Elkjøp... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 164

Tråd: Elkjøp...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Husker at det ble brukt, men nå på høgskolenivå, og i og med at jeg er i lillehammer, er det jo uttdødd. Mer voksen tale, og godt er det
    I drammen er det et uttrykk som fortsatt lever i beste velgående :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Alex: Har noen fortalt deg at du ligner på en ung Al Pacino :lol:
    Slående likhet, ikke sant? :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Når det gjelder betjeningen hos expert, har jeg ved flere anledninger blitt direkte overrasket over både kunnskapsnivå og entusiasme over det vedkommende selger. Jeg har opplevd selgere som kan legge ut om alt tenkelig og utenkelig om et produkt i det vide og det brede, og virket nesten utømmelig for informasjon. Når dette i tillegg har vært produkter som jeg selv har hatt rimelig god peiling på, og innsett at vedkommende virkelig kan det han prater om, blir jeg henrykt!
    Dette har vel med denne enkelt personen enn selve kjeden. Han kunne jo liksågodt jobbet på Elkjøp, uten at Elkjøp eller Expert fikk forandret det generelle kunnskapsnivået.

Tror kjedene vurderer de sosiale evenene som viktigst når de ansetter. Produktkunnskap kan alltids læres. Desverre er alt for mange som jobber i forskjellige branser ikke genuint opptatt av det de jobber med. JEg kjenner da folk som gikk på dataingeniør sammens med meg som ikke hadde egen datamaskin. Ideelt sett burde alle selgere av AV utstyr brukt minst 1 time på avforum om dagen, men dette skjer ikke da mange bare jobber i slike butikker for å tjene penger.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, Peakman.

Når det gjelder erfaringen min fra expert var det et eksempel - selvfølgelig kunne vedkommende like gjerne ha jobbet hos elkjøp, og for alt jeg vet jobber det sikkert noen ildsjeler der også. Men mine erfaringer er at expert er noe bedre enn elkjøp på produktkunnskap, derfor jeg trakk fram det eksempelet

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er veldig avhengig av hvem man møter på. Jeg traff en selger på elkjøp her i lillehammer som hadde peil på det han drev med, og ringte sågar ned dit senere for å høære når han jobbet så jeg fikk snakke med han.

Så noen flinke mennsker er det der, men det lønner seg helt klart å vite hva man skal ha, og vite om produktet. JEg kan mange ganger mer enn selgeren, men alt i alt er ikke elkjøp så ille siden de har prisgaranti og reurrett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt i alt er ikke elkjøp så ille siden de har prisgaranti og reurrett.
    Hehe, skulle vel nesten bare mangle om de ikke hadde et sikkerhetsnett med det horrible kunnskapnivået blant de ansatte. Jeg for min del gidder ikke ta telefonrunder og undersøke når noen som kanskje har litt peil er på jobb på den og den butikken, hvis jeg skal ha noe. Jeg forventer at den jeg møter på i butikken kan forklare meg alle relevante aspekter ved et produkt jeg er interessert i! :x

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt i alt er ikke elkjøp så ille siden de har prisgaranti og reurrett.
    Hehe, skulle vel nesten bare mangle om de ikke hadde et sikkerhetsnett med det horrible kunnskapnivået blant de ansatte. Jeg for min del gidder ikke ta telefonrunder og undersøke når noen som kanskje har litt peil er på jobb på den og den butikken, hvis jeg skal ha noe. Jeg forventer at den jeg møter på i butikken kan forklare meg alle relevante aspekter ved et produkt jeg er interessert i! :x
    Syns igjen du skjærer alle over en kam. (ikke alle blondiner er dumme)

Når det gjelder krav til kunnskapsnivå så mener jeg at man ikke kan forvente at noen skal kunne svare på alt man lurer på og spesielt ikke hvis man er entusiast. Jeg forventer ikke at noen kan svare meg om det er Bosch LS2354 bensinstyrings chip som brukes i min neste bil. Skal jeg kjøpe meg bil (som jeg ikke har peiling) så er mine krav til selger at han kan finne ut om f.eks det er elektriske vindusheiser og air condition på den bilen jeg vurderer.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman belyser forsåvidt et viktig poeng i sitt siste innlegg. Man kan ikke forvente at selgeren i forretningen har kunnskap på "nerdenivå".(eget ordvalg)

Elkjøp har vel rundt 100 butikker i Norge. alex har erfaring med to av disse. Ut fra engasjementet i denne debatten virker det som om han ønsker å generalisere, selv om han avviser dette. Det kan virke som om selgerne i hans lokale Elkjøp rett og slett ikke vet noen ting. Men av alle selgerne som finnes på brunevareavdelingene i Elkjøp i hele Norge, finnes det sikkert en og annen som kan konkurrere med alex på kunnskap. :wink:
    Min personlige erfaring med Expert er utelukkende negativ, grunnet selgers manglende "karisma" eller kunnskap. Men nå vet jeg heldigvis at selgerne på brunevareavdelingene til Elkjøp og Expert er like forskjellig som folk ellers i samfunnet.

Beach belyser et viktig poeng; ekstrahjelpene. Selv om det finnes untak, vil du som regel finne de mest kompetente selgerne blant de heltidsansatte. Er du ikke fornøyd er det jo bare å be om å få snakke med en annen. Alternativt kan jo alex sende en mail til Elkjøp og rette litt konstruktiv kritikk pga manglende kunnskap og engasjement hos selgeren. Jeg mener, siden dette åpenbart er så viktig og skaper et slikt engasjement her på forum.

-Kjetil-

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av selgerene på elkjøp selger deg ikke det du trenger, men fokuserer heller mer på egenskapene til produktet. De beste selgerene er de som lytter til deg, og kommer med anefalinger som hjelper kinden til å tilfredsstille de behovene han har.

Selgeren skal kunne gi et så godt inntrykk at kunden kommer tilbake og blir lojal. Mange selgere er ikke like flinke til dette, da de har en holdning som tilsier at "det kommer jo folk hit uansett".

Som en selger sa til meg (og han var flink) "det viktigste er at kunden blir fornøyd og kommer tilbake. " Selvfølgelig må de også selge produkter og gå med overskudd, men det er som regel de lojale kundene de tjener mest på. De kunene som ikke vurdere andre butikker enn elkjøp, fordi der år de den hjelpen og ekspertisen de trenger.

Men ikke alle selgere handler etter denne filosofien. Men så er også alle mennesker forskjellige, og vi som kunder må også ha forståelse for at man kan bli stresset og irritert etter mange timer på jobb med masete kunder.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke i hvilken grad Elkjøp baserer seg på de faste kundene. Jeg tror svært mange av kundene deres er prishorer.

Ellers er det som Moho sier; de gode selgerne lytter til kunden. Elkjøp er best tjent med selgere som bryr seg om kundene behov. Om de selger "feil" vare grunnet manglende interesse for kunden, vil varen fort komme i retur.

-Kjetil-

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste kunder, deriblandt meg er i største grad prislojale. Jeg handler der det er billigst, og det har jo elkjøp (og lefdal) tatt med i betraktningen da de har prisgaranti. (handler derfor heller på elkjøp enn på nett, da det er enklere å kunne returnere til elkjøp) Men de kundene som ikke sjekker prisen så nøye, går nok for det første og beste, og elkjøp profilerer seg jo veldig bra med tv-reklamer og aviser i posten, så kommer nok en del av de kundene også. Og får de god service, skal vi vel ikke se bort ifra om de returnerer til elkjøp neste gang, uten å tenke for mye over om det er "bra eller ikke". elkjøp har jo det de skal ha

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp omsatte vel for 11 milliarder i 2004. Så noen fornøyde kunder må de ha :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    å? Hva tror du jeg mente med dette her:

Dette skulle vel være nok et vitnesprov på at kunnskapsnivået generelt (legg spesielt merke til GENERELT) i denne bransjen kunne heises opp et par kraftige hakk. Det er selvfølgelig noen entusiaster med peiling som har funnet veien til disse butikkene også, men det er heller unntaket enn regelen..
    Det kan vi vel være enige om?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    Peakman belyser forsåvidt et viktig poeng i sitt siste innlegg. Man kan ikke forvente at selgeren i forretningen har kunnskap på "nerdenivå".(eget ordvalg)

Elkjøp har vel rundt 100 butikker i Norge. alex har erfaring med to av disse. Ut fra engasjementet i denne debatten virker det som om han ønsker å generalisere, selv om han avviser dette. Det kan virke som om selgerne i hans lokale Elkjøp rett og slett ikke vet noen ting. Men av alle selgerne som finnes på brunevareavdelingene i Elkjøp i hele Norge, finnes det sikkert en og annen som kan konkurrere med alex på kunnskap. :wink:
    Jeg generaliserer, har jeg avvist det? Kunnskapsnivået generelt er for dårlig, det er det jeg hevder, selv om jeg har trukket frem noen bestemte eksempler. Jeg har da aldri påstått at det ikke finnes noen folk der ute i de store elektrokjedene som har peil, tvert om. les innleggene mine lenger oppi her! Dessuten forventer jeg ikke at selgerne i disse butikkene skal bevege seg ned på "nerdenivå", men et visst snev av minimumskunnskap av det de holder på med må være lov å forvente. Når helt normale folk som ikke har peiling reagerer (og dem kjenner jeg mange av), ja da er det for dårlig.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    å? Hva tror du jeg mente med dette her:

Dette skulle vel være nok et vitnesprov på at kunnskapsnivået generelt (legg spesielt merke til GENERELT) i denne bransjen kunne heises opp et par kraftige hakk. Det er selvfølgelig noen entusiaster med peiling som har funnet veien til disse butikkene også, men det er heller unntaket enn regelen..
    Det kan vi vel være enige om?
    Poenget var at du skrev i en senere post dette:
    Hehe, skulle vel nesten bare mangle om de ikke hadde et sikkerhetsnett med det horrible kunnskapnivået blant de ansatte.
    Dette er generalisering. Hadde du byttet ut "de" med "noen" så er det ikke lenger generalisering.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a|ex: Jeg foreslår at du bruker bare en liten del av det engasjementet du viser her på forum til å sende en ørliten mail til Elkjøp. Det er ganske sannsynlig at de tar deg alvorlig. Så får vi kanskje en løsning på dette problemet. :wink:

-Kjetil-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg uttaler meg på generell basis, fordi det jeg mener inkluderer hovedtyngden. Men jeg har aldri påstått at det ikke er enkelte som er flinke i jobben sin.

Å snakke på generell basis betyr vel ikke at det ikke finnes unntak?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    a|ex: Jeg foreslår at du bruker bare en liten del av det engasjementet du viser her på forum til å sende en ørliten mail til Elkjøp. Det er ganske sannsynlig at de tar deg alvorlig. Så får vi kanskje en løsning på dette problemet. :wink:

-Kjetil-
    Hvor kommer denne voldsomme forkjærligheten for de store elektronikk-kjedene fra? hehe...og om det er ganske sannsynlig at de tar en av hundretusenvis av klager spesielt alvorlig ser jeg som LITE sannsynlig. Hva skal de gjøre? Kjøre igang en svær, nasjonal reform pga en klage fra meg? den må du lenger ut på landet med. dessuten er jeg temmelig fed up med blærete elkjøpansatte som har en serviceinnstilling lik null.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å snakke på generell basis betyr vel ikke at det ikke finnes unntak?
    Nei, altså...

-Kjetil-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier ikke noe om at det ikke finnes unntak. Noe jeg har skrevet klokkeklart flere ganger oppi her. Men hvis du er så strålende fornøyd med alt fra service til fagkunnskap hos elkjøp og expert skal du for all del få lov til det.

edit: kanskje du har hatt flaks og bare vært borti unntakene :lol:

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •