Elkjøp... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 164

Tråd: Elkjøp...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til info så har lokalt Elkjøp bedt meg om en gjennomgang av elementære grunnregler for hjemmekino. Det blir "kursing" på torsdag. Så da får vi bare håpe at vi får økt kunnskapsnivået noe :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt før, men X2`en det linkes til i første post har hele 4000 timer forventet leveringstid.

Sitat Opprinnelig postet av Elkjøp.no
    Pæren har en forventet leveringstid på 4000 timer.
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    De fleste har hadt dårlige erfaringer med uansett foretning. Rimi var tom for kaviar en gang f.eks.
    Uhørt!

DrE :lol:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Han som er litt oppi åra på oslo hificenter med briller påstå han hadde et anlegg hjemme som var så dyrt at han kunne ikke snakke om det engang. Men så varte det ikke lenge før det visstnok var snakk om "flere millioner". hehe. det kan jo godt hende, men ...visste ikke at de tjente SÅ godt! :wink:
    En ikke helt ung fyr med trønderaksent? I så fall har du snakket med innehaveren av Oslo Hifi-Center. Han er superentusiast og har nok samlet seg et temmelig kostbart anlegg gjennom en del år. Han løp rundt og hang opp tepper rundt om i demorommet med Martin Logan og Dynamic Precision under den siste messa de arrangerte.
    Artig fyr med klare meninger om ting, og det meste er basert på erfaring. Er vel en av de få som kan sies å ha fullintegrert hobby og profesjon.
    Trønderaksent og svært ivrig til å formidle meningene sine om saker og ting ja. Og det virket som han kunne ett og annet også :wink: Det er garantert han. Trivlig kar, han som gav oss en hyggelig seanse med burmester høyttalere og elektronikk under messa

Bang-Olufsen og spesielt beolab 5, hadde han imidlertid ikke særlig sansen for. Jeg husker ikke akkurat ordvalget og hva han mente, men det var mest grynting. hehe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Til info så har lokalt Elkjøp bedt meg om en gjennomgang av elementære grunnregler for hjemmekino. Det blir "kursing" på torsdag. Så da får vi bare håpe at vi får økt kunnskapsnivået noe :wink:
    Jøss, det er ikke verst. Sånt skulle vært obligatorisk for den som skal selge slikt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Omtale av tråden: Tråden begynner fint, men i feil kategori. Etter en kort stund slutter man å diskutere emnet, men diskuterer isteden selve diskusjonen og hvordan argumentene blir lagt frem. Temperaturen blant debattantene er høy, men for utenforsående er det som å se maling tørke/gresset gro/vann fordampe, kjeeeeedelig med andre ord. Dette midtpartiet er altfor langt og kunne med fordelt vært strammere redigert. Mot slutten tar det seg sinnsykt opp med brilleinfo og det hele. Desverre ender terningen på en toer. Lykke til neste gang!
    Takk for en interessant omtale av tråden Det skulle vært flere slike artige konklusjoner fra de som selv ikke har deltatt i trådene rundt om på forumet - kanskje en oppgave for deg polkalizer? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde elkjøp vært en kvinne ville hun vært "the mother of all whores".

jeg hater elkjøp, og årsaken er enkel. jeg jobba der som ekstrahjelp for 1,5 år sida. jeg har aldri vært borte i en arbeidsgiver som behandler sine egne ansatte på et så miserabelt vis.
    jeg fikk omtrent 10 minutter opplæring, og første dagen var det kø på bortimot 20 meter. stod der som et stort spørsmålstegn, uten å vite hvor jeg skulle gjøre av meg. deretter starta sjefen å kjefte på meg fordi jeg ikke hadde lært meg ting. ting jeg ikke hadde fått opplæring i. :roll:
    jeg kan bare tenke meg hvordan kundene blir behandlet.

etter at jeg slutta å jobbe på elkjøp (jobba der kun 4 uker og det var en grunn til det) måtte jeg gjennom en 4 måneder lang prosess før jeg fikk utbetalt lønna mi.

da den først kom, etter et par nokså sakligejuridiske brev fra meg, kom den med feriepenger, forsinkelsesrenter, og oppreisning i form av et gavekort.

den dag i dag henger den skriftlige unnskyldningen (merk, med en haug med skrivefeil) ramma inn på soverommet. hver dag jeg våkner ser jeg navnet til den dritten av en sjef som måtte bite i det sure eplet og innse at han hadde gjort en gedigen tabbe når han nekta meg lønnsutbetaling.

seier smaker så herlig søtt. :wink:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tømmervik er en trivelig kar... var han som virkelig fikk fart på hifi interessen min.. vi hadde en liten chat om anlegget hans osv osv.... kunne stått og prata hifi med han i timesvis uten problemer..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    hadde elkjøp vært en kvinne ville hun vært "the mother of all whores".

jeg hater elkjøp, og årsaken er enkel. jeg jobba der som ekstrahjelp for 1,5 år sida. jeg har aldri vært borte i en arbeidsgiver som behandler sine egne ansatte på et så miserabelt vis.
    jeg fikk omtrent 10 minutter opplæring, og første dagen var det kø på bortimot 20 meter. stod der som et stort spørsmålstegn, uten å vite hvor jeg skulle gjøre av meg. deretter starta sjefen å kjefte på meg fordi jeg ikke hadde lært meg ting. ting jeg ikke hadde fått opplæring i. :roll:
    jeg kan bare tenke meg hvordan kundene blir behandlet.

etter at jeg slutta å jobbe på elkjøp (jobba der kun 4 uker og det var en grunn til det) måtte jeg gjennom en 4 måneder lang prosess før jeg fikk utbetalt lønna mi.

da den først kom, etter et par nokså sakligejuridiske brev fra meg, kom den med feriepenger, forsinkelsesrenter, og oppreisning i form av et gavekort.

den dag i dag henger den skriftlige unnskyldningen (merk, med en haug med skrivefeil) ramma inn på soverommet. hver dag jeg våkner ser jeg navnet til den dritten av en sjef som måtte bite i det sure eplet og innse at han hadde gjort en gedigen tabbe når han nekta meg lønnsutbetaling.

seier smaker så herlig søtt. :wink:
    Ja det er vel nok et pinlig vitnesbyrd på hvordan den geskjeften der opererer :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Åssen tv kjøpte du og hvor kjøpte du den hen?

Det skulle vært stas med en avstemning på forumet som lyder slik:

Har du hatt dårlig erfaring med elkjøp eller expert?

Svaralternativer: Ja/Nei

Jeg tipper minst 3/4 ville svart et rungende JA!

Kjøpte en sagem tv i kobbervikdalen. Vært mye rundt å kikka, også i oslo, mens syns utvalget og muligheten til en skikkelig test var veldig god i den butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke at så mange gidder å irritere seg over den dårlige kunnskapen som finnes på mange El-Kjøp og Expert butikker. Disse kjedene har 1 funksjon: De skal selge BILLIGE produkter til massene ! Grundig opplæring på de enkelte produktene lønner seg ikke. Det er lang nok kø fra før av, om ikke en "AV-entusiast" skal plage betjeningen i 30 minutter. :wink:

De skal ikke være spesialister, og trenger derfor ikke spesialkompetanse. Kun et fåtall av kundene er interessert i HDMI/fasejustering/impedans etc (og andre "vanskelige ord"), og disse kundene har stort sett vært på nettet (AVForum) for å sjekke spesifikasjoner før de går i butikkene. Det virker for meg som en del "eksperter" går på El Kjøp for å stille intrikate spørsmål bare for å sette de stakkars "skoleungdommene" fast.

Jeg er glad for El Kjøp, for da kan jeg få relativt billige produkter og en utrolig god prisgaranti (pengene tilbake innen 30 dager). Det er også mulig å prute, noe som er tabu på HFK. Om produktene er bra eller dårlige, kan jeg finne ut på nette selv (f.eks AVForum). Det er bare synd at El Kjøp selger alt for få av de produktene jeg ønsker å kjøpe.

Det som er mye værre er den dårlige kompetansen som ofte finnes på de såkalte spesialbutikkene, heriblant HFK. HFK i Bergen er jo etterhvert beryktet. HFK utgir en egen annonseavis hvor de reklamerer for at de skal være fagpersoner.

Nei, takk og pris for mangfoldet. El Kjøp bidrar til lavere priser på ulike produkter, og blant annet DVDer. Da godtar jeg at jeg ikke får hjelp til annet enn å slå på TVen :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som derimot er litt kjipt, og jeg har opplevd flere ganger er at selgeren på elkjøp i ni av ti tilfeller prøver å selge opp til et produkt som ligger tusenlappen over uavhengig om det er bedre eller ei.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Det som derimot er litt kjipt, og jeg har opplevd flere ganger er at selgeren på elkjøp i ni av ti tilfeller prøver å selge opp til et produkt som ligger tusenlappen over uavhengig om det er bedre eller ei.
    Ja! Det er alltid: "hvis du bare legger i noen skarve hundrelapper......"
    Men det er vel ikke så snodig, da selgerne med best salg blir belønnet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg fatter ikke at så mange gidder å irritere seg over den dårlige kunnskapen som finnes på mange El-Kjøp og Expert butikker. Disse kjedene har 1 funksjon: De skal selge BILLIGE produkter til massene ! Grundig opplæring på de enkelte produktene lønner seg ikke. Det er lang nok kø fra før av, om ikke en "AV-entusiast" skal plage betjeningen i 30 minutter. :wink:

De skal ikke være spesialister, og trenger derfor ikke spesialkompetanse. Kun et fåtall av kundene er interessert i HDMI/fasejustering/impedans etc (og andre "vanskelige ord"), og disse kundene har stort sett vært på nettet (AVForum) for å sjekke spesifikasjoner før de går i butikkene. Det virker for meg som en del "eksperter" går på El Kjøp for å stille intrikate spørsmål bare for å sette de stakkars "skoleungdommene" fast.

Jeg er glad for El Kjøp, for da kan jeg få relativt billige produkter og en utrolig god prisgaranti (pengene tilbake innen 30 dager). Det er også mulig å prute, noe som er tabu på HFK. Om produktene er bra eller dårlige, kan jeg finne ut på nette selv (f.eks AVForum). Det er bare synd at El Kjøp selger alt for få av de produktene jeg ønsker å kjøpe.

Det som er mye værre er den dårlige kompetansen som ofte finnes på de såkalte spesialbutikkene, heriblant HFK. HFK i Bergen er jo etterhvert beryktet. HFK utgir en egen annonseavis hvor de reklamerer for at de skal være fagpersoner.

Nei, takk og pris for mangfoldet. El Kjøp bidrar til lavere priser på ulike produkter, og blant annet DVDer. Da godtar jeg at jeg ikke får hjelp til annet enn å slå på TVen :wink:
    For det første er det ikke bare fagkunnskap, men også serviceinnstilling og normal folkeskikk kritikken gjelder. For det andre er det ingen som har hevdet at betjeningen skal kunne alle mulige avanserte detaljer om et hvert produkt, men de burde ha en viss, generell kompetanse på det de selger i sin respektive avdeling (som for eksempel mannen i videoavdelingen som ikke kunne koble en dvd-spiller til tv'en når jeg skulle teste bildekvalitet).

For det tredje, når ble det mulig å prute på elkjøp? I de store kjedene betaler man vel det det koster. Kjøper du en tv til 6995,- eller en dvd-spiller til 1995,-, er det vel ikke snakk om noe pruting på elkjøp? Unntaket må vel kanskje være hvis du kjøper en haug med hvitevarer og runder det av til nærmeste tusenlapp eller noe i den duren..og på HFK er det alltids rom for rabatter, etter det jeg har erfart

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp gir kvantumsrabatt, de.
    Kjøpte en gang TV, mikrobølgeovn, tørketrommel og PC-skjerm, og fikk nesten 15% rabatt på det. Ikke mye, men det utgjorde faktisk ca 3000kr på totalen.
    Men man må snakke med riktig person. Jeg klargjorde det på forhånd før jeg begynte å plukke ting i butikken at jeg var ute etter de ulike produkttypene, og ville bare kjøpe dem samlet der hvis jeg fikk rabatt, ellers ville jeg også vurdere andre butikker før jeg gikk til innkjøp. Gikk greit det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har også "vennepris".
    Oppplevde å få store rabatter på tv og hvitevarer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Kjøpte en sagem tv i kobbervikdalen. Vært mye rundt å kikka, også i oslo, mens syns utvalget og muligheten til en skikkelig test var veldig god i den butikken.
    En sagem tv ja. Og ved kjøp av denne ene tv'en fikk du virkelig satt betjeningens fagkunnskaper på prøve formoder jeg?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Elkjøp gir kvantumsrabatt, de.
    Kjøpte en gang TV, mikrobølgeovn, tørketrommel og PC-skjerm, og fikk nesten 15% rabatt på det. Ikke mye, men det utgjorde faktisk ca 3000kr på totalen.
    Men man må snakke med riktig person. Jeg klargjorde det på forhånd før jeg begynte å plukke ting i butikken at jeg var ute etter de ulike produkttypene, og ville bare kjøpe dem samlet der hvis jeg fikk rabatt, ellers ville jeg også vurdere andre butikker før jeg gikk til innkjøp. Gikk greit det.
    Japp, det skulle vel nesten bare mangle om du ikke fikk en rabatt på et så stort kjøp. Men det er ingen selvfølge om du ikke krever det selv..

Men når vi snakker om kvantumsrabatt er vel det noe alle butikker opererer med, med unntak av det lokale supermarkedet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    De har også "vennepris".
    Oppplevde å få store rabatter på tv og hvitevarer.
    Hehe. Venneprisen er vel ingen offisiell rabattordning hvis jeg ikke tar helt feil :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om den er offisiell, men det står da "vennepris" på kvitteringen.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •