for Elkjøp sine ansatte på Hønefoss :wink: Grunnleggende da jeg selv ikke innehar detaljkunskaper, men ihvertfall nok til å kunne overføre en del grunnleggende kunnskap. Disse tema ble behandelt:

Lyd: høytalere og 5.1 oppsett
    Bilde, LCD kontra DLP
    Kilder, DVD og receiver, samt tunere, spillmaskiner og VHS
    Lerret, gain og hvit/greyline
    Kabling, digitalt/analogt lyd og bilde

Tilstede var avdelingsleder og 5 selgere i denne avdelingen. De ble meget fonøyd med seansen og følte at de hadde lært masse :wink:

De kunne fortelle at i januar hadde de solgt like mange pj som i de siste 3 år :shock: og at 5120 var solgt i minst 12 eks. En i retur pga. RGB-flimmer. De ville legge opp til ha 5 pj'r i sit "sortemang" 5120/6210/7800/mt200/ae700 med hovedvekt på 5120 og 6210. På kildesiden har de Pioneer, Onkyo og Yamaha.

Morsomt var det for meg også, med en såpass nyskjerrig gjeng 8)
    (...egentlig godt at Norge tapte da, gikk jo ikke glipp av noe spesielt)

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende!
    Slett ikke verst av Elkjøp Hønefoss, her har andre mye å lære!!
    Bravo, Bidda!!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    Nár jeg skulle kjőpe kabel til prosjektoren min pá Elkőp sá fikk jeg hjelp av en kar.Jeg var borte og tittet pá component kablene,men han geleidet meg bort til S-video hyllen.Han insisterte pá at det ville bli bedre kvalitet med s-video enn med component ...he he.
    Jeg kjőpte ingenting.
    Men det er nok sant som du sier Mr. ngorororo ,at det er en grei butikk hvis man vet hva man vil ha ,og de har det der.
    Men spisskompetanse er vel ikke á forvente....noe som i bunn og grunn er forstáelig med sá mange produkter pá hyllen......
    Internett siden deres er en annen sak,der burde det jo váre mulig til á kvalitetsikre utsagn som det jeg illustrerte nár jeg begynte innlegget.....
    Spisskompetanse er ikke å forvente, helt korrekt, men det er den generelle kompetansen. Det er den det har vært snakk om hele tiden. Jeg vil påstå at heller ikke den er tilstedeværende om du jobber i videoavdelingen og påstår at s-video gir et mye bedre bilde enn komponent! :shock:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    Jeg kjőpte ingenting.
    Vet ikke om det er relevant i dette tilfelle, men
    component og compositt, har inntrykk av at det er en del begreps sammenblanding rundt omkring i brangsjen mellom disse to, fordi de i farten kan høres litt like ut i utalen og det lett kan oppstå misforståelser. Hvis selgeren på elkjøp trodde det var compositt kunden spurte om og han heller anbefalte S-video, hadde han vel egentlig rett han også..... :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem vet hva han trodde. Etter hva kunden sier sto de jo og kikket på komponent-kablene til og med, og hvis selgeren fortsatt trodde det var kompositt-kabler det dreide seg visste han nok ikke bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 pj'r i sit "sortemang" 5120/6210/7800/mt200/ae700 med hovedvekt på 5120 og 6210. På kildesiden har de Pioneer, Onkyo og Yamaha.

Saa naa kommer min kjaere MT200 til Elkjöp ogsaa.....huff og huff ,jeg som er saa stolt over den ,og naa blir den allemannseie......

Og hvorfor i alle dager skal hovedvekten vere paa 5120 naar MT200 er saa mye bedre ...? det maa vaere en prisgreie....fordi "vanlige folk" som ikke har en spesiell interesse for aa optimalisere hjemmekinoen helst vil holde seg under 10 000.......

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, hadde noe med prisen å gjøre, lettere å selge når prisen var under 10 lapper og direkte fra esken gir den et godt nok bilde for de fleste kundene til kjeden.

PS....hva slags tastatur skriver du på? :shock:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir interessant å se hva slags priser disse 5120/6210/7800/mt200/ae700 projektorene får, og hva slags forviklinger som man senere kan lese om i forumet her. :wink:

Skjønner ikke at de på elkjøp klarer å oppredholde den 30 dager penger tilbake politikken sin, og hva skjer eventuellt med de mer eller mindre brukte komponentene, blir disse solgt som nye produkter uten at det opplyses om at de kan være utsatt for 30 dagers bruk??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjoept masse fra Elkjip i mitt liv, men det er kun hvis jeg vet hva jeg skal ha. Men jeg har aldri faat noe god hjelp der. Siste gangen jeg kjoepte noe der var for ca 5-6 mnd siden. Da skulle jeg ha en DVI kabel. Det visste de ikke hva var. Desverre. Ellers skal det bli moro aa se hva pj prisene havner paa ja.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir interessant å se hva slags priser disse 5120/6210/7800/mt200/ae700 projektorene får, og hva slags forviklinger som man senere kan lese om i forumet her. :wink:
    I hylla hadde de nå utstilt 5120/6110/7800/x1a/x2/og en eldre Sony, anbefalte de å "rydde opp" og de ville da ta inn 6210 (xga) i stede for 6110 og som alternativ til 5120 mt-200, samt en LCD som jeg anbefalte til AE700. X1a og X2 var kampanje modeller som de mer eller mindre var pålagt å ha :roll:

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    PS....hva slags tastatur skriver du på? :shock:
    Han er fra Bergen vet du! :lol: akto har også trøbbel...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engelsk type tastatur. Er i Nigeria for tiden. Daarlig med ae oe og aa her :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at de på elkjøp klarer å oppredholde den 30 dager penger tilbake politikken sin, og hva skjer eventuellt med de mer eller mindre brukte komponentene, blir disse solgt som nye produkter uten at det opplyses om at de kan være utsatt for 30 dagers bruk??
    De selger disse ut som b-varer. Det står også at de er brukt! Det er en kalkulert risiko, men siden de opprettholder praksisen så fungerer det nok greit. De fleste bytter nok ikke, selv om noen benytter seg av slikt.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS....hva slags tastatur skriver du på?

Han er fra Bergen vet du! akto har også trøbbel...

Er fra Bergen ja....men bor i Ungarn,saa derfor har jeg diverse problemer med aa,ae og Ö ....

Som en anekdote kan jeg jo nevne at de ligger latterlig langt bak naar det gjelder prosjektor/elektronikk generellt her , AE500 er toppmodellen i den störste elektro kjeden her (á lá ElkjÖp) og der koster den naermere 20 000 kroner....
    Jeg driver paa og leter etter et DVD/hjemmekino annlegg her nede ,og det er helt haaplőst....nesten ingen av DVD spillerne som har component inngang ,og DVI inngang kan jeg bare glemme....Noe som ikke er saa kult med tanke paa at jeg maa bruke MT200 min med S-video :cry:
    ForÖvrig sikkert den eneste MT200 en i hele landet .. :wink:

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum: Rocking all over the world!
    Går jo greit med Svideo da, Stiigen!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens gammelt nytt men i den nye reklameavisen fra elkjøp reklamerer de stort for infocus X1a med oppløsning på 1024 x 768! Genialt!

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •