Elkjøp... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 164

Tråd: Elkjøp...

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvor kommer denne voldsomme forkjærligheten for de store elektronikk-kjedene fra? hehe...og om det er ganske sannsynlig at de tar en av hundretusenvis av klager spesielt alvorlig ser jeg som LITE sannsynlig. Hva skal de gjøre? Kjøre igang en svær, nasjonal reform pga en klage fra meg? den må du lenger ut på landet med. dessuten er jeg temmelig fed up med blærete elkjøpansatte som har en serviceinnstilling lik null.
    Denne voldsomme kjærligheten? Du må regne med å møte motargumenter i en debatt. Jeg er tilhenger av konstruktiv kritikk. M.a.o. å gi tilbakemelding til en kjede som sikkert ikke mottar "hundretusenvis av klager", hvis jeg skal ta deg bokstavelig.
    Å kjøre igang en svær nasjonal reform? Jeg vet at du dramatiserer litt med ordvalgene dine, men det går fint an å gi en tilbakemelding til dine lokale butikker. Men du har jo allerede bestemt deg for at ting skal være dårlig. Du har åpenbart interesse av å ha noe å klage på. DEN gleden skal jeg ikke ta fra deg.

-Kjetil-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke en generell klage kan føre til så mye, men tipper at hvis du sender en klage på spesielle personer hvor klagen er godt begrunnet og saklig så vil det få konsekvenser, iallfall for personen du er misfornøyd med.

Tviler vel på at man får nivået hos til det ønskelige da lønningen i bransjen er såpass lave at de aller flinkeste velger helt andre yrker enn hva som er interessen. For hva er vel bedre enn å jobbe med hobbyen sin. Hvis f.eks en Expert selger tjente 500k så ville nok mange flere velge denne bransjen som yrke. På den annen side så vill ikke kjedene kunne ha samme prisene og dermed ville de tape kunder. Derfor blir det nok bevist hold lave lønninger/priser for å tiltrekke 95% av befolkningen som driter i kvalitet. (90% velger TV ved hjelp av tomstokken)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier ikke noe om at det ikke finnes unntak. Noe jeg har skrevet klokkeklart flere ganger oppi her. Men hvis du er så strålende fornøyd med alt fra service til fagkunnskap hos elkjøp og expert skal du for all del få lov til det.

edit: kanskje du har hatt flaks og bare vært borti unntakene :lol:
    Nei, nå overdriver du igjen. Jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at jeg er strålende fornøyd med alt fra service til fagkunnskap hos Elkjøp og Expert. Jeg har t.o.m. spesifisert min dårlige erfaring med Expert. Kan også tilføye negativ erfaring i enkelte Elkjøp-butikker.

-Kjetil-

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Jeg vet ikke i hvilken grad Elkjøp baserer seg på de faste kundene. Jeg tror svært mange av kundene deres er prishorer.

Ellers er det som Moho sier; de gode selgerne lytter til kunden. Elkjøp er best tjent med selgere som bryr seg om kundene behov. Om de selger "feil" vare grunnet manglende interesse for kunden, vil varen fort komme i retur.

-Kjetil-
    Kanskje returretten ble født pga dette?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne voldsomme kjærligheten? Du må regne med å møte motargumenter i en debatt. Jeg er tilhenger av konstruktiv kritikk. M.a.o. å gi tilbakemelding til en kjede som sikkert ikke mottar "hundretusenvis av klager", hvis jeg skal ta deg bokstavelig.
    Å kjøre igang en svær nasjonal reform? Jeg vet at du dramatiserer litt med ordvalgene dine, men det går fint an å gi en tilbakemelding til dine lokale butikker. Men du har jo allerede bestemt deg for at ting skal være dårlig. Du har åpenbart interesse av å ha noe å klage på. DEN gleden skal jeg ikke ta fra deg.

-Kjetil-
    Nå er det jo nærmest en kjennsgjerning at det omtalte kunnskapsnivået er på et altfor lavt nivå i forhold til det det burde vært - og det er det denne debatten i bunn og grunn dreier seg om. Jeg har ingenting imot å møte motargumenter i en debatt, det er jo derfor jeg sitter her og debatterer. Det jeg derimot ikke er fullt så begeistret for, er når andre skal begynne å tillegge meg meninger jeg ikke har kommet med.

Kjottolf: Har du utelukkende positive erfaringer med elkjøp og expert?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, når en enkelte person kan vise til opptil flere dårlige erfaringer fra en og samme butikk, vil jeg påstå at den butikken vil måtte tåle kritikk for det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, når en enkelte person kan vise til opptil flere dårlige erfaringer fra en og samme butikk, vil jeg påstå at den butikken vil måtte tåle kritikk for det.

Problemet nå er jo at butikken "ikke må tåle denne kritikken", siden kritikken faktisk ikke er rettet mot butikken, men kun på et forum for spesielt AV-interesserte...
    Så siden du er så opptatt av at "butikken vil måtte tåle kritikk", gjentar jeg min anbefaling fra tidligere om å faktisk rette kritikken der den hører hjemme...

-Kjetil-

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjottolf: Har du utelukkende positive erfaringer med elkjøp og expert?
    Nei, det har jeg ettertrykkelig med bruk av det norske språk uttalt at jeg ikke har.

-Kjetil-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hele debatten begynner å bli mer og mer meningsløs. Her sitter du jo faktisk og begynner å kverrulere på hvorfor vi debatterer det fra starten av. DETTE ER ET DISKUSJONSFORUM! Det må da være lov å utveksle noen dårlige erfaringer og være misfornøyd med noe uten at man skal bli pålagt å nærmest reformere hele elektronikkbransjen øyeblikkelig. Det virker på meg som du tar deg nær av kritikken jeg kommer med mot elkjøp og expert, og jeg lurer på hvorfor. Og jeg har fortsatt ikke tenkt å rette kritikken "dit den hører hjemme", jeg kan garantere deg at alt fra ekstravakter i butikkene til sjefene på toppen har fått lest den leksen der en rekke ganger fra før.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kritikker en butikk mottar, burde blitt mottatt med takk, men slik er det ikke.
    Du kan klage til du blir blå, men en kjede som elkjøp, som har så stor markedsandel, driter vel i hva "nerdene" sier. Dette er en butikk som tjener pengene på folk flest, og de er ikke så veldig kritiske

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt. Arroganse, kalles det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hele debatten begynner å bli mer og mer meningsløs. Her sitter du jo faktisk og begynner å kverrulere på hvorfor vi debatterer det fra starten av. DETTE ER ET DISKUSJONSFORUM! Det må da være lov å utveksle noen dårlige erfaringer og være misfornøyd med noe uten at man skal bli pålagt å nærmest reformere hele elektronikkbransjen øyeblikkelig. Det virker på meg som du tar deg nær av kritikken jeg kommer med mot elkjøp og expert, og jeg lurer på hvorfor. Og jeg har fortsatt ikke tenkt å rette kritikken "dit den hører hjemme", jeg kan garantere deg at alt fra ekstravakter i butikkene til sjefene på toppen har fått lest den leksen der en rekke ganger fra før.
    Hehehe... Jeg tar meg ikke nær av dette. Synes bare du er litt usaklig, generaliserende og lite konstruktiv.

Selvfølgelig må må kan kunne utveksle erfaringer, men jeg ytrer bare min mening om sånne "sutreklubber".
    Dine overdrivelser som f.eks. "at man skal bli pålagt å reformere hele elektronikkbransjen", må jeg bare riste på hodet av. Jeg snakker om de to små fordømte butikkene der du bor.
    Greit at du ikke gidder å gjøre noe med situasjonen og heller klage. Det er ditt valg. NOK OM DET! :wink:

-Kjetil-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to butikkene der jeg bor ble trekt frem som eksempler på dårlig praksis..det er likedan overalt. Men du skal få mene hva du vil, jeg skal ikke føre dette korstoget videre. Jeg er lut lei alt som har med elkjøp og expert og gjøre, og stiller meg like hoderistende til det holdet som jeg gjør til utfallet av denne debatten. Men nå setter vi altså en strek, er vi enige om det..? hehe... :roll:

edit: og noen små overdrivelser i ny og ne må man kunne tillate seg for å sprite opp stemningen litt :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to butikkene der jeg bor ble trekt frem som eksempler på dårlig praksis..det er likedan overalt. Men du skal få mene hva du vil, jeg skal ikke føre dette korstoget videre. Jeg er lut lei alt som har med elkjøp og expert og gjøre, og stiller meg like hoderistende til det holdet som jeg gjør til utfallet av denne debatten. Men nå setter vi altså en strek, er vi enige om det..? hehe... :roll:
    Nei, kan vi ikke fortsette litt til? Jeg runder snart mitt innlegg nr. 300 på forumet! :shock:

Så må du selvsagt tilføye: "det er likedan overalt". Tull og tøys!
    Er du plutselig lei av alt som har med Expert å gjøre? Du var jo så positiv tidligere!

-Kjetil-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffameg nå er vi på'n igjen...det er jo stort sette samma situasjonen overalt da. Eller er det noen butikker som kun har profesjonelle salgskonsulenter med ingeniørbakgrunn og diplom for 'månedens selger' hengende på stueveggen?

Jeg var litt mindre negativt innstilt til expert pga jeg føler at kunnskapsnivået er noe bedre der enn hos erkerivalen, men service osv forøvrig er ikke akkurat noe å rope hurra for. Dessuten gidder jeg ikke sitte her og kverrulere for at du skal runde ditt innlegg nummer 300 :P

Eller vent litt, jeg har ikke så mye igjen til 'ekspert'-status..hehe :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan være en ekspert innen et felt uten å ha en relevant utdannelse. Det vet du selvsagt, men måtte jo overdrive litt. :wink:

Ellers besitter du åpenbart en statisitikk og kunnskap om Elkjøp og Experts butikker i dette landstrakte landet som er få eller ingen forunt. Er det stort sett samme situasjon overalt? Kan du fremlegge faktaene? Jeg sitter her med et åpent sinn! Eller er du litt sånn som Asbjørnsen & Moe, som reiser landet rundt og samler historier?

-Kjetil-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som burill2000 sier så riktig sier så tror jeg nok aldri at de satser på nerdene. Men skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke det er så veldig mye bedre på klubben. De gangene jeg har vært innom her i byen så har de vært svært lite opplyste om ting jeg lurte på. I hovedsak så selger de nok mer og mer til samme kunnskapsgruppen, men bare det at de ofte har litt mere penger kundene enn hva elkjøpkundene er villig til å bruke på hjemmekino.

Den plassen i byen hvor det kan virke som de har helt grei kunnskap er Ton Art. Både HiFi centeret og HFK har store kunnskapsmangler, men på den annen side så er det viktigste å yte service og være hyggelige overfor kunden, og der scorer de begge bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan være en ekspert innen et felt uten å ha en relevant utdannelse. Det vet du selvsagt, men måtte jo overdrive litt. :wink:

Ellers besitter du åpenbart en statisitikk og kunnskap om Elkjøp og Experts butikker i dette landstrakte landet som er få eller ingen forunt. Er det stort sett samme situasjon overalt? Kan du fremlegge faktaene? Jeg sitter her med et åpent sinn! Eller er du litt sånn som Asbjørnsen & Moe, som reiser landet rundt og samler historier?

-Kjetil-
    Hvis du følger litt med i dagspressen går det ikke lang tid mellom hver gang det er et eller annet negativt oppslag om elkjøp og expert. Jeg vet ikke om du fikk med deg "kampanjen" til dvd & hjemmekino ifjor høst, som jeg nevnte tidligere oppi her? Dessuten kjenner vel de fleste oppegående mennesker en del som kan fortelle om dårligere erfaringer med elkjøp og expert. Og det gjelder ikke bare kunnskapsnivå.

Må forresten si meg enig med Peakman angående HFK og lignende kjeder - jeg er redd de blir mer og mer "elkjøp" i stilen etter hvert :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten har jeg ingen grunn til å tro at de to expert- og elkjøp-butikkene som jeg regelmessig frekventerer skal ha et dårligere service- og kunnskapsnivå enn andre avdelinger rundt omkring i dette landet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det antallet butikker Elkjøp og Expert har, er det en prosentvis langt større sjanse for negative hendelser mellom forhandler og konsument. En del av kritikken i spesielt Dagbladet, har ikke alltid vært like riktig. Jeg glemmer ikke den gangen Dagbladet intervjuet en som visstnok var tidligere Elkjøp-ansatt, men hvor det faktisk viste seg å ikke stemme. DET kom selvsagt ikke på trykk i den nevnte avisen.

Det er selvfølgelig mye å sette fingeren på i Expert og Elkjøp, men herregud så mye det er å sette fingeren på i en del av Hi-fi-asylene...

Om jeg går inn på Oslo Hi-fi-senter, forventer jeg å møte folk med en høyere kompetanse enn på Elkjøp eller Expert. Det er intet nytt under solen

-Kjetil-

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •