Elkjøp... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 164

Tråd: Elkjøp...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvem bryr seg om hvor mange salg dem kunne komme til å tape. Poenget er en service som ikke hører hjemme noen steder! Det kan ikke forsvares på noe som helst vis. Akkurat som erfaringen din på obs. Dette er dessuten elkjøp i et NØTTESKALL, som stix påpeker.

edit: Jeg skjønner ikke hvordan du kan få vridd dette til å være kjøperens feil, Peakman. Det er jo helt på jordet.
    Syns du har et tildes ensidig syn. La oss si at han fikk kjøpt denne projektoren. Og så kom jeg inn 1 time senere og ønsket å se på et fordi jeg ØNSKET Å BESTILLE den hvis jeg var fornøyd med bildet. Tror hvor forbannet jeg ville blitt hvis jeg hadde fått beskjed om at desverre så må jeg bestille den usett siden de hadde solgt demomodellen. Det hadde vært dårlig kundeservice. Jeg ville garrantert ikke bestilt noen projektor da og kanskje stukket på HFC og bestilt meg en ScreenPlay 4805 fordi den hadde de utstilt og jeg var fornøyd med bildet. Så da spør jeg deg, hva er best kundeservice? Å tilfredstille en kunde eller tilfredstille kanskje 10 kunder?

Grunnen til at jeg legger litt skylden på han var at han hadde vært innom flere ganger uten å gi klar beskjed om at han skulle kjøpe en slik. Jeg tolker det slik at hadde han sagt ifra første gangen at han ville bestille en slik så hadde han fått den i tide.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke forvente at en butikk til enhver til skal ha hele sortementet inne til fremvisning. Og siden alt tyder på at prosjektoren egentlig var til salgs, skulle det vel ikke være noe problem å få kjøpt den? Enten er ting til salgs, eller så er de det ikke.

Men glem det, det var den arrogante og nedlatende servicen som var utgangspunktet for diskusjonen. En selger som prater i mobiltelefonen med sin kjære i 20 minutter mens en potensiell kunde står og venter på hjelp skulle hatt sparken øyeblikkelig, og kunden en stor unnskyldning. I etterkant var det minste butikken kunne gjort, å bestille prosjektoren til han som skulle ha den.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo ikke til salgs. Det var jo utstillingsmodellen. De kunne jo også bestille til han, men problemet var vel at den ikke ville komme tidsnok.

At fyren står og prater i telefonen er selvsagt ikke akseptabelt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså er vi inne på det som debatten i bunn og grunn dreier seg om, kundeservice. En uakseptabel sådan. De hadde jo sjansen til å rette det opp igjen, men det ble jo bare verre og verre...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså er vi inne på det som debatten i bunn og grunn dreier seg om, kundeservice. En uakseptabel sådan. De hadde jo sjansen til å rette det opp igjen, men det ble jo bare verre og verre...
    Ser ikke helt hvordan de skal rette det opp siden de ikke klarer å få bestilt den noe raskere enn det som er fysisk mulig. Hadde han bestilt den og den ikke kom tidsnok ville jeg krevd å fått projektoren som hang i utstilling. I dette tilfellet hadde han ikke bestilt den.

Uansett så regner jeg med at det er to sider av denne saken. Tipper at kjøper i dette tilfellet overdrev den dårlige servicen for å ha noe å fortelle i forumet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Ser ikke helt hvordan de skal rette det opp siden de ikke klarer å få bestilt den noe raskere enn det som er fysisk mulig. Hadde han bestilt den og den ikke kom tidsnok ville jeg krevd å fått projektoren som hang i utstilling. I dette tilfellet hadde han ikke bestilt den.
    Problemet var jo den totalt fraværende viljen til å i det hele tatt gidde å spørre om kjøperen ville ha prosjektoren bestilt! Eller har de ikke prosjektoren utstilt for å selge slike? Har de den utstilt bare for å erte kundene?

Tipper at kjøper i dette tilfellet overdrev den dårlige servicen for å ha noe å fortelle i forumet.
    Den kommentaren kunne du spart deg for. Å sitte her å insinuere noe sånt uten noe som helst grunnlag for det er vel ikke noe særlig sporty gjort. Det er tross alt snakk om en person som har vært offer for en særdeles dårlig kundebehandling, noe som tydeligvis resulterte i masse ekstra bryderi for vedkommende. Da passer det seg ikke å komme med sånne totalt ubegrunnede usmakeligheter..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var jo den totalt fraværende viljen til å i det hele tatt gidde å spørre om kjøperen ville ha prosjektoren bestilt! Eller har de ikke prosjektoren utstilt for å selge slike? Har de den utstilt bare for å erte kundene?
    Selvsagt burde han sagt at han må bestille den. Men hverken jeg eller du var der så vi vet ikke hvordan den samtalen foregikk. For alt jeg vet så kan det hende at han bare spurte, har dere den MT200 projektoren inne? Og hvor selger bare tenkte at det bare var et generelt spørsmål. Jeg har spurt en masse slike spørsmål i butikker uten å ha planer om å kjøpe det. F.eks når jeg var innom Ton Art sist så spurte jeg om de hadde Optoma H77 på lager, noe som de ikke hadde. Jeg skjønner selvsagt hvis jeg vil ha den så må jeg bestille den.

Tipper at kjøper i dette tilfellet overdrev den dårlige servicen for å ha noe å fortelle i forumet.
    Den kommentaren kunne du spart deg for. Å sitte her å insinuere noe sånt uten noe som helst grunnlag for det er vel ikke noe særlig sporty gjort. Det er tross alt snakk om en person som har vært offer for en særdeles dårlig kundebehandling, noe som tydeligvis resulterte i masse ekstra bryderi for vedkommende. Da passer det seg ikke å komme med sånne totalt ubegrunnede usmakeligheter..
    Ubegrunnede? Han sier at han snakket i 20 min med kjæresten. Garrantert en overdrivelse. Tviler han stod med stoppeklokke. Jeg nekter å tro at hvis han går bort til disken for å få hjelp og selgeren bare fortsetter å prate med kjæresten. Mennesker er nemlig slik at når man forklarer ting for andre så legger man det frem slik at de som hører det skal være enig med seg selv. Jeg sier ikke at han fikk god service, jeg sier bare at det finnes flere sider av samme sak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt i villrede om hvilket grunnlag du hadde for å påstå at han overdrev den dårlige servicen bare for å ha noe å fortelle i forumet.

Er det fordi "mennesker er nemlig slik at når man forklarer ting for andre så legger man det frem slik at de som hører det skal være enig med seg selv"? Det er jo det samme som å si at alle mennesker er selvforherligende skrytepaver som farer med løgn for å skape oppmerksomhet rundt seg selv!

Men uansett om han faktisk skulle ha overdrevet, så er det fortsatt elendig service. Og det ved alle anledningene han var i kontakt med butikken!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at man lyver, men at man forteller det på en slik måte at man skal få flest mulig med seg. (akkurat på samme måte som du overdriver litt når du forteller om dama som du hadde med deg hjem til dine kompiser)

F.eks så kan det godt hende at det var 12 minutter eller kanskje 9. Du har ingen større grunn til å si at de 20 minuttene er riktig enn at jeg sier at de sannsynligvis er overdrevet. Hadde vi spurt selger så ville han sikkert sagt at han snakket i 3 minutter (han ville underdrevet) og at han ikke regnet med at ville ha hjelp siden han bare gikk rundt og tittet i lokalet uten å henvende seg til han.

Uansett så var det dårlig service.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange minutter selgeren pratet i telefonen må da være revnende likegyldig. Tålmodigheten min hadde vært slutt i det øyeblikket jeg hadde øyekontakt med selgeren og han ikke la fra seg røret. Men flott, nå er vi enige om dårlig serice - det var da enda noe

Den tråden her har tatt mange merkelige vendinger..men det er sikkert underholdene lesning for den som skulle finne på å lese den :roll:

Men nå er det vel kanskje på tide å sette en strek også.. :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke revnende likegyldig hvor lenge han pratet. Hvor hvis han hadde skrevet 1 minutt så ville vi tenkt at det var da ikke så ille fordi man ofte ringer selv for å avtale middag og annet dritt når man er på jobb.

Når han skriver 20 minutter så er vi helt med på at det var en ELENDIG service.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman og Alex: Skal vi da bli enige om at dere er uenige ? Denne tråden begynner å bli plagsom lang :shock:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo mene mye rart om HFK og Elkjøp, men jeg vet hvilken av dem jeg velger hvis jeg skulle kjøpe ny oppvaskmaskin og hvor jeg vil gå hvis jeg skulle ha hjemmekino/hifi produkter. Det er ikke elkjøp som er riktig svar i begge tilfellene for min del, for å si det sånn.

Har en liten historie om hva som skjedde meg på Elkjøp, det er en stund siden nå , og jeg var på utkikk etter et greit lite lerret som kunne ligge framme hele tiden, så det ikke var like tungvint som lysbilde lerretet som jeg hadde brukt frem til da.

Valget ble da et SONY 70" widescreen lerret som de tilfeldigvis hadde ukepris på den uken på Elkjøp. Jeg møtte opp i butikken, forflyttet meg til ”riktig” avdeling og fikk etter hvert kontakt med en ”selger”. Fortalte ham hva jeg var ute etter, og han gikk til pcen og fant ut at jo da de skulle ha ett slikt lerret igjen. Etter litt leting og spørring selgerne i mellom kom de fram til at jo da de hadde lerretet, men det stod på møterommet/pauserommet de hadde. Så kommer vi til høydepunktet i historien, fordi det som skjedde videre var at det ikke skjedde noe som helst. Jeg hadde altså sagt til selgeren at jeg ville kjøpe et lerret av dem, men i og med at de hadde det i bruk på bakværelse, ble det ikke gjort noen ting. Ville tro at en normal selger som tar forespørsler fra kjøpere alvorlig, vil prøve å komme med ett forslag på en løsning, enten å bestille inn flere lerreter eller tilby det de hadde inne, eventuelt til en grei demo pris. Neida. Jeg må innrømme at jeg kjørte hoderistende og litt lattermild hjemover etterpå. :roll:

Ser i ettertid at det kanskje var like greit at jeg ikke fikk kjøpt det ”mikke mus” lerretet, så noe godt kom det ut av det. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner mange som driver butikker og jeg har tidligere vært revisor i nesten 10 år for en rekke butikker/bedrifter. Nesten samtlige eiere/butikksjefer sier det samme, nemlig at det er vanskelig å finne dyktige ansatte og enda verre å finne dyktige selgere.

Skal en butikkansatt gidde å yte service til kunden, må han være motivert og minst ha provisjon av salget. Hvis ikke er det garantert at han/hun driter i om kunden kommer tilbake. Han er egentlig bare glad til fordi da blir det mindre å gjøre. Best service får du i butikker der butikksjef og eier er samme person, og der han selv står i butikken. Han vil da være interessert i å selge samt gi best mulig service.

I kjedebuttikkene er nok samtlige ansatte organiserte (ikke noe galt med det) og utfører maksimalt de oppgaver som kontrakten sier. De skal ha sine pauser uansett om det er lite/mye folk i butikken, og de hjelper ikke en annen avdeling da dette ikke er DERES jobb.

Dette burde egentlig tilsi at folk ville betale mer for å få bedre service i mindre butikker, men jeg tror at pris er det aller viktigste for folk flest. Det som er enda værre er at folk bruker Hi Fi butikkene som utstillingsvinduer, og så kjøper man deretter produktene på nettet. En jeg kjenner som har butikk i Larvik sliter fælt med dette. Det er dessverre slik utviklingen er og det skal mye til for å stoppe den ! :cry:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen sannhetens ord, ja. Trist utvikling - jeg lurer på hvordan det vil ende..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Det som er enda værre er at folk bruker Hi Fi butikkene som utstillingsvinduer, og så kjøper man deretter produktene på nettet. En jeg kjenner som har butikk i Larvik sliter fælt med dette. Det er dessverre slik utviklingen er og det skal mye til for å stoppe den ! :cry:
    Det er nok et stort problem i disse dager, nettop at hifi butikkene bare brukes til utstillings lokaler og kundene bare er innom og får demoer av utstyr ol., for så å gå hjem og bestille varene fra de billigste nett butikkene.

Skal man dempe denne problemstillingen, må kundene begynne å skjønne, og bli sitt ansvar bevisst, og støtte opp om sin hifi butikk og være villig til å betale litt mer, samt at hifi butikken også børr kunne tilpasse seg litt, og begynne å selge litt billigere via nettet også.

De beste butikkene, og de plassene jeg synes er mest interessant å besøke og kjøpe av, er de som har høy faglig kompetanse, og gjerne har en egen elektro reparasjons avdeling, og som tar inn innbytte utstyr, og selger mye forskjellig samt nytt og brukt high end hifi utstyr.

Når det gjelder elkøp, så har vel de klart overgangen til den nye måten folk handler på ganske bra etter min mening, i og med at de også har netthandel, og et prisnivå som trekker kunder.

Problemet de børr gjøre noe med er å få et høyer kompetanse nivå på sine selgere, slik at de slipper å ha medarbeidere som bare er der, for å tjene penger, og som heller gjør sitt til å "skremme vekk" kunder i stedenfor å beholde de de har og hindrer at de får flere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifi butikkene bare brukes til utstillings lokaler
    det er som regel lettest aa bare kjőpe det pá Hifi-klubben uansett , de varene jeg har handlet har som regel vért billigere der enn pá nettbutikkene,og dessuten sá er forskjellene som regel ikke sá store og utjevnes nár frakten regnes med.
    Hifi-klubben legger jo ogsá mye stolthet i aa vére de eneste som főrer de varene de har(ihvertfall bak disk) ,noe som betyr at det blir det eneste stedet hvor man faktisk kan fá sett varen.
    Jeg prővde feks. á bestille prosjektoren min gjennom Expert,men fikk da hőre at hifi-klubben hadde exclusive rights fra levrandőren.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi kommer til å se mer og mer slike avtaler som gjør at kun spesielle selskaper selger noen produkter. Dette for å holde prisene oppe slik at butikker vil føre dem.

Dette gjelder f.eks Infocus som kun selges gjennom godkjente forhandlere, men hvor det ikke helt lykkes siden komplett paralell importerer disse.

Det gjelder også Hitachi plasma/projektorer som stort sett kun selges gjennom Expert og Hi-FI centeret og dermed ikke har den konkurransen som f.eks Panasonic har.

For slikt det er nå så er det færre og færre butikker som gidder å føre produkter som det er priskrig på nettet. Ta f.eks PTA-E700. Det er jo bortimot umulig å få en demonstrasjon av den noen plasser. Jeg skjønner butikkene godt da jeg skjønner at å selge en projektor med 200 kr fortjeneste i en fysisk butikk, ja det er svært dårlig butikk.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne problematikken er vel kjent fra lang tid tilbake og i mye større grad når det gjelder PCer og PC-utstyr? Butikker og nettbutiker må både være billigst, ha høy kompetanse om de prduktene de selger og stor leveringsdyktighet, for å overleve. Hvis HFK og HFC forsvinner synes ikke jeg at det er noe stort tap i alle fall.

Prisene i Norge er også generelt alt for høye, som eksempe når en Pioneer DVD opptaker kan kjøpes for 4650 kr i Sverrige, 6495 hos Komplett,no og 6995 hos Elkjøp er det klart at det er gode penger å tjene.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    må kundene begynne å skjønne, og bli sitt ansvar bevisst, og støtte opp om sin hifi butikk og være villig til å betale litt mer
    Hallo!! :shock:
    Hørt om tilbud - etterspørsel? Du er kanskje av dem som kjøper mineralvannet ditt på bensinstasjoner og gir eff i hva varen koster andre steder.
    Forbrukeren har da ikke noe ansvar for om ei lokal sjappe overlever eller ei!!! Forøvrig er min erfaring at man som regel kan få en "riktig" pris hvis man argumenterer litt også på lokale sjapper.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •